Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 22 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C4 I faceliftin lämmityslaite?
ViestiLähetetty: 13.12.2012 18:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 30
Paikkakunta: Nurmijärvi
Hei

Olen uusi onnellinen sitikan omistaja. Auto on ollut tosi kiva, mahtava peli ajaa etenkin robottivaihteilla ja 110-heppaisella dieselillä! Mutta miten tuo lämmityslaite, en oikein saa jalkatiloihin lämmintä ilmaa ja tuulilasille puhalluskin tuppaa olemaan aika vähäistä säädöitä huolimatta. Kabiinin keski- ja laitasuuttimista puskee kyllä kuumaa ilmaa joten ei auto kylmä ole. Onkohan tämä ominaisuus vai enkö osaa käyttää?



Happy Hacking!
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 I faceliftin lämmityslaite?
ViestiLähetetty: 13.12.2012 21:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
rape kirjoitti:
Kabiinin keski- ja laitasuuttimista puskee kyllä kuumaa ilmaa joten ei auto kylmä ole. Onkohan tämä ominaisuus vai enkö osaa käyttää?
Nelosesta ei nyt suoranaisesti ole kokemusta, mutta mikäs tilanne on, kun suljet ne keskisuuttimet?



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 I faceliftin lämmityslaite?
ViestiLähetetty: 14.12.2012 00:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 30
Paikkakunta: Nurmijärvi
laakeri kirjoitti:
rape kirjoitti:
Kabiinin keski- ja laitasuuttimista puskee kyllä kuumaa ilmaa joten ei auto kylmä ole. Onkohan tämä ominaisuus vai enkö osaa käyttää?
Nelosesta ei nyt suoranaisesti ole kokemusta, mutta mikäs tilanne on, kun suljet ne keskisuuttimet?


Ei mainittavaa muutosta. Olen yrittänyt ohjata ilmaa alas kaikki suuttimet kiinni, niin tuntuu ettei mitään tapahdu - etenkään kun tietää millä paineella sitä ilmaa tulee ulos keskisuuttimista. Maanantaina se menee huoltoon jossa asiaa katsotaan.



Happy Hacking!
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 I faceliftin lämmityslaite?
ViestiLähetetty: 17.12.2012 18:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 30
Paikkakunta: Nurmijärvi
Eli vikahan siellä oli. Jokin osa pitää vaihtaa jossa on jotain rattaita jotka rikki ja ne vaikuttavat siihen miten ilma ohjautuu.

Osa maksaa 600-800€, tilaus Ranskasta kun sitä ei ole Suomessa ja asennuksineen koko hoito noin 1200-1300€.

Eihän tämä voi olla totta, eihän?!!! Auto on ollut pihalla noin kuukauden kun ostin sen. Ei ole ikää kolmea vuottakaan.



Happy Hacking!
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 I faceliftin lämmityslaite?
ViestiLähetetty: 17.12.2012 19:26 

Viestit: 909
Ostitko autokaupasta vai yksityiseltä ? Jos autokaupasta, autokaupalla on virhevastuu, yksityiseltä ostettaessa ei. Jollain osilla on myös jatkotakuu, jolloin kustannukset menevät ainakin osittain autotehtaan/maahantuojan piikkiin,


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 I faceliftin lämmityslaite?
ViestiLähetetty: 17.12.2012 20:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 30
Paikkakunta: Nurmijärvi
Pasis kirjoitti:
Ostitko autokaupasta vai yksityiseltä ? Jos autokaupasta, autokaupalla on virhevastuu, yksityiseltä ostettaessa ei. Jollain osilla on myös jatkotakuu, jolloin kustannukset menevät ainakin osittain autotehtaan/maahantuojan piikkiin,


Veholta kävin ostamassa joten katsotaanpa kuinka nämä hoitavat tilanteen.



Happy Hacking!
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 I faceliftin lämmityslaite?
ViestiLähetetty: 17.12.2012 20:26 
Pasis kirjoitti:
Ostitko autokaupasta vai yksityiseltä ? Jos autokaupasta, autokaupalla on virhevastuu, yksityiseltä ostettaessa ei. Jollain osilla on myös jatkotakuu, jolloin kustannukset menevät ainakin osittain autotehtaan/maahantuojan piikkiin,


Pasis on oikeassa. Virhevastuu ei ole takuu, mutta säädösten mukaan myyjä on vastuussa vioista, joita autossa on todennäköisesti kaupantekohetkellä ollut. Merkkiliikkeellä on myös tasan tarkkaan oltava tiedossa (ainakin asiallisella) ko. lämmityslaitteen ongelmat.
Älä missään nimessä suostu maksamaan myyjän vastuulla olevaa korjausta!


   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 I faceliftin lämmityslaite?
ViestiLähetetty: 17.12.2012 20:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 30
Paikkakunta: Nurmijärvi
Natero kirjoitti:
Pasis kirjoitti:
Ostitko autokaupasta vai yksityiseltä ? Jos autokaupasta, autokaupalla on virhevastuu, yksityiseltä ostettaessa ei. Jollain osilla on myös jatkotakuu, jolloin kustannukset menevät ainakin osittain autotehtaan/maahantuojan piikkiin,


Pasis on oikeassa. Virhevastuu ei ole takuu, mutta säädösten mukaan myyjä on vastuussa vioista, joita autossa on todennäköisesti kaupantekohetkellä ollut. Merkkiliikkeellä on myös tasan tarkkaan oltava tiedossa (ainakin asiallisella) ko. lämmityslaitteen ongelmat.
Älä missään nimessä suostu maksamaan myyjän vastuulla olevaa korjausta!


Googletin asiasta ja sain näppeihini dokumentin joka kertoo näistä. Käytetty auto on monimutkainen tapaus, virhevastuisiin liittyvät monet asiat kuten ikä, kunto, ajokilometrit jne. Katsoisin, että tässä tilanteessa ratkaisevinta on se, että mikäli ostajalle olisi ilmoitettu asiasta kaupantekotilanteessa ja ostaja olisi hyväksynyt kaupan siitä huolimatta, niin vastuu olisi ollut ostajan

Mikähän siellä on muuten tarkkaan ottaen rikki?



Happy Hacking!
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 I faceliftin lämmityslaite?
ViestiLähetetty: 17.12.2012 21:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
rape kirjoitti:
Eli vikahan siellä oli. Jokin osa pitää vaihtaa jossa on jotain rattaita jotka rikki ja ne vaikuttavat siihen miten ilma ohjautuu.
Sekoitinläppä?
rape kirjoitti:
Osa maksaa 600-800€, tilaus Ranskasta kun sitä ei ole Suomessa ja asennuksineen koko hoito noin 1200-1300€.

Liitteet:
c4puh.png
c4puh.png [ 35.54 KiB | Katsottu 12562 kertaa ]

Liitteet:
c4puh2.png
c4puh2.png [ 37.97 KiB | Katsottu 12562 kertaa ]

Onkos tuo jälkimmäisen kuvan osa 3 kierrätysläpän moottori? Ensimmäisen kuvan moottoreista joku voisi ehkä ennemmin olla sekoitinläpän moottori? Joku nelkun lämppärin tunteva voisi tietää enemmän. Hinnat merkityillä osilla: 6447RX, -RZ ja -VA 108 €/kpl; 6441S7 142 € (sis. alv 23 %). 6447TZ ja 6441CK hintaa ei ole ilmoitettu. Nuo siis servicestä, joten kai niitä voi tinkimällä vähän halvemmalla saada.
rape kirjoitti:
Ei ole ikää kolmea vuottakaan.
Jos sekoitinläpästä kyse, niin onhan niitä mennyt vitosista ainakin vaikka kuinka. Voi olla nelkussakin ehkä samanlaista vikaa. Liian heppoiseksi suunniteltu, valmistajan ongelma varmaankin?



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 I faceliftin lämmityslaite?
ViestiLähetetty: 17.12.2012 21:51 
Sen jälkeen, kun molemmat PSA-merkit päätyivät samalle maahantuojalle, on tapahtunut kummia.
Mersun ja Bemarin takaisinkutsut ovat aiemminkin olleet hyvin salaisia, vaikka säännösten mukaan niistä pitäisi ilmoittaa Trafille.
Samantyyppinen salailulinja jälkimarkkinoinnin osalta on tullut myös PSA-autojen kiusaksi.

Selkeät tyyppiviat, kuten tässä tapauksessa, yritetään maksattaa kuluttajalla.

Aikaisempana esimerkkinä voisin mainita vaikkapa 1.6 HDI:n EGR-venttiilin.
Kyseistä osaa ei kovimman kysynnän aikaan myyty vapaille korjaamoille ”toimitusvaikeuksien” vuoksi, mutta valtuutetuille löytyi suoraan maahantuojan hyllystä...
C5-ykkösarjan pitkäakselisesta lämmönsäätöläpän moottorista ei tiedetty mitään...
jne.

Uusinta uutta on avainkoodi:
Auton omistajalle sitä ei suostuta antamaan/ myymään kadonneen tilalle.
Tervetuloa merkkiliikkeeseen, sieltä löytyy!
Mekaanikko/ työnjohtaja, jolla ei ole mitään juridista oikeutta autoon, saa sen tietoonsa, mutta auton omistajalle sitä ei anneta.
Käsittämätöntä, koska avainkoodi kuuluu nimenomaan auton omistajalle.
Oman autoni kadonneen avainkoodin osalta aloitan kuluttajasuoja-asiamiehen kautta ja jatkan tarvittaessa ylempiin oikeusasteisiin.


   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 I faceliftin lämmityslaite?
ViestiLähetetty: 17.12.2012 22:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1199
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
Avainkoodien tapauksessa muutos tuli kyllä tehtaalta pohjautuen lainsäädäntöön annettujen koodien jäljitettävyydestä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 I faceliftin lämmityslaite?
ViestiLähetetty: 18.12.2012 00:05 
Sitikkapuoskari kirjoitti:
Avainkoodien tapauksessa muutos tuli kyllä tehtaalta pohjautuen lainsäädäntöön annettujen koodien jäljitettävyydestä.


Perin eriskummallista siinä tapauksessa on tietojen säilyttäminen maahantuojan/ piirimyyjän arkistoissa.

En vielä ole asian juridiseen puoleen perehtynyt, mutta ainakin maalaisjärjellä ajatellen tuntuu melkoisen älyttömältä, että koodin saa korjaamon edustaja, jolla ei ole oikeutta hallita auton omistajan omaisuutta.

Jos auton omistaja todistaa henkilöllisyytensä ja omistusoikeutensa autoon, on täysin järjetöntä, ettei koodia, joka auton mukana on alunperin toimitettu, anneta/ myydä uudelleen sen oikealla haltijalle.

Kysymyksessä ollee kuitenkin pelkästään merkkiorganisaation oman edun tavoitteluun perustuva juttu.

Seuraava vastine liittynee varmaankin ns. kiinan lexioihin?

Ennen vastinetta voin ilmoittaa, että ainakin Texan ja Launchin ihan virallisten, laillisten ja kalliiden testereiden ominaisuuksiin kuuluu avainkoodaus ja muut avainkoodin takana olevat toiminnot. Tästä maahantuoja ja tehdas ovat varsin tietoisia, koska tehdas joutuu myymään softan näille toimijoille.
Aiemmin testerivalmistajat joutuivat tekemään töitä softan eteen, mutta nyt rahalla sen saa tehtaalta. Siitä kiitos lainsäätäjille.
Ns. merkkiliikkeet ovat vasta nyt havahtuneet siihen, että autojen omistajat tietävät, että uudenkin auton saa huollattaa missä tahansa korjaamossa, jossa työ pystytään tekemään valmistajan ohjeiden mukaan. Ja takuu säilyy!
Ryhmäpoikkeusasetus on ollut voimassa jo vuosikausia, mutta vasta nyt merkkiliikkeet ovat huomanneet vapaiden korjaamoiden voimakkaan koulutus- ja osaamistason nousun, sekä testauslaitteiden monipuolisuuden vievän heiltä asiakkaita.
Useissa vapaissa korjaamoissa autoelektronikaan osaaminen ja laitteisto on huomattavasti korkeammalla tasolla, kuin merkkiorganisaation vikakoodeihin, ennakkotapauksiin ja tehtaan tukeen nojaavissa yrityksissä.
Mittaustekniikasta ei usein merkkikorjaamoissa ymmärretä hölkäsenpöläystä.

Seuraava veto on varmaankin päivitykset.
Merkkiorganisaation alamäki jatkunee edelleenkin, koska nykyisin mikä tahansa asiansa osaava korjaamo, hankittuaan jonkun lukuisista kaupan olevista laitteista, pystyy päivittämään auton ohjelmistot suoraan tehtaan palvelimelta ihan laillisesti ja järkevään hintaan.
Tästäkin kiitos EU:n lainsäädännölle

Joka tapauksessa aion katsoa, kuinka korkeaan oikeusasteeseen koodin saamiseksi pitää mennä.

Varmaankin tehtaan tiedotteessa on mainittu, mihin lakiin ja sen kohtaan tiedon pimittäminen auton omistajalta perustuu?


   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 I faceliftin lämmityslaite?
ViestiLähetetty: 18.12.2012 00:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
"Osa maksaa 600-800€, tilaus Ranskasta kun sitä ei ole Suomessa "

Niin, pari-kolme vuotta vanhoja, lauenneita, tumpattuja, pöllittyjä ja muuten vaan hylättyjä C4:sia on ihan oikeasti olemassa, Suomessa. Että on siis vaihtoehto.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 I faceliftin lämmityslaite?
ViestiLähetetty: 18.12.2012 00:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1199
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
Naterolle- Onnea jahtiin. Keskittykää nyt tähän C4 lämmityslaitteeseen, varmaan tässäkin on takana joku merkkikorjaamoiden salajuoni asiakkaan pettämiseksi.
Ketjun aloittajalle: Onko ko. korjaamo tutkinut tehtaan infoja oireeseen? Vanhemman koppaisessa C4:ssä menee tietty ratas rikki lämppäristä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 I faceliftin lämmityslaite?
ViestiLähetetty: 18.12.2012 00:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
Ja voisko selvitä vain korjaussarjalla? eli jos vain hampaat rattasta menneet, siihen on korjausosat olemassa ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 I faceliftin lämmityslaite?
ViestiLähetetty: 18.12.2012 00:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1199
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
Ei voi sanoa kun ei ole autosta tietoa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 I faceliftin lämmityslaite?
ViestiLähetetty: 18.12.2012 06:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 30
Paikkakunta: Nurmijärvi
Sitikkapuoskari kirjoitti:
Naterolle- Onnea jahtiin. Keskittykää nyt tähän C4 lämmityslaitteeseen, varmaan tässäkin on takana joku merkkikorjaamoiden salajuoni asiakkaan pettämiseksi.
Ketjun aloittajalle: Onko ko. korjaamo tutkinut tehtaan infoja oireeseen? Vanhemman koppaisessa C4:ssä menee tietty ratas rikki lämppäristä.


Tiedonanto oli jokseenkin niukkaa, oikeastaan kaikki oli tuossa mitä kirjoitin alussa. Ja paljon mainostettu Veho-takuu ei tietenkään korvaa, sehän muistettiin mainita... Kaikesta tästä huolimatta ei haluttaisi alkaa ehdottelemaan kaupan purkamista, koska autossa on paljon hyviä puolia. Mutta tuohan se on harmi, kun luottamus kärsii tätä yksilöä kohtaan.



Happy Hacking!
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 I faceliftin lämmityslaite?
ViestiLähetetty: 18.12.2012 09:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
Käy varmistamassa asia videokameran kanssa, jos kyse on kerran normaalista kulumisesta.

Video juutuubiin nimellä Veho-takuu.

Virhevastuu oli jotensakin niin, että puolen vuoden sisällä kaupanteosta paljastuvat viat katsotaan olleen olemassa jo kaupantekohetkellä.



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 I faceliftin lämmityslaite?
ViestiLähetetty: 18.12.2012 10:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
rape kirjoitti:
Tiedonanto oli jokseenkin niukkaa, oikeastaan kaikki oli tuossa mitä kirjoitin alussa. Ja paljon mainostettu Veho-takuu ei tietenkään korvaa, sehän muistettiin mainita... Kaikesta tästä huolimatta ei haluttaisi alkaa ehdottelemaan kaupan purkamista, koska autossa on paljon hyviä puolia. Mutta tuohan se on harmi, kun luottamus kärsii tätä yksilöä kohtaan.
Eli ei ole yleinen vika nelkuissa? No sitten... Kun siellä kerran tietävät sen hajonneen osan tarkasti, niin kysäise varaosanumero. Sittenhän sen hinnan voi ainakin itse varmistaa. Seuraavaksi voi sitten toki käydä kysymässä halvemmalta korjaamolta vaihtotyön hintaa, jos ei jaksa itse alkaa vaihtamaan.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 I faceliftin lämmityslaite?
ViestiLähetetty: 18.12.2012 20:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 30
Paikkakunta: Nurmijärvi
laakeri kirjoitti:
Eli ei ole yleinen vika nelkuissa? No sitten... Kun siellä kerran tietävät sen hajonneen osan tarkasti, niin kysäise varaosanumero. Sittenhän sen hinnan voi ainakin itse varmistaa. Seuraavaksi voi sitten toki käydä kysymässä halvemmalta korjaamolta vaihtotyön hintaa, jos ei jaksa itse alkaa vaihtamaan.


Sen huomasin kun auto kävi huollossa, että säätöjä on muutettu. Vanhassa tilanteessa tuli keskeltä ilmaa lujasti, mutta ilman tulo jalkatilaan ja tuulilasille oli olematonta. Jotain ne ovat siellä huollossa tehneet, koska nyt puskee vähän ilmaa jalkoihin, tuulilasille jo kohtalaisesti mutta keskellä kojelautaa suuttimista tulee ilmaa vaisusti.

Tämän seurauksena auto lämpenee sisältä hitaasti. Ovat ilmeisesti yrittäneet jotain kompromissia että tuli kaikkialle vähän, mikä on minusta ihan kivasti ajateltu jos näin on, ainakin yrittivät auttaa rikkinäisellä laitteella pärjäämään.



Happy Hacking!
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 I faceliftin lämmityslaite?
ViestiLähetetty: 19.12.2012 12:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 30
Paikkakunta: Nurmijärvi
Do dii, sain juuri viestin että tilaavat Ranskasta uuden osan ja laittavat paikoilleen ilman kustannuksia. Kiitos Veho :)



Happy Hacking!
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 I faceliftin lämmityslaite?
ViestiLähetetty: 19.12.2012 21:26 
rape kirjoitti:
Do dii, sain juuri viestin että tilaavat Ranskasta uuden osan ja laittavat paikoilleen ilman kustannuksia. Kiitos Veho :)


Hienoa, että myyjä tekee sen, mitä pitää tehdä!


   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 22 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: