Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Eberin liitin
ViestiLähetetty: 07.12.2012 21:58 

Viestit: 474
Mikä mahtaa olla lisälämmittimen liittimen nastojen järjestys? Liitin on 4-napainen ja lämmitin on Eberspächer hydronic d3wz.
Laitoin itse jonkinlaisen numeroinnin liittimen nastoille. Huono kuva liitteenä.


Liitteet:
Liitin3.jpg
Liitin3.jpg [ 20.28 KiB | Katsottu 13355 kertaa ]

Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Eberin liitin
ViestiLähetetty: 07.12.2012 22:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Siinä olisi skemat kylmästöimättämöstä Xantiasta.
Liitteet:
eberi_skema_1.png
eberi_skema_1.png [ 20.65 KiB | Katsottu 13339 kertaa ]

Liitteet:
eberi_skema_2.png
eberi_skema_2.png [ 14.91 KiB | Katsottu 13339 kertaa ]


Viimeksi muokannut laakeri päivämäärä 07.12.2012 22:48, muokattu yhteensä 2 kertaa


VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Eberin liitin
ViestiLähetetty: 07.12.2012 22:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 159
Paikkakunta: Siuntio
Tuosta lukien: http://www.scribd.com/doc/87005160/Hydronic-D3WZ-Heater-English - jah, laakeri oli ripeämpi...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Eberin liitin
ViestiLähetetty: 07.12.2012 22:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
...ja loputkin samanlaisen skemoista.
Liitteet:
eberi_skema_3.png [11.55 KiB]
Ei ole ladattu kertaakaan

Liitteet:
eberi_skema_4.png
eberi_skema_4.png [ 16.72 KiB | Katsottu 13338 kertaa ]



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Eberin liitin
ViestiLähetetty: 07.12.2012 23:36 

Viestit: 474
Automaagisella kylmäkoneella varustetusta xantusta olisi kyse jossa tuo härpätin ei toimi... Ja minä en muuten ymmärrä yhtään mitään kytkentäkaavioista :oops:

Ja koska noita ebereitä on yksi kiinni autossa ja toinen pajan hyllyllä, niin tarvitsisin tiedon mitä noihin nastoihin tulee. Ajattelin toistaiseksi laittaa tuon ylimääräisen paljun lämmitystöihin :D



Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Eberin liitin
ViestiLähetetty: 08.12.2012 10:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
PietuG kirjoitti:
Automaagisella kylmäkoneella varustetusta xantusta olisi kyse jossa tuo härpätin ei toimi... Ja minä en muuten ymmärrä yhtään mitään kytkentäkaavioista :oops:

Ja koska noita ebereitä on yksi kiinni autossa ja toinen pajan hyllyllä, niin tarvitsisin tiedon mitä noihin nastoihin tulee. Ajattelin toistaiseksi laittaa tuon ylimääräisen paljun lämmitystöihin :D
Ei niitä kytkiksiä kannata minään ihmeellisyyksinä pitää. Seurailet vaan viivoja, niin näet mitä mistäkin menee minnekin. Vaan jos tuosta S2:sta on kyse (katso vastaavatko johtojen värit kytkistä, jos et muuten tiedä)? Jos siitä, niin tuon kytkiksen mukaan plus akulta (5.1) sulakkeen (2.7) kautta nastaan 1; miinus akulta (5.1) nastaan 2; diagnostiikkapistokkeelle menevä johto nastaan 3; ja tuo nasta 4 lienee sitten käynnistyskäsky (plus), ohjailu useamman releen kautta.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Eberin liitin
ViestiLähetetty: 08.12.2012 10:53 

Viestit: 474
laakeri kirjoitti:
PietuG kirjoitti:
Automaagisella kylmäkoneella varustetusta xantusta olisi kyse jossa tuo härpätin ei toimi... Ja minä en muuten ymmärrä yhtään mitään kytkentäkaavioista :oops:

Ja koska noita ebereitä on yksi kiinni autossa ja toinen pajan hyllyllä, niin tarvitsisin tiedon mitä noihin nastoihin tulee. Ajattelin toistaiseksi laittaa tuon ylimääräisen paljun lämmitystöihin :D
Ei niitä kytkiksiä kannata minään ihmeellisyyksinä pitää. Seurailet vaan viivoja, niin näet mitä mistäkin menee minnekin. Vaan jos tuosta S2:sta on kyse (katso vastaavatko johtojen värit kytkistä, jos et muuten tiedä)? Jos siitä, niin tuon kytkiksen mukaan plus akulta (5.1) sulakkeen (2.7) kautta nastaan 1; miinus akulta (5.1) nastaan 2; diagnostiikkapistokkeelle menevä johto nastaan 3; ja tuo nasta 4 lienee sitten käynnistyskäsky (plus), ohjailu useamman releen kautta.

Kiitos. Tässä se kaivattu "kytkentäohje tumpeloille" tuli. Tällä eteenpäin. Jokohan tällä saisi jouluksi eberin valjastettua paljun lämmitykseen...



Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Eberin liitin
ViestiLähetetty: 09.12.2012 00:50 

Viestit: 474
Nyt on irrallaan olevaa eberiä tutkailtu ja näyttää siltä että ainakin PA-pumppu on jumissa. Olisiko kellään myydä toimivaa pumppua sopuhintaan?

Liitimen nastoihin kun laittaa virtaa suoraan akusta, ei tapahdu mitään, ei naksu tai ääntele millään tavalla. Onko mitään ideoita laitteen toiminnan testaamiseeen?

Pitää laite saada toimimaan, palju tarvitsee lämmitintä ;)

Ja sitten kun tämä on saatu kuntoon, niin sitten pitää ehjätä samainen laite tuosta xantustakin...



Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Eberin liitin
ViestiLähetetty: 09.12.2012 13:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4072
Paikkakunta: Eteläkärki
PietuG kirjoitti:
Nyt on irrallaan olevaa eberiä tutkailtu ja näyttää siltä että ainakin PA-pumppu on jumissa. Olisiko kellään myydä toimivaa pumppua sopuhintaan?

Liitimen nastoihin kun laittaa virtaa suoraan akusta, ei tapahdu mitään, ei naksu tai ääntele millään tavalla. Onko mitään ideoita laitteen toiminnan testaamiseeen?

Pitää laite saada toimimaan, palju tarvitsee lämmitintä ;)

Ja sitten kun tämä on saatu kuntoon, niin sitten pitää ehjätä samainen laite tuosta xantustakin...

PA-pumppu saa toimintapulssinsa suoraan ohjainlaitteelta. Ainoa konsti testata on vastusmittari, jonka pitäisi näyttää noin 10 ohmia. Jännitteen antaminen suoraan akusta ei auta.

Meneekö Eberin käynnistyssekvenssi läpi, eli pyörähtääkö paloilmapuhallin heti käynnistyssignaalin jälkeen? Tämän jälkeen pitäisi alkaa hehkutus, sitten paloilmapuhallin ja polttoainepumppu käynnistyvät.

DW3Z on muuten vähän alamittainen paljun lämmitykseen. Se jaksaa kyllä pitää veden lämpimänä mutta kuumennukseen menee aika kauan: 2000 litraa vettä kaipaa 30 astetta kuumentuakseen ~250 MJ, eli 100% hyötysuhteella sellaiset 70 kWh.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Eberin liitin
ViestiLähetetty: 09.12.2012 13:33 

Viestit: 474
lämmitys hoituu puilla, mutta lämpimänä pitämiseen tuota onkin tarkoitus käyttää. Palju on hyvin lämpöeristetty ja varustettu vielä kannella, joten saunomisen aikana tuo eberi jaksaa hyvin pitää lämmön sopivana. Puilla lämmitettäessä rouva ja jälkikasvu onnistuu käytännössä aina lämmittämään veden hieman yli 50 asteen :(



Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Eberin liitin
ViestiLähetetty: 22.12.2012 22:14 

Viestit: 474
svc kirjoitti:
Meneekö Eberin käynnistyssekvenssi läpi, eli pyörähtääkö paloilmapuhallin heti käynnistyssignaalin jälkeen? Tämän jälkeen pitäisi alkaa hehkutus, sitten paloilmapuhallin ja polttoainepumppu käynnistyvät.


Nyt vasta pääsin uudelleen paneutumaan tähän ongelmaan. Eli laite ei tee yhtään mitään, on täysin mykkä. En edes tiedä mitkä sulakkeet laitteelle kuuluvat. Sulakerasiasta löytyy kuvan mukaiset releet ja vermeet ja mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin vasemman puoleisin vaaleanpunainen rele kuuluu eberille. Sulakkeiden tarkastuksella ajattelin nyt edetä ja ne on nyt siis hakusessa, mistä mahtavat löytyä?

Missä sijaitsee lämpötila-anturi joka ohjaa eberin käynnistymistä kylmällä ilmalla?


Liitteet:
sulakerasia.jpg
sulakerasia.jpg [ 50.21 KiB | Katsottu 13126 kertaa ]

Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: