Ne ovat silti tehty "kiinan tinasta, jätemetallista" ja 16" painavat varmasti vähintään kymmenen kiloa, puhumattakaan 17" alkuperäisistä. Ajo-ominaisuudet muuttuvat huomattavasti jos tilalle laittaa ~5kg kevyemmät.HiTec kirjoitti:No tuohon mun yksilööni kuuluisi vakiona jopa 18" kiekot, mutta onneksi oli ed. omistajalla järki voittanut ja suvitassut on "vain" 17", nastojen ollessa varsin talvipasselit 16"
Mikä ihme isoissa vanteissa viehättää?
Re: Mikä ihme isoissa vanteissa viehättää?
Vai jotta ajo-ominaisuudet C5:ssa?Janne L kirjoitti:Ajo-ominaisuudet muuttuvat huomattavasti jos tilalle laittaa ~5kg kevyemmät.
Itse hommasin juuri tuon auton koska olin tykästynyt sen pehmosen rauhallisen mukavan lupsakkaan menoon = tässä käytössä se on ihan tuon taivaallisen sama mitkä ovat sen "ajo-ominaisuudet"
Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05
BMW R 1200 ST -05
Ihan miten vaan. C5 fysiikan lakien ulkopuolella?
No yleensä tuolla kevyellä jousittamattomalla massalla haetaan sporttisempaa alustan toimintaa. Ja ehkä just siitä samasta syystä tuon oman 90v juhlamallin vakiorengastuskin on 245/45-18. Nyt nastoina alla on 225/60-16, joka onkin talvikäytössä jo huomattavasti passelimpi ja silti olen erittäin tyytyväinen tuon auton alustan toimintaan kun en sillä mitään sporttia edes tavoittele = se mahd. aluvanteidenkin keventäminenkin on allekirjoittaneelle siis kuin helmiä sioilleJanne L kirjoitti:C5 fysiikan lakien ulkopuolella?
BTW: Kumpikaan noista köykämiinisarjoista ei minulla ole Citroënin alkup.
BMW R 1200 ST -05
BMW R 1200 ST -05
Ei kai hyvät ajo-ominaisuudet ole sama asia kuin sporttisempi alusta? 
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Elikkäs talvikiekkoina on 16" RS Style + 225/60-16 Hkpl5HiTec kirjoitti:Kumpikaan noista köykämiinisarjoista ei minulla ole Citroënin alkup.

Ja kesäkiekkoina on 17" Etabeta Tettsut + 225/55-17 Hankook Ventus Prime 2

Ja nuo siis tulivat auton mukana, minulle tuolla silleen ole merkitystä, kunhan ei peltivalssit sentään ole
BMW R 1200 ST -05
BMW R 1200 ST -05
Vastaan otsikkoon, että ne näyttää hyvältä. Maksoin oikein lisää, että sain tuuman isommat uuteen pirssiin kuin vakiona.
Talvivanteina on toki vain 17", koska se on pienin vanne mikä mahtuu jarrujen koon vuoksi.