Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/2 [ 39 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: LHM liemien tarkistus katsastuksessa
ViestiLähetetty: 14.12.2012 01:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Oho, mites tuo muokausaika meni umpeen :shock:
Niin tämä on ollut todella viihdyttävää luettavaa ja onneksi ei "ole" modea joka olis sulkenut tän jo noiden 5-6 ensimmäisen viestin jälkeen koska ne ovat jopa suorastaan herjaavia. Pahoittelut aloittajalle. Anna muuten katsureille kaikki tiedot mitä minusta löydät ja jos et löydä niin annan lisää osoitteessa eej(mauh) fam (täppä) fi tai PM ...tai antaa olla, mä lupaan ilmoittautua ihan itse konttorilla.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM liemien tarkistus katsastuksessa
ViestiLähetetty: 14.12.2012 14:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4679
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
olen täysin samaa mieltä Cikatin kanssa. on aivan samantekevää mitä purkin kyljessä lukee ,kunhan se on ominaisuuksiltaan lehmää vastaavaa , tai jopa parempaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM liemien tarkistus katsastuksessa
ViestiLähetetty: 14.12.2012 14:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Ja voihan siihen tavalliseen mineraalihydraulinesteeseen lisätä sen vihreän väriaineen, jos se tuntuu niin tärkeältä :)



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM liemien tarkistus katsastuksessa
ViestiLähetetty: 14.12.2012 20:44 

Viestit: 330
eikös tossa toisessa keskusteluketjussa ollut, että jos vihreä niin hyvät vielä, jos oranssit, niin muutaman vuoden vanhat ja jos väri puuttuu kokonaan tai on muuten epämääräistä ööli niin ei koskaan vaihdettu :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM liemien tarkistus katsastuksessa
ViestiLähetetty: 15.12.2012 15:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 97
huoltomies kirjoitti:
ihan lyhyesti vaan... ei ole tullut mieleenikään kaataa LHM-autoon, muutakuin LHM:ää, LDS-nesteen tilalle jotain muuta... eihän siinä ole mitään mieltä,että tehdas käytti aikoinaan miljoonia frangeja kehittäessään näihin kulkimiin sopivat nesteet. Tätä palstaa lukeville sitikkaihmisille, jotka eivät itse korjaa autojaan, tai aloittelevat korjaus- harrastustaan. Älkää nyt ihmeessä laittako muutakuin huoltokirjassa mainittuja nesteitä autoihinne! Ja jos ei huoltokirjan tai ohjekirjan sivuilta neuvoa löydy, kysykää Citroen-asiantuntijoilta, jotka huoltavat näitä laitteita. Antaa näiden muiden kaataa vaikka piimää automaattilootaan, jos vain haluavat. Foorumishaisse oli niin hyvä sana, että pitää se sanoa uudestaan! :shock:


Voiko tämän enää paremmin sanoa!



[size=150][/size]ID 19 Fami-62,2cv6-77 Gs 1220-74, GS X3-80, Gs Pallas-78, Cx 25 Gti Turbo-85, Cx 25 Prestige Turbo-86, Bx 14-85, Visa Gti x2 musta ja valk-87, Xantia 1,8 Sx-95,Xantia 2,0 tct Brea-96, Xantia V6 Exl A-98, ,Pösö 607 3,0 V6 A-01 Black´n Roll-08+3 itäaut.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM liemien tarkistus katsastuksessa
ViestiLähetetty: 15.12.2012 18:07 

Viestit: 1585
Paikkakunta: Tampere
huoltomies kirjoitti:
ihan lyhyesti vaan... ei ole tullut mieleenikään kaataa LHM-autoon, muutakuin LHM:ää, LDS-nesteen tilalle jotain muuta... eihän siinä ole mitään mieltä,että tehdas käytti aikoinaan miljoonia frangeja kehittäessään näihin kulkimiin sopivat nesteet. Tätä palstaa lukeville sitikkaihmisille, jotka eivät itse korjaa autojaan, tai aloittelevat korjaus- harrastustaan. Älkää nyt ihmeessä laittako muutakuin huoltokirjassa mainittuja nesteitä autoihinne! Ja jos ei huoltokirjan tai ohjekirjan sivuilta neuvoa löydy, kysykää Citroen-asiantuntijoilta, jotka huoltavat näitä laitteita. Antaa näiden muiden kaataa vaikka piimää automaattilootaan, jos vain haluavat. Foorumishaisse oli niin hyvä sana, että pitää se sanoa uudestaan! :shock:

Eihän sitä uskalla sitten muuta moottoriöljyjä eikä muita nesteitä käyttää kuin juuri niitä mitä huoltokirjassa mainitaaan, vai miks ihmeessä niissä on ne LUOKITUKSET???? kyselee harhaanohdettu umpiluu.



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM liemien tarkistus katsastuksessa
ViestiLähetetty: 15.12.2012 19:11 

Viestit: 909
huoltomies kirjoitti:
ihan lyhyesti vaan... ei ole tullut mieleenikään kaataa LHM-autoon, muutakuin LHM:ää, LDS-nesteen tilalle jotain muuta... eihän siinä ole mitään mieltä,että tehdas käytti aikoinaan miljoonia frangeja kehittäessään näihin kulkimiin sopivat nesteet. Tätä palstaa lukeville sitikkaihmisille, jotka eivät itse korjaa autojaan, tai aloittelevat korjaus- harrastustaan. Älkää nyt ihmeessä laittako muutakuin huoltokirjassa mainittuja nesteitä autoihinne! Ja jos ei huoltokirjan tai ohjekirjan sivuilta neuvoa löydy, kysykää Citroen-asiantuntijoilta, jotka huoltavat näitä laitteita. Antaa näiden muiden kaataa vaikka piimää automaattilootaan, jos vain haluavat. Foorumishaisse oli niin hyvä sana, että pitää se sanoa uudestaan! :shock:


Myöskään moottoriöljyä ja jäähdytinnestettä ei sitten saa vaihtaa parempaan, mitä vuosikymmeniä sitten huoltokirjaan on präntätty ? Ovat hippasen kehittyneet sen jälkeen, ehkä myös hydrauliikkaöljyt ?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM liemien tarkistus katsastuksessa
ViestiLähetetty: 18.12.2012 03:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Jaa, nukkumaan pitää käydä :)

Öljyjä? Nahkaan? Moottoriin? Saappaisiin? Vauvan per...peppuun?

Mulla on muuten kohta hyde Citruuna liikenteessä. Soittakaa FBI, CIA ja SUPO perään. Laite saattaa olla jopa katsastettu?!?! Enkä muuten edes tiedä mitä öljyä on hydetankissa?!



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM liemien tarkistus katsastuksessa
ViestiLähetetty: 18.12.2012 09:46 

Viestit: 680
Pasis kirjoitti:
huoltomies kirjoitti:
ihan lyhyesti vaan... ei ole tullut mieleenikään kaataa LHM-autoon, muutakuin LHM:ää, LDS-nesteen tilalle jotain muuta... eihän siinä ole mitään mieltä,että tehdas käytti aikoinaan miljoonia frangeja kehittäessään näihin kulkimiin sopivat nesteet. Tätä palstaa lukeville sitikkaihmisille, jotka eivät itse korjaa autojaan, tai aloittelevat korjaus- harrastustaan. Älkää nyt ihmeessä laittako muutakuin huoltokirjassa mainittuja nesteitä autoihinne! Ja jos ei huoltokirjan tai ohjekirjan sivuilta neuvoa löydy, kysykää Citroen-asiantuntijoilta, jotka huoltavat näitä laitteita. Antaa näiden muiden kaataa vaikka piimää automaattilootaan, jos vain haluavat. Foorumishaisse oli niin hyvä sana, että pitää se sanoa uudestaan! :shock:


Myöskään moottoriöljyä ja jäähdytinnestettä ei sitten saa vaihtaa parempaan, mitä vuosikymmeniä sitten huoltokirjaan on präntätty ? Ovat hippasen kehittyneet sen jälkeen, ehkä myös hydrauliikkaöljyt ?



Olen samaa mieltä "Pasis""huoltomies" kanssa.Ei varmastikkaan ole tutkittu miten tiivisteet ym. materiaalit käyttäytyy noiden "parempien öljyjen" kanssa :o Itse en laita muita kuin suositusten mukaisia liemiä autoihini, senverran köyhäksi olen syntynyt :roll:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM liemien tarkistus katsastuksessa
ViestiLähetetty: 18.12.2012 10:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
jaakkovaakko kirjoitti:
Olen samaa mieltä "Pasis""huoltomies" kanssa.Ei varmastikkaan ole tutkittu miten tiivisteet ym. materiaalit käyttäytyy noiden "parempien öljyjen" kanssa :o Itse en laita muita kuin suositusten mukaisia liemiä autoihini, senverran köyhäksi olen syntynyt :roll:


Ihan varmasti öljyn vaikutuksia esim. kumitiivisteisiin on tutkittu, mutta kuka tietää mitä kumimateriaalia oman autonsa missäkin tiivisteessä on käytetty?



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM liemien tarkistus katsastuksessa
ViestiLähetetty: 19.12.2012 22:19 

Viestit: 208
Niin, ei tarvitsekkaan tietää mitä materiaalia ovat tiivisteet, kun käyttää sellaisia öljyjä mitä suositellaan. Sitten on se polttoöljyn käyttö hydrauliikassa. Täysin väärä aine, aiheuttaa osien enneaikaisen kulumisen korjauskelvottomaksi ja entäs sitten jarrut? Mikä on löpösekoituksen kiehumispiste, tai moottoriöljyjen?? Miksi sitten valmistaa kallista hydrauliikan pesunestettä, jonka maksimi käyttöväli on 5000km. Joku täällä sanoi ettei ole väliä, minkä merkkiset renkaat pyörii alla ja mitä säiliöön kaataa. Itse olen laittanut parasta alle, eli misukkaa renkaiksi ja oikeat tehtaan suosittelemat rasvat sisälle... ja hyvin pyyhkii! :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM liemien tarkistus katsastuksessa
ViestiLähetetty: 19.12.2012 22:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
Kyllä kaiken valmistamisen ja myynnin perusteena on voiton tekeminen, näin ainakin länsimaissa. Tuotteiden paremmuus tai edes kelvollisuus on sinänsä aivan sivuseikka niin kauan kuin kauppa käy.



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM liemien tarkistus katsastuksessa
ViestiLähetetty: 19.12.2012 23:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
huoltomies kirjoitti:
Niin, ei tarvitsekkaan tietää mitä materiaalia ovat tiivisteet, kun käyttää sellaisia öljyjä mitä suositellaan. Sitten on se polttoöljyn käyttö hydrauliikassa. Täysin väärä aine, aiheuttaa osien enneaikaisen kulumisen korjauskelvottomaksi ja entäs sitten jarrut? Mikä on löpösekoituksen kiehumispiste, tai moottoriöljyjen?? Miksi sitten valmistaa kallista hydrauliikan pesunestettä, jonka maksimi käyttöväli on 5000km. Joku täällä sanoi ettei ole väliä, minkä merkkiset renkaat pyörii alla ja mitä säiliöön kaataa. Itse olen laittanut parasta alle, eli misukkaa renkaiksi ja oikeat tehtaan suosittelemat rasvat sisälle... ja hyvin pyyhkii! :)


Ei kai täällä kukaan löpöä jatkuvaan käyttöön suosittele? Kyllä sen ominaisuudet ovat ihan jotain muuta kuin LHM:llä, sen näkee jo vanhempien sitikoiden alaspainumisen nopeudesta sammutuksen jälkeen, kun ohivuotoa on enemmän (=juoksevampaa tavaraa). Väliaikaiskäytössä ja puhdistamiseen en näe mitään estettä löpölle, samoin se toimii kuin oikea puhdistusnestekin, ehkä jopa tehokkaammin juurikin tuon juoksevuutensa ansiosta. Löpökäytön jälkeen uudet liemet tilalle ja tihennetyllä vaihdolla vielä seuraavatkin. Tilanne on varmasti parempi entiseen nähden, kun moska järjestelmästä on lähtenyt liikenteeseen.



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM liemien tarkistus katsastuksessa
ViestiLähetetty: 19.12.2012 23:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
huoltomies kirjoitti:
Mikä on löpösekoituksen kiehumispiste, tai moottoriöljyjen??
Moottoriöljyähän voi valmistajan ohjeen mukaan käyttää väliaikaisesti, jos ei muuta ole saatavilla. Se lienee siis se turvallisin vaihtoehto. Mutta kyllähän jotkut kaatavat citikoiden jäähdytysjärjestelmiinkin muutakin kuin Glysantin G33:a (tai edes mitään PSA - B71 5110 hyväksynnällä olevaa)... siinä vasta hurjaa väkeä.



VW Passat B7
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 39 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: