Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Pikkupösön kytkin
ViestiLähetetty: 19.09.2013 15:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Mikä kytkimestä on hajonnut kun poljin jää pohjaan mutta autoa voi silti ajaa siten että jalalla nostaa polkimen ylös aina kun pitää vaihtaa. Kytkin siis irroittaa poljin painettuna mutta voidakseen painaa sitä uudestaan pitää se nostaa ylös välillä.

En ole itse ajanut ko kulkimella vaan auton omistaja kertoi sen toimivan näin ja että hän on tällä tavalla ajanut autoa jo pitkälti toista kuukautta :shock: Kone on 1,4



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pikkupösön kytkin
ViestiLähetetty: 19.09.2013 15:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Putkimies22 kirjoitti:
Mikä kytkimestä on hajonnut kun poljin jää pohjaan mutta autoa voi silti ajaa siten että jalalla nostaa polkimen ylös aina kun pitää vaihtaa. Kytkin siis irroittaa poljin painettuna mutta voidakseen painaa sitä uudestaan pitää se nostaa ylös välillä.

En ole itse ajanut ko kulkimella vaan auton omistaja kertoi sen toimivan näin ja että hän on tällä tavalla ajanut autoa jo pitkälti toista kuukautta :shock: Kone on 1,4
Mikä pösö on kyseessä?



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pikkupösön kytkin
ViestiLähetetty: 19.09.2013 15:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
106



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pikkupösön kytkin
ViestiLähetetty: 19.09.2013 16:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Eli varmaan sama, kuin 1,4 Saxossa? Normaali painelaakeri., ei siis vetävä. Ei automaattisäätöä.
Kytkin irrottaa, kun poljinta painetaan? Ottaako se siis kiinni vasta, kun poljinta nostetaan vai nappaako se hetken päästä kiinni, vaikka poljin on painettuna?


Liitteet:
SAXO - CLUTCH WTHT RET MECH PLATE BEARING BUFFE -.jpg
SAXO - CLUTCH WTHT RET MECH PLATE BEARING BUFFE -.jpg [ 40.83 KiB | Katsottu 12006 kertaa ]

"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pikkupösön kytkin
ViestiLähetetty: 19.09.2013 17:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Ymmärsin että irroittaa, ainakin sen verran että saa vaihteen päälle. Ja sitten pitää kun ottaa tassun pois. Naisihminen joka tämän kertoi ei ollut oikein perillä sen enempää termeistä kuin toiminnoistakaan. Pitäisikö mennä ihan paikan päälle katsomaan? :)

http://www.nettiauto.com/peugeot/106/5925366



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pikkupösön kytkin
ViestiLähetetty: 19.09.2013 17:40 

Viestit: 5136
Vaikea kuvitella että normikytkimessä joku tarraisi kiinni poljinta avitettaessa ylös?

Ainakin uudemmissa on ollut automaattisäätöistäkin vaijeria, johon ongelma todennäköisemmin voisi viitata:
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=44694.0
voihan kytkin olla lisäksi loppukin ja niin raskas että säätö antautuu


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pikkupösön kytkin
ViestiLähetetty: 19.09.2013 18:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
olli__o kirjoitti:
Ainakin uudemmissa on ollut automaattisäätöistäkin vaijeria, johon ongelma todennäköisemmin voisi viitata:
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=44694.0
Onjelma voisi olla automaattisäädössä, jos sellainen on. Minulla petti aikanaan etuvetoisen Escortin kytkimen automaattisäätö vähän samaan tapaan. Jos kytkintä ei painanut aivan pohjaan, niin vaihteen sai päälle ja kytkin toimi normaalisti, mutta jos polkimen painoi aivan pohjaan niin automaattisäädön räikkä laukesi, ja vapautti kytkimen. Poljin tosin nousi takaisin ylös palautusjousen voimalla



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pikkupösön kytkin
ViestiLähetetty: 20.10.2013 21:08 

Viestit: 566
Paikkakunta: Viitasaari
Taitaapi olla TU kone.

Pojalla kävi noin. Painelaakerin toinen "kynsi" paloina ja laakeri jäi välillä vinoon asentoon putkeen kiinni ja aiheuttaa luistamista. Meillä laakeri kesti pari sataa kilometriä maaseutuajoa.

Saatiin takuuseen uusi kytkinpaketti Mo....tistä. Kyllä lohdutti niin maan per..sti, kun oli pakkasta rapiat 25 ja auto piti saada seuraavaksi päiväksi ajoon. :cry:

Onneksi oli edellisenä viikonloppuna harjoiteltu pienemmällä pakkasella ;)


Viimeksi muokannut XM Break päivämäärä 20.10.2013 21:10, muokattu yhteensä 1 kerran

Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pikkupösön kytkin
ViestiLähetetty: 20.10.2013 21:09 

Viestit: 566
Paikkakunta: Viitasaari
Taitaapi olla TU kone.

Pojalla kävi noin. Painelaakerin toinen "kynsi" paloina ja laakeri jäi välillä vinoon asentoon putkeen kiinni ja aiheuttaa luistamista. Meillä laakeri kesti pari sataa kilometriä maaseutuajoa.

Saatiin takuuseen uusi kytkinpaketti Mo....tistä. Kyllä lohdutti niin maan per..sti, kun oli pakkasta rapiat 25 ja auto piti saada seuraavaksi päiväksi ajoon. :cry:

Onneksi oli edellisenä viikonloppuna harjoiteltu pienemmällä pakkasella ;)


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: