Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/9 [ 207 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 11.12.2011 21:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2796

Profiili ICQ
No tulipahan tutkittua nettiautoa piiiitkään, ja aina se oli myynnissä, eikä kelleen kelvannu. Ai mikä no pikkupaku C15, sen jälkeläisen nyt tuntee koko Suomi nimellä Berlingo :lol:

Tuli käytyä Mäntsälän etelä puolella hakemassa osia Zeksiin ja tuli puhetta tuosta C15;sta, et olis sille joku sijoitus paikka jos myytyä ei saada. Taas iltana jos toisena tuli tutkailtua tuota netin "raamattua" ja taas se piru oli siellä ja hintakin oli kohillaan :roll: No mammalle siinä et tollanenhan olis kiva, vastaus oli vähän odottamaton "osta jos tuo olo helpottaa" :lol:

Soitto Pohjanmaalle ja puhelimessa olimme yhtä mieltä taudin kuvasta ja lupasin tulla katsomaan kyseistä Citikkaa. Otin duunista puolikkaan vapaan jotta ei tarttis yötä myöden ajella, ja keula siis kohti uusia seikkailuja. Perille kun päästiin niin vaimo vähän katseli, et tonko takia tänne tultiin :?:

Kuva
By hotheadfin1 at 2011-12-11

Itse olin niin haltioissani, niinkuin kuuluu asiaan, että suunnitelmat vilisi vaan silmissä. Ja mietin mitä osia oli kotona. Konepelti oli niin ruosteessa että etuvalon polttimon olisi voinut vaihtaa siitä ja etulippa oli kiinni ilmastointi teipillä :lol:

No pieniä kolhuja tuon ikäisessä toki on joten nehän vain kaunistaa.... Kait???

Kaupat syntyi ja suunnistimme kohti kotia, Matkaan toi jännitystä se ,että bensamittari ei toiminut. tankkasin auton "täyteen" joten kyllähän sillä johonkin asti selviää. Puolimatkassa ei tankkiin edelleenkään mennyt kuin muutama litra ja ajattelin asiaa. Sanoimpa vaimollekkin ,että ajetaan niin pitkälle kun riittää ja haetaan sitten lisää. Ai hermostuttaako ajaa muutama sata kilometriä kun bensavalo paistaa päin naamaa... Voin vastata kyllä :mrgreen:

Kotiin päästiin ja ilman ongelmia. Naurukin oli jo herkässä kun katseli uutta hankintaa. Seuraavana päivänä lähti konepeitto raittiiseen, ja tuli vaihdeltua vähän tukevampi ratti. Patonki tarra olikin ihan mast ja samalla istutin Gti Visan renkaat alle ;)

Kuva
By hotheadfin1 at 2011-12-11

Kuva
By hotheadfin1 at 2011-12-11


Sitten olikin vuorossa uusi pikamaali joka antoi sitten nimenkin tälle vekottimelle.

Kuva
By hotheadfin1 at 2011-12-11


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 11.12.2011 21:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2796

Profiili ICQ
Sitten tuli raapastua bensamittarin anturi irti ja jippii, tankki olikin täysi
Anturin otin Gti:stä kun se ei tule sitä tarvitsemaan tulevaisuudessa, ja mittari alkoi vörkkimään.
Seuraavana oli vuorossa penkkien "tuunaaminen" Ja entisestä Beksistäni kävin pelastamassa Etujakkarat mallia Gti :lol:
harmittaavaan kun joku on tässä välissä kun se oli muiden omistuksessa polttanut yhden reijän pelkääjän penkkiin :cry:

Kuva
By hotheadfin1 at 2011-12-11

Mittaristokin tuli vaihdettua samalla kokonaan uuteeen ja "vähemmän ajettuun" tuon voi lukea 0km :lol:
Takatila sai maton joten tavarat pysyy paremmin paikoillaan. Mega-auton soiton tiimoilta auton arvo nousi lisää. tavaratila sai ikkunat, helpottaa elämää huomattavasti voin kertoa. Ensin käsittelin takaikkunat nitromorssilla ja niistä alkoi näkemään läpi, sitten tuli kalvo ja sivuista pellit pois ja siinähän olikin ikkunan paikka.

Kuva
By hotheadfin1 at 2011-12-11

Kuva
By hotheadfin1 at 2011-12-11

Final product ;)

Kuva
By hotheadfin1 at 2011-12-11


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 11.12.2011 21:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2796

Profiili ICQ
Kävihän tuo vekotin Joutsassakin lajitovereita katsomassa mutta se onkin jo toinen juttu, siis takaisin aiheeseen...

Tuli sateet ja vedet sisään :( Visasta katsoin ,että sivu aukot menee suoraan koteloon joka on tuulilasin alla ja aloin arvata mistä se pannua nyt kiristää...
Otin pellin irti jonka kautta pääsee tuonne tuulilasin alle, ei siellä lehtiä ollu ei todellakaan vaan multaa :lol: oli vissiin jonkun aikaa ollu noi kurat siellä. Nyt menee vedetkin ulos eikä sisään...

Syyläri oli otettava omista varastoista kun vanha oli niin loppu ,että pissi alleen. No se muuttuu vielä kunhan taas lumet sulaa.
Pissapoikakaan ei toiminut ja nyt kun marraskuussa kävin Jokikummussa takasin tullessa aloin sitä kaipaamaan. Johdot uusiksi ja muut kilkkeet 405:sesta. Nyt vesi siis menee suoraan lasille/pyyhkijään.

Tuossa 14 trs:n mittaristossa oleva kiekkamittari ei toiminut orkkis johdotuksella joten oli vähän tylsä ilta tuossa jokin aika sitten ja näinhän siinä kävi.... Seuraavat kuvat ei sovi heikkohermoisille :lol:

Kuva
By hotheadfin1 at 2011-11-27

Kuva
By hotheadfin1 at 2011-11-27

Jengaa ottaa nyt ihan niinkuin pitää ja se tässä oli tarkoituskin...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 11.12.2011 21:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2796

Profiili ICQ
Talvea varten tein tänään vähän muutoksia, kun tarkoitus ajaa leima kylmäksi ennen tositoimiin ryhtymistä.
Eli tuli vaihdettua, Visasta vähän osaa, jotta talvimaski sopii ;)
Konemuovikin tuli laitettua :)

Kuva
By hotheadfin1 at 2011-12-11

Kuva
By hotheadfin1 at 2011-12-11

Tässä nyt lyhykäisyydessään tämän kipon tarina elokuulta tähän päivään jonka se on omistuksessani ollut...

Jatketaan kun aihetta on :mrgreen:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 11.12.2011 23:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
hieno laite ja kertomus kokonaisuudessaan. odotetaan lisää jatkoa :)



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 12.12.2011 19:22 

Viestit: 1242
Onko tuo mastonin ladamaalia, mitä myytiin 10e/12prk pakkaus?



Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 13.12.2011 14:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2796

Profiili ICQ
Pitikin ihan tarkistaa purkista, joo ei ollut Ladaan tarkoitettu ;) Ihan normi paukkupullo on tuon sävyn antanut, meillä päin kun Ladat maalataan siveltimellä ja telalla :mrgreen:
Keväällä/Kesällä tulee sitten kunnon väri pintaan näillä näkymin, kunhan muutenkin tulee rakenneltua ajan kanssa ja varmaan ihan tehtaan sävyjä käytetään. Nyt oli vaan pakko saada tuo inhokki Van Blanc piiloon :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 03.01.2012 20:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2796

Profiili ICQ
Pienen levon jälkeen pannu taas liikkuu. Päätti tuossa joulun alla pitää pienen loman. Pihassa siirtelin ja kun sammutin ei mitään. No uudella virranjakajan kannella ja pyörijällä matka taas jatkuu...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 04.01.2012 00:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Kuinka paljon näitä on tuotu maahan? En muista nähneeni yhtäkään livenä..



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 04.01.2012 11:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2796

Profiili ICQ
Virallisia reittejä tietääkseni pyöreä 0.
Muuten taitaa ehkä pari olla tietääkseni tuotu tämän yksilön lisäksi. Pitäisi joskus Trafia häiritä tuolla tiedustelulla. ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 04.01.2012 20:37 

Viestit: 265
Paikkakunta: Lapinlahti
Putkimies22 kirjoitti:
Kuinka paljon näitä on tuotu maahan? En muista nähneeni yhtäkään livenä..

Minulla oli dieselmalli monta vuotta ajossa. Hyvä pikkupaku. Puolitoista vuotta sitten myin pois.



Ami 6 1962 * 2CV6 Spécial 1986 * Saxo 1.4i SX automatic 2000 * Berlingo 2.0 HDi Spacelight 2002 * C6 3.0 HDi Exclusive 2012
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 04.01.2012 21:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 871
Paikkakunta: Karkkila

Profiili WWW
Suomen ensimmäiset kolme koppi-Visaa korinvaihtoina Virttaan Sitrosen pajalta ja rajat kun aukes niin loput on eksyneet tänne kaiketi yksi kerrallaan yksityistuontina.



Yksipuolaisen ratin takaa,

Visa-mies

visamies.wordpress.com
facebook.com/visamies
youtube.com/visamies
twitter.com/visamies
visamies.galleria.fi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 05.01.2012 10:52 

Viestit: 3655
Myönnän, että ku näin tämän eka kertaa mun leuka loksahti ja ennenkuin huomasinkaan ihmettelin ääneen Mikä ihme tää oikein on? :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 06.01.2012 14:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
C15 oli Holannissa yleinen. Tässä kuvia jossa paljon erilaisia korimalleja: http://www.citroenvisaclub.nl/historie_c15.htm

Muistan että joskus kuin olin lapsi hollantilainen Autokampioen-lehdessa oli kansi jossa joulupukki ja sinterklaas istuivat C15:ssa. Lehdessa lukee että C15:ssa he pystyvät istua vaikka heillä oli se erikoinen iso hattu päälle.



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 26.03.2012 10:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2796

Profiili ICQ
No tuli vihdoin vastaus Trafista, Suomen ajoneuvokanta käsittää 2KPL C15:sta
Toinen C15 Diesel vuosimalli 1996 (ensi rekisteröinti '95) Ollee DW8 koneella
Ja Toinen 1.1 Bensa joka ollee tämä oma. Että saas nähä koska se päivä tulee kun nämä kaksi kohtaa :lol:
Kun tämä toinen tulee myyntiin olisin sen kyllä kiinnostunut ostamaan ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 31.03.2012 11:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 871
Paikkakunta: Karkkila

Profiili WWW
Juu, korinvaihdot taitavat olla perus-Visoina rekkarissa, esimerkiksi oma on Visa 14 TRS ja lisätiedoissa saatettu vastaamaan mallia C15.



Yksipuolaisen ratin takaa,

Visa-mies

visamies.wordpress.com
facebook.com/visamies
youtube.com/visamies
twitter.com/visamies
visamies.galleria.fi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 02.07.2012 17:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2796

Profiili ICQ
Projekti nytkähtelee eteenpäin. Trafi myönti poikkeusluvat joten pääsee vähän "tuunaamaan" kuparipannua.
Katotaan jos sain tätä tuossa Gti:n kanssa jo etenemään tämän vuoden aikana.
Pitää vaan hakea se takas kotiin ekana.

Tehtävälista on pitkä kuin nälkävuosi, mutta laitellaan kuvia kun alkaa tapahtua. Joka tapauksessa kaikki on tyrmännyt idean ihan katsastusmiestä lukien, mutta nyt on virallinen lupa ennenkuin joku taas lakia muuttaa :mrgreen:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 02.07.2012 22:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4072
Paikkakunta: Eteläkärki
Ralle kirjoitti:
Projekti nytkähtelee eteenpäin. Trafi myönti poikkeusluvat joten pääsee vähän "tuunaamaan" kuparipannua.
Olikos tämä projekti se, mistä kyselit keväämmällä?



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, C5 2.0 16V Exclusive -06
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 02.07.2012 22:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2796

Profiili ICQ
Joo, tästähän ne palaset loksahtelee kohilleen...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 03.07.2012 16:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2796

Profiili ICQ
Tänään palautui omaan pihaan kyseinen projekti, tarkoitus aloittaa vielä tossa illalla purkaminen ihan isolla kädellä :lol:
Tankki tulikin jo tyhjättyä kun se ei sovi enää kohta paikoilleen ;) siis se saa lähteä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 11.07.2012 12:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 15
Paikkakunta: Kankaanpää
Täydennetääs hieman tätä projektikuvausta myös edellisen omistajan näkökulmasta. Itse tuon kulkimen hokasin Keltaisesta Pörssistä, sijainti oli jossain kehäkolmosen jatkeella Jakomäessä vai mikä se oli. No sitähän lähdettiin katsomaan ja katso: ei ollut meidänkään emäntä kovin riemuissaan tuon vehkeen nähdessään... :shock:

Pientä kuppaa siellä sun täällä sun:

Kuva

Mitäs se perä noin matalalla mahtaa olla?
Kuva

Takaovet kun saatiin auki niin huh-huh:

Kuva


Kuva


Koppivisa oli kattoaan myöten täynnä kaikenlaista topeskaa, myös apukuskin penkin ympäristö oli ängetty täyteen rojua. Lasinsirpaleita oli joka paikassa, niitä varisee varmaan edelleenkin rakosista esiin. Auto oli tuotu Suomeen Belgiasta ja belgialaisen omistajan papukaija oli kuulemma nokkinut turvavyöt reikiä piukkaan. Tässä vaiheessa rupesi itsellänikin autokuume helpottamaan. Lisäksi rojuille ei kuulemma löytynyt siihen hätään uutta osoitetta...


Kuva

C15 saatiin käyntiin ja koeajollakin kävin muutaman sadan metrin lenkin. Lupasin palata tarvittaessa asiaan.
.
.
.
Meni pari, kolmekin viikkoa ja päätin kumminkin soitella omistajalle uudestaan. Kaveri kertoi saavansa laitteen perän tyhjäksi ja sovittiin tällit Tampereelle. Hintakin oli pudonnut houkuttelevalle tasolle. Tampereella tavattiin parin tunnin odottelun jälkeen. Peräkoppi oli edelleen puolillaan roinaa :x . Meinasin perua kaupat, mutta heppu vakuutti hakevansa tavarat pois parin viikon päästä... Noo kaupat tehtiin ja lähdin kotia kohti uudella hankinnallani. Pari viikkoa kului useampaankin otteeseen, kunnes sain myyjän kiinni. Rupesi jo kypsyttämään perästä puretut tavarat, jotka olivat tilapäismajoituksessa tallissani. Pääsin tavaroista kuitenkin eroon, ei siinä mitään.

Koppivisalla tuli kuskailtua kaiken näköistä rojua itsekin ja kuljettua aika liuta työmatkoja. Ihmettelin oven lukkojen hyvää toimivuutta kovilla pakkasilla, normivisojen kanssa kun tuppasi olemaan aina ongelmia. Lohkolämmitintä ei ollut, mutta käyntiinlähdön kanssa ei ollut silti mitään tuskaa. Talvella sisälämpötila ei ollut kovin kaksinen, tuossa kun ei ollut mitään kunnollista väliseinää eikä takakopissa eristeitä. Työkaverit ristivät koppivisan pakastearkuksi. Laitteen ulkonäköön ei tullut panostettua yhtään, työkalu mikä työkalu. Ainuttakaan toista Koppivisaa ei tullut vastaan, eikä kyllä mennyt ohikaan. Parin vuoden ajelujen jälkeen tuli aika laittaa vehje myyntiin. Monenlaista tiukan hinnan kyselijää siinä olikin, mutta ns. tosiostajia ei tahtonut löytyä. Lähdin Lappiin jumittelukiertueelle Koppivisan esi-isällä 12-heppaisella AZU:lla eli Rättäripakulla. Tuon reissun aikana rupesivat tosiostajat pommittamaan. Sovin jo alustavat kaupat jonkun turkulaisen ei-sitikkamiehen kanssa, mutta myöhemmin sain soiton "Rallelta" ja päätin myydä laitteen mieluummin alan harrastajalle...

Lopuksi vertailukuva hyötykulkimien evoluutiosta, veljekset kuin kivekset:

Kuva


//jym



Missä taso, siinä romu.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 11.07.2012 13:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2796

Profiili ICQ
Kiitokset JYM:lle nuosta nostalgia kuvista ja kertomuksesta missä koppi on liikkunut.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 10.08.2012 16:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2796

Profiili ICQ
Päivitellään tätäkin välistä, tuli vähän vahingossa valittua väri tuolle "kuparipannulle". Eli aikanaan pihassa nyt sitten tulee olemaan kaksi veljestä tai sisarusta miten nyt haluaa asian ilmaista. Maalailin tuossa Gti Visan osia ja jäi vähän väriä ruiskuun niin otin uudet etulokarit jotka on tulossa C15:sta ja täräytin muutaman kerroksen väriä pintaan :lol:
Nyt ei pääse kukaan viisastelemaan tuosta nyt olevasta paukkupullo fiiliksestä ;)

Alla maalatut etulokarit.

Kuva

Tänään tuli vähän tutkittua tulevaa tekniikkaa ja mitä joutuu "soveltamaan" aika pienellä taitaa tuon tekniikan osalta päästä ( toivossa on hyvä elää :) )
Öljypohjan joutunee vaihtamaan ja vähän lohkoa hiomaan. Kytkimen vaihdoin vähän pitävämmän mallin kun oli jäänyt edesmenneestä kilpurista ja ihan ok kunnossa verrattuna paikoillaan olleeseen....

Kuva

Katotaan miten tuota nyt ehtii kasailemaan näiden kaikkien projektien keskellä :D taka-akseli odottais kanssa tekijäänsä kunhan ehtii, sen kunnostus onkin vähän aikaa vievempi homma :(


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 18.08.2012 20:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2796

Profiili ICQ
Tänään jotain ehti tehdä tällekin. Tuli purettua vanha puskuri pois joka oli rikki ja samalla poistin etulokarit. Niiden alla olikin positiivinen yllätys kun ei löytynyt hitsattavaa. Pitihän se sitten kokeilla noita uusia lokareita ja vähän isompia renkaita alle. Tulihan tuossa otettua muutama "tunnelma" kuvakin uteliaimmille.

Kuva
By hotheadfin1 at 2012-08-18

Kuva
By hotheadfin1 at 2012-08-18

Kuva
By hotheadfin1 at 2012-08-18

Ihan ok alkaa olla korkeus noilla renkailla maavara kynnyskotelon alapokkaukseen on noin 30 cm. :lol: Ja ilman hydejousia ;)
Etuovet tarkistin samalla, että ne saa jäädä toki toisen värisenä. Nehän oli paremmat kuin tämä hyvä muistini antoi muistaa :)
Kuva
By hotheadfin1 at 2012-08-18

Etupuskuri tulee Visasta ja samalla muuttuu valot lähemmäksi "esikuvaa" Eipähän ole vilkut ekana ottamassa vastaan osumia niinkuin nyt on käynyt. Ylhäällä C15 puskuri ja alla mallia Visa. Puskuriin olisi tarkoitus lisätä vielä alalippa mallia Gti :roll:

Kuva
By hotheadfin1 at 2012-08-18


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C15 "kuparipannu"
ViestiLähetetty: 22.08.2012 21:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2796

Profiili ICQ
Tänään tuli tuossa sateen lomassa purettua kuskin oven verhoilut pois. Kojetaulu on myös purettu pois uuden tieltä, kylläpä olikin lasin siruja kojetaulun sisällä. Varmaan joskus tullut lasi(t) sisään tosta kikottimesta. Ideana olis vaihtaa tuo sisätilan kenno nyt samalla kun on kaikki pois tieltä.

Jostain tekis mieli virittää tehokkaampi sisätilan puhallin tuohon, mutta taitaa olla mission impossible :( pitäis olla niin matala tuo ropelli osa, että ei ole vielä vastaan tullut.

Seuraavaksi oliskin sitten sähköjen ihmettelyä..... :roll:


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/9 [ 207 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: