Hihna vaativat olosuhteet?
Hihna vaativat olosuhteet?
Ostin III koppaisen 2.0 HDI koneisen Italian tuontipelin. KM-lukema on nyt 178.000 km ja tehdas ilmoittaa hihnan vaihto 180.000 km vaativat olosuhteet ja normaalit 240.000 km. Mitkähän on vaativat ja mitkä normaalit? Tosin kysyin eilen paikallisesta Fixuksesta mitä maksaa osat = 120€ + työ tietty jonka vaki huoltajani tekee n. 80€. Sillä rahalla saa mielenrauhaa 
Carpe Diem!
- sitikkaporo
- Viestit: 1115
- Liittynyt: 01.02.2009 13:04
Re: Hihna vaativat olosuhteet?
Suomen olosuhteet on tehtaan mukaan "vaativat".
eC4 2023, Dyane 1968 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
-
citroen for ever
- Viestit: 511
- Liittynyt: 01.02.2009 15:26
Re: Hihna vaativat olosuhteet?
Läntisessä naapurissa taasen ei ole "vaativat" olosuhteet ja siellä huoltoväli 30tkm ja hihnan vaihto 240tkm. Eli miksi Suomi olisi muuten vaativien olosuhteiden maa kuin maahantuojan ahneutta?sitikkaporo kirjoitti:Suomen olosuhteet on tehtaan mukaan "vaativat".
Re: Hihna vaativat olosuhteet?
Saakelin maahantuoja kun on ahnehtinut tänne talven ja pakkasencitroen for ever kirjoitti:Läntisessä naapurissa taasen ei ole "vaativat" olosuhteet ja siellä huoltoväli 30tkm ja hihnan vaihto 240tkm. Eli miksi Suomi olisi muuten vaativien olosuhteiden maa kuin maahantuojan ahneutta?sitikkaporo kirjoitti:Suomen olosuhteet on tehtaan mukaan "vaativat".
Kunniajäsen
BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Re: Hihna vaativat olosuhteet?
Tähän voi olla syynä se, että naapurit ovat vaativampia auton varustelun suhteen= paremmat remmit, jne. Täällä jos yrittää tuollaisia kestoaikoja, niin koneremppaa tiedossa*. Tai sitten autojen max. käyttöiät on tuossa....
* Kun joissakin/jossakin automerkissä mm. remminvaihtoiät on/ollut Suomessa puolitettu. Hyvästä syystä.
Re: Hihna vaativat olosuhteet?
Vaikka ekat 160.000 km onkin ajeltu Italian aurinkoisia stradoja, niin vaihdatan sen hihnapaketin lähiaikoina.sitikkaporo kirjoitti:Suomen olosuhteet on tehtaan mukaan "vaativat".
Carpe Diem!
-
citroen for ever
- Viestit: 511
- Liittynyt: 01.02.2009 15:26
Re: Hihna vaativat olosuhteet?
Hei, nyt aikuisten oikeesti. Vieläkö joku ihan tosissaan uskoo, että johonkin maahan toimitetaan erilaista tekniikkaa samoissa kuorissa (auton) kuin toiseen? Moottorit valmistetaan keskitetysti muutamassa tehtaassa ja kun moottori lähtee ko tehtaasta ei siitä vielä tiedetä meneekö auto johon se asennetaan Sambiaan, Italiaan, Saksaan tai Suomeen. Tuo spesifiointi tapahtuu vasta kori tehtaalla, jos auto on ns. tilaustuote. Euroopan markkinoille tulevat varustellaan maittain esim Suomen "webasto" joka ei Ruotsissa ole ollut vakiona.ealab kirjoitti:Tähän voi olla syynä se, että naapurit ovat vaativampia auton varustelun suhteen= paremmat remmit, jne. Täällä jos yrittää tuollaisia kestoaikoja, niin koneremppaa tiedossa*.