Olivat pintakovat.
Tilalle meni käytetyt CX:n pitkulaiset pallerot pienellä viisteellä varustettuna.

Muuttui aivan hemmetististi mukavampaan suuntaan.

Olisi, jos pallo olisi alkuperäinen 70-luvulta oleva. Niissä oli viisteitä tehty, ehkä vielä jonkin aikaa uudemmissakin..?ealab kirjoitti:Olisiko tuo viiste alkuperäinen, vai itse tehty. Mikä merkitys viisteellä, lyhyempi reikä?=herkempi virtaus? Entä jos reiän reunat vielä pyöristäisi?
Viisteen tein itse Cikatin ohjeiden mukaan.ealab kirjoitti:Olisiko tuo viiste alkuperäinen, vai itse tehty. Mikä merkitys viisteellä, lyhyempi reikä?=herkempi virtaus? Entä jos reiän reunat vielä pyöristäisi?

Käytin ekaa terää, joka sormiin osui, tais olla 10 mm.ealab kirjoitti:Siis n. 8mm:n poranterällä pienen matkaa.? Ja lastut magneetilla pois. Ps. Uudelleentäytössä laitettiin Xantia 1,8 16V alkuperäisiin eteen se normi-55, +10. Ei hassumpaa. Seuraavaan täyttöönkin vähän enemmän matkaa.
Pallosta en tiedä, mutta tuontapainen iv-venttiilin reikä mulla oli palloissa joiden oletan olleen CX:n orkkikset.Sitikkapuoskari kirjoitti:Teuski. Mikä pallo tuo on? Ei ainakaan orkkis..
Vastaavalla toteutuksella olevat pallot löytyivät kaverin -70 Ds:stä, autosta joka oli melko uutena jäänyt ajosta pois. Saattaa olla jopa alkuperäiset, mutta mistäs sen tietäisi vaikka olisi 70-luvun lopun tarvikepallot..?Sitikkapuoskari kirjoitti:IHmettelin tuota irroitettavaa helaa iskaripaketin ympärillä. Ihan kuin olisi D-mallin pallo..
On. Breakissa halkaistavat 700cc pallot, Berlinessä hitsatut, kokoa en niille muista...Akaile kirjoitti:Kymysyksiä: Onko CX Berlinessä ja Breakissa eri pallot takana?
Paineista ne, ja laita 55 bar painetta, toimii nimimerkillä kokemusta onAkaile kirjoitti:Täytetyt BX pitkät pallot farkussani takana ovat alkaneet hieman ärsyttää ja nyt mietinkin myös taakse CX:n palloja. Kymysyksiä: Onko CX Berlinessä ja Breakissa eri pallot takana? Onko kokemusperäistä fiilistä kummat olisivat omimmillaan Xantiassa CX etupallojen kavereina?
55 niihin oli jo paineistettu aikaisemmin...Jos ne kerta on samat noiden CX berliiniläisten kanssa niin taidan tyytyä viisteen poraamiseen ja uusiotäyttöön.Croisette kirjoitti:Paineista ne, ja laita 55 bar painetta, toimii nimimerkillä kokemusta onAkaile kirjoitti:Täytetyt BX pitkät pallot farkussani takana ovat alkaneet hieman ärsyttää ja nyt mietinkin myös taakse CX:n palloja. Kymysyksiä: Onko CX Berlinessä ja Breakissa eri pallot takana? Onko kokemusperäistä fiilistä kummat olisivat omimmillaan Xantiassa CX etupallojen kavereina?. BX:n breakin pallo on nykyisin sama kuin CX Berlinen takapallo, eli siis TT= Toutes Types koko on 500 cc. Alunperin nuo ei toki olleet samoja, mutta ei niitä alkuperäisen kaltaisia saa enään uusia. Jos vielä lisää pehmennystä haluat, niin poraa reikää 0,1mm isommaksi, ja siis porailu aina max 0.1mm kerrallaan, tekee ison eron tuo pienikin keskireijän isontaminen.