olli__o kirjoitti:
Ei tietoa, mutta en viitsi käydä katsomassa vintiltä mitä kokoa C5:n ruuvit olisi.
Mutta vahva veikkaus että on ihan normaalilla kierteellä, malli mukaan (jos siis malli sopi kierteiltään) ja pulttikauppaan kokeilemaan missä on sama kierre ja paksuus. Veikkaan että M6 normaalilla millin nousulla voisi olla melko lähellä.
Mallin kanssa on helppo kokeilla meneeko mallin ja vertailupultin kierteet tismalleen lomittain, voi myös mitata: M6 on 6 mm paksu kierteen harjoilta mitattuna, 1 mm nousu tarkoittaa että kymmenen kierteen uraväliä on 10 mm (helpompi mitata 10 kierteen pidempi pätkä tarkemmin...)
Osta riittävän lujat, jotkut halpamarkettien kilopultit voi olla ihan liian pehmeää tavaraa (jos lujuutta ei ole ollenkaan tiedossa). Lujuusluokat: 8.8 normiluja, 10.9 siitä lujempi, 12.9 normipulteista lujin. (jotain pultteja ja kierretankoa saa marketeista 4.6 lujana ja se on ihan roskaa... Thule joutui joskus tekemään takaisinvedon pilipalipulttien takia, kun eivät kestäneet)
(Toi kuvan kanta on "turva"torx=torx keskitapilla, käytettiin sellaisissa kohteissa jotka eivät olleet tarkoitettu tavallisen pulliaisen avattavaksi, nykyään tosin siihenkin sopivia avaimia löytyy helposti)
Kiitos perusteellisest kommentista. M6x30 siihen kävi ihan heittämällä. Tietysti tarvitsi räikän, ei olisi muuten saanut laitettua tavallisella ristipäällä kiinni. Rautiasta kävin hakemassa oheisen paketin, laitan kuvan oheen jos joku painii tämän ongelman kanssa niin tietää hakea sopivia ruuveja, jolla Citroen C4 berline malliin saa taakkatelineen kiinni katolle.
Tuli muuten selkeästi country-henkeä sitikkaan kattotelineiden myötä. Odotanpa kunnes saan ruuvattua alle 17' vanteet alle kun lumet ovat lähteneet.