Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: ZX nykii...
ViestiLähetetty: 07.09.2010 10:21 

Viestit: 1723
Paikkakunta: Nousiainen
Yhden asian saa kuntoon, niin... (ZX -95, 1.8i)
Eli kun tyhjäkäynti on toiminut surutta jo muutaman viikon ja muutenkin auto toiminut, niin eikös nyt alkanut esiintyä moottorin nykinää vetoa löysätessä pintakaasulle.
Erityisesti siinä 80 km/h tuntumassa vitosella, kun kiekat on n. 2100 rpm.
Sellaista löysää nykinää, ei terävää.
Sytkäpiuhat on vaihdettu keväällä, kaikki.
Letkut vaikuttaa ehjiltä kaikki (roudarinteipillä tosin yksi alipaineletku korjattu... imusarjan yhteydessä oleva ohut letku).



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX nykii...
ViestiLähetetty: 07.09.2010 14:01 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
Kaasuläpän tunnistinpotikka se musta rasia voisi olla kosteutta,varsinkin jos se on imuaukon alapuolella voi olla ihan vettä..


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX nykii...
ViestiLähetetty: 07.09.2010 14:57 

Viestit: 1723
Paikkakunta: Nousiainen
Hmm... tartteekin tutkia tuo heti tänään.



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX nykii...
ViestiLähetetty: 07.09.2010 22:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 200
Paikkakunta: Turku
Sen voi koittaa eliminoida/varmistaa ajelemalla piuha irti ja kiinni.

Muistaakseni se kertoo eculle vain että milloin on hyvä että pensa katkaistaan yli noin puolitoista kRPM alueella ja milloin että käskytetään konetta mahdollisimman tehokkaasti/epäekologisesti.

Vastaavan ongelman taisin ratkaista jokunen vuosi sitten irrottamalla sen ja suihkuttamalla WD-40:stä joka reiästä sisään, valuttelemalla tyhjäksi ja sitten kuivattelemalla sisällä lämpimässä paikassa vuorokauden.

En ole ihan varma WD-40:n sopivuudesta tuohon käyttöön. Toistaiseksi vaikuttaa potikka toimivan. ;)



BX 16 Valve -89 Gris Axinite, BX GTi 4WD -91 Rouge Furio, ZX 1.8i Tonic -95 Rouge Griotte Nacre
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX nykii...
ViestiLähetetty: 08.09.2010 09:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4072
Paikkakunta: Eteläkärki
ZX_Kuski kirjoitti:
Sen voi koittaa eliminoida/varmistaa ajelemalla piuha irti ja kiinni.
Muistaakseni se kertoo eculle vain että milloin on hyvä että pensa katkaistaan yli noin puolitoista kRPM alueella ja milloin että käskytetään konetta mahdollisimman tehokkaasti/epäekologisesti.
Mikähän ruisku/moottorinohjaus tuossa ZX:ssä on?
Pelkissä ruiskujärjestelmissä, Esim L- ja K-Jetronicissa (Ja niiden variaatioissa), riitti tieto tyhjäkäynti- ja täyskaasuaasennosta mutta varsinkin MAP-anturilla toteutettu moottorinohjaus tarvitsee yleensä absoluuttisen tiedon kaasuläpän asennosta, koska moottorin saama ilmamassa lasketaan anturitiedoista.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX nykii...
ViestiLähetetty: 08.09.2010 10:01 

Viestit: 1723
Paikkakunta: Nousiainen
En tiiä mikä ruisku tai ohjaus... toi on se sama motti, mikä alkupään Xantuissakin oli, eli 8 tappinen injektioni ja 1.8.



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX nykii...
ViestiLähetetty: 08.09.2010 19:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Kami kirjoitti:
Sytkäpiuhat on vaihdettu keväällä, kaikki.
Lukeehan niissä uusissa(kin) Bougicord? 300 Mm ajetut Bougicordit nimittäin toimivat paremmit kuin varaosakaupan uudet nyk-nyk-nykivät, vaikka ovat samanhintaisia. Samanlaisella koneella varustetussa Xantiassa nykimistä huonojen tulpanjohtojen lisäksi aiheuttivat Eyquem-merkkiset sytytystulpan korvikkeet. Boscheilla sai nykimisen kadotettua.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX nykii...
ViestiLähetetty: 08.09.2010 20:20 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
NKG.t kesti BX 1.6 GTi:ssä 300 km.sen jälkeen nyki ,paukko ja ruski... :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX nykii...
ViestiLähetetty: 08.09.2010 22:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 200
Paikkakunta: Turku
Lainaa:
Mikähän ruisku/moottorinohjaus tuossa ZX:ssä on?
Pelkissä ruiskujärjestelmissä, Esim L- ja K-Jetronicissa (Ja niiden variaatioissa), riitti tieto tyhjäkäynti- ja täyskaasuaasennosta mutta varsinkin MAP-anturilla toteutettu moottorinohjaus tarvitsee yleensä absoluuttisen tiedon kaasuläpän asennosta, koska moottorin saama ilmamassa lasketaan anturitiedoista.


Ahaa.

Noissa zeksän 1.8i 8v koneissa oli joko Marellin 8P (LFZ) tai Boschin Motronic MP5.1 (L6A). Molemmissa taitaa olla MAP-anturi käytössä.



BX 16 Valve -89 Gris Axinite, BX GTi 4WD -91 Rouge Furio, ZX 1.8i Tonic -95 Rouge Griotte Nacre
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX nykii...
ViestiLähetetty: 08.09.2010 22:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
ZX_Kuski kirjoitti:
Noissa zeksän 1.8i 8v koneissa oli joko Marellin 8P (LFZ) tai Boschin Motronic MP5.1 (L6A). Molemmissa taitaa olla MAP-anturi käytössä.
Motronicissa ainakin on varmasti.



VW Passat B7
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: