Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 11/37 [ 913 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 37  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Ilahdutti
ViestiLähetetty: 25.02.2013 22:54 
Käyttäjän avatar

^KARI^ kirjoitti:
maramutteri kirjoitti:
Tänään huomasin, että aurinkokeräin tuottaa lämmintävettä. Taisi olla toimimattomana kolmisen kuukautta.

Minkälainen systeemi sulla on? Kerro lisää ja pistä kuviakin. Vaikkapa ihan oman otsikon alle, mielenkiintoinen aihe.

Niin onkin. t. alalla :)

Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa

ViestiLähetetty: 25.02.2013 22:59 
Käyttäjän avatar

kaselin kirjoitti:
Trafin palvelut epsanjaan :lol: :lol: ulkoistetaan koko Suomi.

Mutta tuo on ihan loistava idea et Ifartin palvelu on Epsanjassa. Siellä on suomalaiset töissä eikä epsanjalaiset. Ei soittaja tiedä/tajua soittavansa Epsanjaan.

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

ViestiLähetetty: 25.02.2013 23:24 
Käyttäjän avatar

Cikatti kirjoitti:
kaselin kirjoitti:

Mutta tuo on ihan loistava idea et Ifartin palvelu on Epsanjassa. Siellä on suomalaiset töissä eikä epsanjalaiset. Ei soittaja tiedä/tajua soittavansa Epsanjaan.
Mä olen jo 20 vuotta sitten ehdottanut, että voitais myydä koko Suomi pakolaisille ja venäläisille ja muuttaa kaikki niillä rahoilla etelään. Projekti alkaa pikkuhiljaa etenemään :lol:

Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa

ViestiLähetetty: 26.02.2013 00:16 
Käyttäjän avatar

Cikatti kirjoitti:
kaselin kirjoitti:

Espanjalaisen keskipalkka on erään siellä vuosia asuneen henkilön mukaan 1300€. Tarjoilijat, myyjät, parturit ym. saavat n. 800€/kk.
Helppo noilla liksoilla nykytekniikan avulla töitä sinne viedä. Mutta sinne menevät verotulotkin, jotka muuten Trafin tapauksessa olisivat jääneet kotimaahan. Lisäksi Suomeen jää taas yksi joukko lisää työttömiä valtion elätettäväksi.
Työpaikat ovat arvokas asia Espanjalle ja monelle muullekin rahapulassa rämpivälle maalle, mutta niin ne varmaan olisivat Suomellekin. :roll:

Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa

ViestiLähetetty: 26.02.2013 09:24 

Les Excentriques kirjoitti:
Mä olen jo 20 vuotta sitten ehdottanut, että voitais myydä koko Suomi pakolaisille ja venäläisille ja muuttaa kaikki niillä rahoilla etelään.

Tykkään! :D
Viimeksi tänään aamupakkasessa ihmettelin, miten tyhmiä muinaiset esi-isät ovat olleet. Niillä oli koko maapallo valloitettavanaan, lämpimiä ja mukavia ilmastoja, mutta ei: oli vaan _pakko_ ängetä tänne ikuisen pakkasen ja jään maahan. Ei ihme, jos mulla ei aina tunnu olevan kaikki sitikat ruudussa, kun olen sukua suoraan alenevassa polvessa noille surkimuksille. :evil:

Poissa

ViestiLähetetty: 26.02.2013 09:30 

Oma teoriani on se, että esi-isämme on karkoitettu tänne. Mistä paikasta ja mistä syystä, sitä en ole jaksanut pohtia :?

"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
Poissa

ViestiLähetetty: 26.02.2013 09:35 

Tyhmä tai rikollinen, lopputulos on kuitenkin sama! :evil:

Poissa

ViestiLähetetty: 26.02.2013 10:01 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Siivosin työpöydän, löytyi CD:llinen kuvia Acryn Alastaron ratapäiviltä v. 2005. Itse en kylläkään ollut paikalla, en ollut silloin vielä uskossakaan ;)

Viimeksi muokannut Teuski päivämäärä 26.02.2013 10:14, muokattu yhteensä 1 kerran

-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa

ViestiLähetetty: 26.02.2013 10:07 
Käyttäjän avatar

Meistä olis tullut laiska ja veltto, työtä välttelevä kansa jos esi-isämme olis menneet tuonne johonkin lämpimään maahan. Suomen ilmastolla on suuri merkitys meidän sitkeydelle ja innovatiivisuudelle. Sen jälkeen ruotsalasiet toivat suomalaisille sivistyksen noin 400 vuotta sitten... Tosiasia jota ei kukkan hyväksy eikä tajua, ilman ruotsin vallan vaikutusta olisimme vieläkin luolissa susiturkki päällä. :D

Poissa

ViestiLähetetty: 26.02.2013 10:29 

ja nautittaisiin auringosta ja uimarannoista ja oltaisiin piittaamatta eu:n säännöistä eikä olis tiesuolaa ja muut maksaisivat meidän veromme :roll: Sopisi kyllä mulle.

Poissa

ViestiLähetetty: 26.02.2013 11:26 

Lemon kirjoitti:
Les Excentriques kirjoitti:
Mä olen jo 20 vuotta sitten ehdottanut, että voitais myydä koko Suomi pakolaisille ja venäläisille ja muuttaa kaikki niillä rahoilla etelään.

Tykkään! :D
Viimeksi tänään aamupakkasessa ihmettelin, miten tyhmiä muinaiset esi-isät ovat olleet. Niillä oli koko maapallo valloitettavanaan, lämpimiä ja mukavia ilmastoja, mutta ei: oli vaan _pakko_ ängetä tänne ikuisen pakkasen ja jään maahan. Ei ihme, jos mulla ei aina tunnu olevan kaikki sitikat ruudussa, kun olen sukua suoraan alenevassa polvessa noille surkimuksille. :evil:

Elämä on valintoja, tässä tapauksessa vanhempiemme. Pakkoko äiteen oli just kotimaisen Paavon kanssa lisääntyä, kun olisi voinut Manuelin matkaan eteläänkin muuttaa ;)

Itse nautin talvesta! Hulluna pitävät, kun aamuisin ei 8 km fillarointi riitä, vaan pitää tulla mutkien kautta. Eipä olis tälle aamulla voinut hienompaa olla, kuin työmatkareitti lumisia polkuja pitkin metsän kautta. Siinä herää kunnolla, kun pistää itsensä rääkkiin heti aamusta. Tämä siis ilahdutti :D

Skoda Superb combi 1.5 TSI DSG

"Sitikat on ihan yhtä hyviä, kuin muutkin huonot merkit"
Citikka Maken asentaja
Poissa

ViestiLähetetty: 26.02.2013 15:14 

Auringonpaiste :D

Poissa

ViestiLähetetty: 26.02.2013 16:09 

Täällä viestiketjussa rmattilan viesti, jossa linkki turbomakkaran valmistusohjeeseen.

Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa

ViestiLähetetty: 26.02.2013 18:08 
Käyttäjän avatar

Kuopiossa oli aikanaan erään laulu-Cadillacin pakosarjojen päälle asennettu rosterikotelot juuri makkaranpaistoa varten.

"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa

ViestiLähetetty: 26.02.2013 18:38 

Cikatti kirjoitti:
Meistä olis tullut laiska ja veltto, työtä välttelevä kansa jos esi-isämme olis menneet tuonne johonkin lämpimään maahan. Suomen ilmastolla on suuri merkitys meidän sitkeydelle ja innovatiivisuudelle. Sen jälkeen ruotsalasiet toivat suomalaisille sivistyksen noin 400 vuotta sitten... Tosiasia jota ei kukkan hyväksy eikä tajua, ilman ruotsin vallan vaikutusta olisimme vieläkin luolissa susiturkki päällä. :D

Päinvastoin, sivistys pohjolaan on tullut susiturkki päällä luolasta suomesta, jos pohjolan vanhimmat jäljet asutuksesta löytyy suomesta niin silloinhan ruotsalaisenkin sivistyksen pitää olla täkäläistä alkuperää :lol:
http://www.susiluola.fi/fin/index_fi.php

Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa

ViestiLähetetty: 27.02.2013 10:14 
Käyttäjän avatar

Hyvä pointti Xari, muistan jutun :D

Yleisesti ottaen tämä ilahdutti: oli eilisen Hesarin kolumnissa:

Päästä irti – älä haudo vihaa sisälläsi.
Ole kiitollinen – keskity hyvään.
Anna anteeksi – älä anna kokemasi vääryyden hallita itseäsi.

Suomalaisen keskittyy liikaa natkuttamiseen ja pahan mielen hautomiseen. Jokainen on ITSE vastuussa onnellisuudestaan.

Poissa

ViestiLähetetty: 27.02.2013 10:26 

Joo minäkin olen tehnyt parannuksen ja täyskääntymyksen. Tai ainakin yritän, ei se aina ole ihan helppoa... olen vaan huomannut, että itsellä on paljon parempi olla, jos unohtaa harmillisten asioiden märehtimisen. Kiukutelkoot muu, jos tuntevat tärkeäksi. Yksikään asia ei muuttunut paremmaksi kiukuttelemalla tai valittamalla. Talvi ja pakkanen ei sentään mahdu tähän mun positiivisuusajatteluun, jotain rajaa.

Poissa

ViestiLähetetty: 27.02.2013 16:44 

Ja vielä aiheeseen liittyen:
Ostin nätin viherkasvin työhuoneeseen, ihan omaksi iloksi. Vaikka ikkunasta näkyykin luonto ja maalaiskulttuurimaisema, tuo kasvi tuo vihreyttä ja luonnonläheisyyttä talviseen päivään. Ainakin mulle tulee hyvä olo jo pelkästään siitä, että tuo pikkunen kauniin vihreä yrtti on mun työpöydällä. Nii toistaiseksi... kai se jo kahden viikon kuluttua on ruman ruskea käppyrä ja kuollut kuivuuteen :mrgreen:
Vihreä-sanaa sentään uskaltaa vielä käyttää. Joku ehdotti radiossa punainen-sanan tilalle sukupuolineutraalia puhenkilöä. :lol:

Poissa

ViestiLähetetty: 27.02.2013 17:04 
Käyttäjän avatar

Cikatti kirjoitti:
Jokainen on ITSE vastuussa onnellisuudestaan.

http://www.adlibris.com/fi/product.aspx?isbn=9529291868

2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa

ViestiLähetetty: 27.02.2013 23:46 
Käyttäjän avatar

jätin tänään C6:sen pesetettäväksi kauppakeskuksen käsinpesuun. Illemmalla ajoin vaimon A6:lla hakemaan sitä. Kun pääsin takaisin C6:sen rattiin ilahdutti

GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere
CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique
C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium
MB C43 AMG Touring 2017

Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
Poissa

ViestiLähetetty: 28.02.2013 11:33 

^KARI^ kirjoitti:
maramutteri kirjoitti:
Tänään huomasin, että aurinkokeräin tuottaa lämmintävettä. Taisi olla toimimattomana kolmisen kuukautta.

Minkälainen systeemi sulla on? Kerro lisää ja pistä kuviakin. Vaikkapa ihan oman otsikon alle, mielenkiintoinen aihe.

Katolla on kuvassa oleva tyhjiöputkikeräin ja lämminvesivaraajana ns. hydridivaraaja. Laitteen hankin samalla, kun jouduin uusimaan yli 30 vuotta palvelleen lämpimän veden varaajan. Lämmitys on suorasähkö. Ainakin viime vuotena sähkön kulutus pieneni n. 200 kW/kk touko-lokakuun aikana, johtuen pääasiassa veden lämmityksen säästöistä, koska muut olosuhteet eivät ole muuttuneet. Laite asennettiin huhtikuun viimeisellä viikolla. (Olen seurannut sähkönkulutusta n. 30 vuoden ajan). Sitä suurempi on säästö, mitä kovempi on lämpimän veden kulutus. Kannatti pestä myös auto lämpimällä vedellä.
Jos minulla olisi vesipatterilämmitys harkitsisin aurinkokeräimen liittämisen siihen. Tänäänkin vaikka täällä on pilvipouta, ulkona + 3 on keräimen lämpötila yli 40 astetta.
Taloni sijainti on hyvä: lape etelään ja keräin saa aurinkoenergiaa varhaisesta aamusta iltaan asti.

Putkimies22 osaa varmasti kertoa laitteesta enemmän.

Liitteet:
SDC16195-copy.gif
SDC16195-copy.gif [ 41.86 KiB | Katsottu 13521 kertaa ]
Poissa

ViestiLähetetty: 01.03.2013 19:52 
Käyttäjän avatar

kauan odotettu pakkasjakso,nyt voi mennä pesettään autoa ilman pelkoa että auto näyttää ensimmäisen kilometrin jälkeen samalta kuin ennen pesua.

Vinkkinä muillekin edullisesta pesusta haaveileville. http://www.helmisimpukka.fi/fi_FI/perfect-pesu/
Netissä ostettuna saa kympillä pesun ilta-aikaan,tai kolme pesua 29.90e mihin aikaan tahansa.
Avainsanana tuo nettimaksu,tiskillä hinnat jotain ihan muuta.

Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa

ViestiLähetetty: 01.03.2013 19:57 
Käyttäjän avatar

black_van kirjoitti:
kauan odotettu pakkasjakso,nyt voi mennä pesettään autoa ilman pelkoa että auto näyttää ensimmäisen kilometrin jälkeen samalta kuin ennen pesua.

Kyllä pitäisikin - juuri havahduin siihen, että tehtaan jäljiltä enimmäkseen valkoinen kuution muotoinen ajoneuvoni on pystyperästään muutaman neliön alalta aivan musta :shock: Minkälaista myrkkyä tuolta motareilta nousee? Bitumia?

2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa

ViestiLähetetty: 01.03.2013 20:34 
Käyttäjän avatar

2cvkimmo kirjoitti:
black_van kirjoitti:

Kyllä pitäisikin - juuri havahduin siihen, että tehtaan jäljiltä enimmäkseen valkoinen kuution muotoinen ajoneuvoni on pystyperästään muutaman neliön alalta aivan musta :shock: Minkälaista myrkkyä tuolta motareilta nousee? Bitumia?

Voisi olla nastojen hienontamaa asfalttipölyä joka sitten veden mukana nousee takaloosteriin.
Puoltoistatuntia vielä shellin happy houriin aikaa,sitten mennään :mrgreen:

Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa

ViestiLähetetty: 01.03.2013 21:04 
Käyttäjän avatar

Hyvä vinkki, kiitti black_van. :)

-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 11/37 [ 913 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 37  Seuraava