Re: 1.6 bx.n käynti kylmänä
Lähetetty: 01.07.2009 20:49
jos tuote putkesta on mustaa tai muuten vain tummaa ,mutta EI sinistä ,niin seos on rikas.
just,pari km suunnilleen. onhan tuota kaasutinta yritetty tutkia ja säätää mutta ei apua. hittolainen kun ei weberi sovi tuon solexin tilalle,muuten olisi jo vaihdettu. tuo kulutti öljyä ennen jonkun verran,mutta sekin loppui kun valvolinen paljon ajetuille laitoin sisään,joten ei se sininen savu ainakaan merkittävää öljynkulutusta ole,tekee vain kylmänä savua ja mittatikku on ylämerkissä 2000km.n jälkeen. mistähän sitä löytäisi kunnossa olevan solexin?hssumies kirjoitti:En osaa neuvoa, mutta minun 1.6 bensa van tekee samaa pari ensimmäistä kilometriä ennenkuin alkaa kulkea normaalisti. Savuun en ole kiinnittänyt huomiota, mutta nyhtää alussa.black_van kirjoitti:Toimii ihan ok,mutta paremminkin voisi toimia.
Huvittaa tuo kun ulkona paukuttaa yli 25ast lämmintä niin "kylmällä" koneelle ei oikein jaksa kiihtyä vaan nyhtää hetken aikaa.
Aamusella katselin että puskee vähän sinistä ja esim.n30km/h ei jaksa kolmosella tasaisella vääntää vaan meinaa tukehtua vauhdissa. liekkö nyt ainoa oikea ratkaisu etsiä hyväkuntoinen solexi ja vaihtaa se. ei tuosta näy tulevan mitään. ilmeisesti saa liikaa bensaa,mutta miten,sitä en ymmärrä millään. koho ok,ryyppy toimii,hmmm.....
Onkohan tuo munkin 16 GTi vaan tukossa? Huippuja ottaa liisingkuskin mukaan vain jotain 130km/h. Jospa lähtis vähän "korjaamaan" sitä moottoritiellelaakeri kirjoitti:Pari kilsaa kun ajaa 169 km/h vauhtia, niin eiköhän ne jo liikkeelle lähde... Vanilla siismaijamäki kirjoitti:Millaista kyytiä pitää beksille antaa, että karstat lähtee. Kaasu pohjassa 15 min, vai miten. Ei ole tainnut olla keskustelua.![]()
No mutta, joskus aikoinaan meikäläiselä oli Suzuki Swift 1.3 (joo kyllä siinä on neljä-, eikä kolmepyttynen moteurri). Kulki ostamisen jälkeen jopa ehkä just ja just jotain 120..130 km/h väliltä. Kerran sitten polkaisin moottoritiellä kolmonen tuvassa vähintään viitisen kilometriä niin kovilla kierroksilla, kuin uskalsin (ei jenkakelloa). Sen jälkeen kurvasin Shellille kahville. Vielä kahvin juomisen jälkeenkin putken päästä nousi musta käry ja palanut karsta haisi kulkineen lähistöllä. Heti tuon jälkeen huippunopeus nousi muutaman kympin
Merkkiliikkeessä kertoivat Samarasta löytyvän kahta erilaista kohoa. Onko erimerkkisiä kaasareita, vai mitä, se ei selvinnyt. Löytyykö täältä vihjettä asiaan? Toisin sanoen, kummasta Samaran kaasutinmallista on kyse? Vai miten asian yksilöin?Kaapelimies kirjoitti:Mahtasko olla kaasarin koho vettynyt (bensoittunut), ja liian raskaana päästää bensanpinnan liian ylös. Ei olis ensimmäinen.. Kirjevaa-alla punnittuna muistaakseni 7g painaa uusi. Ja Samaran kaasarin koho on sama laite, joku solex-kopio imeisesti koko värkki.