|
Kirjoittaja |
Viesti |
Kami
|
Viestin otsikko: ZX nykii... Lähetetty: 07.09.2010 10:21 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Nousiainen
|
Yhden asian saa kuntoon, niin... (ZX -95, 1.8i) Eli kun tyhjäkäynti on toiminut surutta jo muutaman viikon ja muutenkin auto toiminut, niin eikös nyt alkanut esiintyä moottorin nykinää vetoa löysätessä pintakaasulle. Erityisesti siinä 80 km/h tuntumassa vitosella, kun kiekat on n. 2100 rpm. Sellaista löysää nykinää, ei terävää. Sytkäpiuhat on vaihdettu keväällä, kaikki. Letkut vaikuttaa ehjiltä kaikki (roudarinteipillä tosin yksi alipaineletku korjattu... imusarjan yhteydessä oleva ohut letku).
Ai mää vai... 1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: ZX nykii... Lähetetty: 07.09.2010 14:01 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
Kaasuläpän tunnistinpotikka se musta rasia voisi olla kosteutta,varsinkin jos se on imuaukon alapuolella voi olla ihan vettä..
|
|
|
|
 |
Kami
|
Viestin otsikko: Re: ZX nykii... Lähetetty: 07.09.2010 14:57 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Nousiainen
|
Hmm... tartteekin tutkia tuo heti tänään.
Ai mää vai... 1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
|
|
|
|
 |
ZX_Kuski
|
Viestin otsikko: Re: ZX nykii... Lähetetty: 07.09.2010 22:55 |
Viestit: 200 Paikkakunta: Turku
|
Sen voi koittaa eliminoida/varmistaa ajelemalla piuha irti ja kiinni. Muistaakseni se kertoo eculle vain että milloin on hyvä että pensa katkaistaan yli noin puolitoista kRPM alueella ja milloin että käskytetään konetta mahdollisimman tehokkaasti/epäekologisesti. Vastaavan ongelman taisin ratkaista jokunen vuosi sitten irrottamalla sen ja suihkuttamalla WD-40:stä joka reiästä sisään, valuttelemalla tyhjäksi ja sitten kuivattelemalla sisällä lämpimässä paikassa vuorokauden. En ole ihan varma WD-40:n sopivuudesta tuohon käyttöön. Toistaiseksi vaikuttaa potikka toimivan. 
BX 16 Valve -89 Gris Axinite, BX GTi 4WD -91 Rouge Furio, ZX 1.8i Tonic -95 Rouge Griotte Nacre
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: ZX nykii... Lähetetty: 08.09.2010 09:52 |
Viestit: 4072 Paikkakunta: Eteläkärki
|
ZX_Kuski kirjoitti: Sen voi koittaa eliminoida/varmistaa ajelemalla piuha irti ja kiinni. Muistaakseni se kertoo eculle vain että milloin on hyvä että pensa katkaistaan yli noin puolitoista kRPM alueella ja milloin että käskytetään konetta mahdollisimman tehokkaasti/epäekologisesti. Mikähän ruisku/moottorinohjaus tuossa ZX:ssä on? Pelkissä ruiskujärjestelmissä, Esim L- ja K-Jetronicissa (Ja niiden variaatioissa), riitti tieto tyhjäkäynti- ja täyskaasuaasennosta mutta varsinkin MAP-anturilla toteutettu moottorinohjaus tarvitsee yleensä absoluuttisen tiedon kaasuläpän asennosta, koska moottorin saama ilmamassa lasketaan anturitiedoista.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
Kami
|
Viestin otsikko: Re: ZX nykii... Lähetetty: 08.09.2010 10:01 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Nousiainen
|
En tiiä mikä ruisku tai ohjaus... toi on se sama motti, mikä alkupään Xantuissakin oli, eli 8 tappinen injektioni ja 1.8.
Ai mää vai... 1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: ZX nykii... Lähetetty: 08.09.2010 19:47 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Kami kirjoitti: Sytkäpiuhat on vaihdettu keväällä, kaikki. Lukeehan niissä uusissa(kin) Bougicord? 300 Mm ajetut Bougicordit nimittäin toimivat paremmit kuin varaosakaupan uudet nyk-nyk-nykivät, vaikka ovat samanhintaisia. Samanlaisella koneella varustetussa Xantiassa nykimistä huonojen tulpanjohtojen lisäksi aiheuttivat Eyquem-merkkiset sytytystulpan korvikkeet. Boscheilla sai nykimisen kadotettua.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: ZX nykii... Lähetetty: 08.09.2010 20:20 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
NKG.t kesti BX 1.6 GTi:ssä 300 km.sen jälkeen nyki ,paukko ja ruski... 
|
|
|
|
 |
ZX_Kuski
|
Viestin otsikko: Re: ZX nykii... Lähetetty: 08.09.2010 22:23 |
Viestit: 200 Paikkakunta: Turku
|
Lainaa: Mikähän ruisku/moottorinohjaus tuossa ZX:ssä on? Pelkissä ruiskujärjestelmissä, Esim L- ja K-Jetronicissa (Ja niiden variaatioissa), riitti tieto tyhjäkäynti- ja täyskaasuaasennosta mutta varsinkin MAP-anturilla toteutettu moottorinohjaus tarvitsee yleensä absoluuttisen tiedon kaasuläpän asennosta, koska moottorin saama ilmamassa lasketaan anturitiedoista.
Ahaa. Noissa zeksän 1.8i 8v koneissa oli joko Marellin 8P (LFZ) tai Boschin Motronic MP5.1 (L6A). Molemmissa taitaa olla MAP-anturi käytössä.
BX 16 Valve -89 Gris Axinite, BX GTi 4WD -91 Rouge Furio, ZX 1.8i Tonic -95 Rouge Griotte Nacre
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: ZX nykii... Lähetetty: 08.09.2010 22:35 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
ZX_Kuski kirjoitti: Noissa zeksän 1.8i 8v koneissa oli joko Marellin 8P (LFZ) tai Boschin Motronic MP5.1 (L6A). Molemmissa taitaa olla MAP-anturi käytössä. Motronicissa ainakin on varmasti.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
|
|