Sivu 1/1

Mistä (etu)roiskeläpät 1-koppaiseen C5-farkkuun?

Lähetetty: 28.10.2013 10:50
Kirjoittaja Beksi-Eki
Sen verran hyvä on vielä maali ostamassani käyttiksessä, että tekisi mieli asentaa roiskeläpät ainakin eteen. Olisiko vinkkejä hyvistä ja niiden ostopaikoista?

Re: Mistä (etu)roiskeläpät 1-koppaiseen C5-farkkuun?

Lähetetty: 28.10.2013 10:53
Kirjoittaja laakeri
Sitrosella ainakin näkyy hinta moisille olevan.

Re: Mistä (etu)roiskeläpät 1-koppaiseen C5-farkkuun?

Lähetetty: 28.10.2013 11:04
Kirjoittaja powerage
Ne alkuperäiset roiskeläpät ovat surkeat, eivät suojaa mitään.

Re: Mistä (etu)roiskeläpät

Lähetetty: 28.10.2013 13:59
Kirjoittaja jean-michel
motonetistä saa viiksiläppiä n. 15 eur/pari. Läpän ja kaaren väli kannattaa täyttää elastisella massalla, niin sinne ei pääse moskaa väliin.

Re: Mistä (etu)roiskeläpät 1-koppaiseen C5-farkkuun?

Lähetetty: 28.10.2013 22:52
Kirjoittaja aaltopelti_fun
Korja-Kumista Tampereelta löytyy myös:
http://www.korjakumi.fi/tuoteryhmat/2
Linkistä ei löydy merkkilogoilla varustettuja, mutta niitäkin sieltä löytyy. XM:ään ostin etuläpät citikan logoilla loppukesästä ja muistaakseni olivat n. 11 - 12 euroa pari. Maasturistille näytti tuossa linkissä olevan myös värillisiä kuraläppiä - en tiedä kuinka taipuisia PU-läpät ovat ja saako niitä logoilla. Kysymällä selvinnee...

Re: Mistä (etu)roiskeläpät 1-koppaiseen C5-farkkuun?

Lähetetty: 28.10.2013 23:02
Kirjoittaja Croisette
powerage kirjoitti:Ne alkuperäiset roiskeläpät ovat surkeat, eivät suojaa mitään.
Samaa mieltä, ne alkuperäiset ovat melkoiset turhakkeet, kovaa muovia ja nehän ovat oikeastaan vain helmamuovien jatke alaspäin. Eli kumiset läpät vaan jostain, Korja-Kumi ne taitaa Motonetillekin toimittaa?

Re: Mistä (etu)roiskeläpät 1-koppaiseen C5-farkkuun?

Lähetetty: 29.10.2013 07:49
Kirjoittaja läjjeejä
kumiset tarvikeläpät kunnolla lokasuojaan kiinni n5cm lokasuojan reunasta läpän reunaan suojaa parhaiten oven alareunoja -kylkiä .motonet viiksiläpät kovahkoa muovia murtuupi helposti -eivät oikeen kestä .alkuperäiset koristeet keräävät vain kuraa sisälle

Re: Mistä (etu)roiskeläpät 1-koppaiseen C5-farkkuun?

Lähetetty: 29.10.2013 23:07
Kirjoittaja aaltopelti_fun
Korja-Kumin lätkiä kävin just hypistelemässä ja vaikuttavat kumisilta, mutta kuitenkin kovemmat ovat kuin vieressä majailleet oikein kumiset toiset läpät. Eli nuo Korja-Kumin läpätkin ehkä jotain "muovisekoitetta" vaikka käsin ihan hyvin taipuilivatkin. Voivat olla siis samaa tavaraa kuin Motonetin kuten Croisette epäili. Saattaa olla, että nuo Korja-Kumisetkin helposti murtuu pakkasella kiinnitysruuvin kohdalta - on vielä kokematta tämä.

Re: Mistä (etu)roiskeläpät 1-koppaiseen C5-farkkuun?

Lähetetty: 26.12.2016 15:28
Kirjoittaja DtiJ
Mitkä yleismalliset sopii C5:een eteen roiskeläpiksi?

Re: Mistä (etu)roiskeläpät 1-koppaiseen C5-farkkuun?

Lähetetty: 27.12.2016 00:00
Kirjoittaja Eeska91
DtiJ kirjoitti:Mitkä yleismalliset sopii C5:een eteen roiskeläpiksi?
Jos ei ulkonäöllä väliä niin vanhat lattiamatot leikkelee sopiviksi :)

Re: Mistä (etu)roiskeläpät 1-koppaiseen C5-farkkuun?

Lähetetty: 27.12.2016 00:25
Kirjoittaja DtiJ
joo no sen verran on väliä että jossei kuitenkaan niitä :lol:

Re: Mistä (etu)roiskeläpät 1-koppaiseen C5-farkkuun?

Lähetetty: 27.12.2016 18:10
Kirjoittaja Eeska91
DtiJ kirjoitti:joo no sen verran on väliä että jossei kuitenkaan niitä :lol:
Nehä ois ollu niin tyylikkäät :'DDD Eikö nämä täyskumiset roiskeläpät mee autoon ku autoon ku lämmittää vähän. Vai onko ne mitkä on muotoon valettu nii enemmänkin muovia kuin kumia?

Re: Mistä (etu)roiskeläpät 1-koppaiseen C5-farkkuun?

Lähetetty: 29.12.2016 18:53
Kirjoittaja eju
Tässä aika tyylikkäät, paitsi toi alumiininen alaosa hapettuu.
Laitoin eteen ja taakse, koska takana olevat suojaa peräkärryn äärivaloja eteen.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/401275/R ... 05mm-MUSTA" onclick="window.open(this.href);return false;

Tai jos haluat enempi valintaa niin kirjoita Motonetin hakukoneeseen "roiske".

Re: Mistä (etu)roiskeläpät 1-koppaiseen C5-farkkuun?

Lähetetty: 29.12.2016 18:54
Kirjoittaja eju
Tässä aika tyylikkäät, paitsi toi alumiininen alaosa hapettuu.
Laitoin eteen ja taakse, koska takana olevat suojaa peräkärryn äärivaloja eteen.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/401275/R ... 05mm-MUSTA" onclick="window.open(this.href);return false;

Tai jos haluat enempi valintaa niin kirjoita Motonetin hakukoneeseen "roiske".

Re: Mistä (etu)roiskeläpät 1-koppaiseen C5-farkkuun?

Lähetetty: 03.01.2017 18:46
Kirjoittaja DtiJ
Nämä EI käy C5:een mitenkäänpäin, turha kokeilla. Muovihelmat tulee tielle:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/401255/R ... sta-muovia" onclick="window.open(this.href);return false;

Sen sijaan noita voi kyllä käyttää vaikka leikkausmallina kun tekee suorasta roiskeläppäkumista sopivat.

Noin siis tein (eli ylempi roiskeläppä muodon malliksi) ja tästä leikkasin eturoiskeläpät C5 I:een:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/401261/R ... acky-musta" onclick="window.open(this.href);return false;

Yhdestä 20 eur sarjasta saa tehtyä neljä läppää jos käyttää materiaalin säästeliäästi. Eli eteen isommat läpät ja taakse pienet, tai joku takavetokaveri voi tehdä toisinpäin.

Valmiita suoraan sopivia hyviä C5:een käypiä roiskeläppiä ei siis liene olemassakaan, ellei itse tee.