Asialla pienoinen kiire koska kohde menee lähiaikoina ajokieltoon mainitun osan puutteen takia.
vast tähän tai yv!
Turvatyyny pitäisi pakata teräshäkkiin,aukeamisvaaran takia.Esa66 kirjoitti:Mikset laita rahtina?
Airbag on VAK-lain tarkoittama vaarallinen esine, eli sen kuljetuksesta määrätään mm. VAK-laissa Laki vaarallisten aineiden kuljetuksesta 2.8.1994/719. Lisäohjeita löytyy asetuksista: Vaarallisten aineiden kuljettamisesta tiellä annettu valtioneuvoston asetus 13.3.2002/194 sekä liikenne- ja viestintäministeriön asetus 6.4.2011/369 (Ei ole vielä ehtinyt Finlexiin)Esa66 kirjoitti:Kukas niin sanoo? Laittakaa nyt jotain faktaa tähän minullekkin näkyviin
Suoranaista pakkausohjetta en löytänyt, mutta koska VAK-kuljetuksista pitää lain mukaan ilmoittaa lähetyksen yhteydessä, rahdinkuljettajalla on velvollisuus antaa ohjeet oikeasta ja turvallisesta pakkaamisesta ja merkitsemisestä sekä oikeus kieltäytyä kuljettamasta VAK-tavaraa ilman asianmukaista pakkausta.Tuote on luokiteltu vaaralliseksi aineeksi: Kyllä
YK-numero 3268
TUOTTEEN NIMI JA KUVAUS: AIR-BAG MODULES
ADR/RID (VAK-Maantiekuljetus/-Rautatiekuljetus)
Luokka 9 Pakkausryhmä III
IMDG (Merikuljetus)
Sivuvaara EMS F-B,S-X
IATA (Ilmakuljetus)
Varoituslipuke 9
Eli tiesit vastauksen jo kysyessäsi?Esa66 kirjoitti:Minulla on VAK kortti ja olen tietoinen näistä asioista... Se VAK kortti on semmonen oranssi läpyskä, jossa kuuntelet luennon ja katsot kirjasta vastaukset.
No voi hellallettas! Onkos tällää taas joku kakara työstämässä rahtiteollisuutta? Mikä helvetti teitä tiätämämöttimiä oikein ajaa tähän kannaottoon!!!?? Tyydytttääkseni sinua kansanpoliisia, minun lupani vanhenevat tämän vuoden loppuun, uusin ne tietysti sitä ennen tai olen uusimatta. Ihan riippumatta sinun viisaista ajatuksistasisvc kirjoitti:Eli tiesit vastauksen jo kysyessäsi?Esa66 kirjoitti:Minulla on VAK kortti ja olen tietoinen näistä asioista... Se VAK kortti on semmonen oranssi läpyskä, jossa kuuntelet luennon ja katsot kirjasta vastaukset.
Jos ihan tarkkoja ollaan, VAK-kortti oli sininen. Se oranssi läpyskä on ADR-kortti.
Viimeisetkin VAK-kortit taisivat vanheta 2003. (Sori, oli ihan pakko...)
PS: Oma säiliö-VAK ajolupa meni vanhaksi jo 2001, mutta sitä ei kyllä saanut ihan yhdellä luennolla.