zX-files kirjoitti:No mistäs se on niin erilainen kun tekniikka on sama...
Ajattelin vastata,mutta olkoon sittenkin miten on! GOOD BYE!
zX-files kirjoitti:No mistäs se on niin erilainen kun tekniikka on sama...
Mä olen kyllä eri mieltä. Näen asian ikään kuin niin, että alihankkija tuottaa kokille raaka-aineet joista lopullinen annos tulee valmistaa. Molemmilla kokeilla on osittain samoja raaka-aineita käytettävissään ja osittain omia salaisia ainesosia joiden avulla syntyy se lopullinen annos. Kokin ammattitaito punnitaankin siinä kohtaa, kun tarjolla olevista aineksista pitäisi saada aikaan mahdollisimman omannäköinen ja toimiva annos.zX-files kirjoitti:Siihen eroon kun ei riitä virtaluon siirto lattialle tai mittareiden pimennysmahdollisuus.
Ainakin ennen sitä Saabilla oli oma sovellut GM-konsernin moottorista. 2,2-litrainen muutettu 2-litraiseksi enkä voi sanoa että se olisi ollut huono moottori. Todella hyvin vääntävä ja yllättävän taloudellinenkin kokoisekseen. En tiedä sitten niistä ihan uusimmista... yhtä kaikki, sama juttu se on PSA:lla että konsernilla on konsernimoottorit eikä yksi merkki niiden kanssa pääse tekemään yhtään mitään muutoksia. Lähinnä erot syntyvät muotoilusta, varustelusta ja alustan virityksestä mutta pohjimmiltaan ovat aika samoja autoja. Niistä pienistä eroista kuitenkin saadaan kasattua jonkin verran erilaisia paketteja, ei minulle Saab 9-3:sta tule ainakaan Opelia mieleen. Se on muotoilultaan omanlaisensa ja siinä on aivan liian hyvät istuimet ooppeliksi.zX-files kirjoitti:Jos nyt jätetään nuo eko-erikoismoottorit pois niin eipä ole enää eroa. Viimeinen 9-3 sukupolvi kun sai Opel-moottorit myös bensapuolelle, silloin voikin sanoa Saabin erikoisuuden omine turbokoneineen kuolleen.
Meinaatko? Eihän se kuitenkaan ole mitään ainutlaatuista uutta, vaikka säälihän se on kun saivat edes uudet vaatteet Vekkulille juuri ennen kaikkea tätä2cvkimmo kirjoitti:...Ruotsin tehdas jää kuitenkin GM:lle ja uudesta 9-5:stä tulee Opel Senator Euroopassa ja joku sopiva Buick USAssa, luulen mä...
Tässäkin kohtaa luotan Trollhättanin kokkeihin, tosin nyt vertailukohtana ameriikan poijjaat... On kai tuo NG 9-5 nyt ihan eri peli kuin Insignia/LaCrosse, tuskin siitä muuten meinattais Senatoria alkaa tekemään.kaseva kirjoitti:Tässä kohtaa luotan kyllä Trollhättanin kokkeihin 10-0 verrattuna Russelsheimin porukkaan.
Valitettavasti ei vaan ole, samalle Ypsilon-kakkoselle se on pykätty. Selvällä ruotsinkielellä Frankfurtin IAA'ssa näin vastattiin, joskin sillä painokkaalla kaneetilla että hirmuisen yksilöllinenhän se on kun alustassa hienoviritystä, lattiavirtalukko jne...kaseva kirjoitti:kaseva kirjoitti:On kai tuo NG 9-5 nyt ihan eri peli kuin Insignia/LaCrosse, tuskin siitä muuten meinattais Senatoria alkaa tekemään.
Tiedän. Olen silti sitä mieltä, että kyseessä on tuon pohjalevyn päälle tehdyistä malleista se, joka uudelleen "merkittämällä" soveltuisi parhaiten jatkamaan Senatorin tarinaa.zX-files kirjoitti:Valitettavasti ei vaan ole, samalle Ypsilon-kakkoselle se on pykätty. Selvällä ruotsinkielellä Frankfurtin IAA'ssa näin vastattiin, joskin sillä painokkaalla kaneetilla että hirmuisen yksilöllinenhän se on kun alustassa hienoviritystä, lattiavirtalukko jne...kaseva kirjoitti:kaseva kirjoitti:On kai tuo NG 9-5 nyt ihan eri peli kuin Insignia/LaCrosse, tuskin siitä muuten meinattais Senatoria alkaa tekemään.

Isokäsi Saabille! Hyvältä tuntuu!Lemon kirjoitti:No nii, se oli hyvä uutinen.Ehdin jo pelätä SAABin loppumista. Toivottavasti kaikki menee hyvin uuden omistajan omistuksessa. Joskus vielä haluaisin...
Tämä on muuten taitaa olla tyypillistä saabisteille. Tunnen muitakin, jotka ovat merkkiin hurahtaneet juuri niin, että ovat ensin pitäneet jotain muuta ainoana oikeana, kunnes...kaseva kirjoitti:Minä olen mielestäni nuori mies ja oli aika kun luulin, ettei CX:ää parempaa olekaan. Sitten ajattelin ettei XM:ää parempaa olekaan. Sitten Xantian ja sitten...
Samaan tarinaan olen törmännyt myös Citroënin kohdalla. Monestikohan olen kuullut jutun, joka alkaa näin; "Sitä Xantiaa kävin ihan mielenkiinnosta/huvikseni/aikaa tappaakseni koeajamassa, ja nyt on jo kolme..."niko kirjoitti:Tämä on muuten taitaa olla tyypillistä saabisteille. Tunnen muitakin, jotka ovat merkkiin hurahtaneet juuri niin, että ovat ensin pitäneet jotain muuta ainoana oikeana, kunnes...