Juu ja ei, eli useille automaattilaatikoille on annettu yksi luku "väännönkesto/max Nm", mutta siihen kestoon liittyy tosiaan monta muutakin asiaa. Ja jos on vaikka yksisylinterinen dieseli, niin moottorin hetkellinen vääntömomentti olisi kovinkin sykkivä ja huippuarvo voi olla 15 kertainen keskiarvoon nähden ja toisessa päässä puristustahdin aikana satoja prosentteja mutta negatiivista vääntömomenttia, mutta sykkii se neli- ja useampisylinterisissäkin. Tätä sykkimistä sitten tasoitellaan erilaisilla vauhtipyörillä (ja manuaaleissa esimerkiksi kaksoismassa/värinänvaimentimilla ja kytkimen jousilla...), vaan entäpä jos jossain autossa ei tasoitellakaan ja kevyt vauhtipyörä, niin voi olettaa että voimansiirto olisi paljon kovemmalla kuin toisessa jossa on painava kaksoismassavauhtipyörä ja kone olisi muuten ihan sama.
Tuolta voi katsoa vaikka joidenkin ZF:n työkoneiden laatikoiden tietoja, melkein kaikissa on joku max tai up to xxx Nm
https://www.zf.com/products/media/produ ... 017_EN.pdf