|
Kirjoittaja |
Viesti |
Esa66
|
Viestin otsikko: 5m Ranskan rautaa. Xm BR aka voimasavu Lähetetty: 27.07.2014 07:21 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Vanhakin nuortuu, kun paiskoo äxämmällä menemään, vai miten se meni? Jotain hyväähän kulkineessa pitää olla, jos oikein kiirehtii pois töistä, että voi ajaa kotiin? Kotiin menon sijasta pitäs kyllä ajaa tallillekkin välillä, ruikkii nurkkiin tai oikeastaan alleen. Etäisyys-/syvyysmittauksella paikaksi hahmottuu etu hydractive palleron kohta, ei ole vielä ollut aikaa pesulle ja alustan tarkastelulle. Jokatapauksessa pääsee tutustumaan xm hyde mystiikkaan Onkohan tuossa jokin vakiopaikka vuodoille? En ole uskaltanut kokeilla edes sport asentoa, ettei vaan räjähdä! Ja sitäpaitsi kyyti on niin mukavaa, ettei mitään sporttia tarvitsekkaan Täytyy hakea rasvan kylmäpoisto liuotinta bilibalista parit putellit, niin saa paikat öljyttömiksi ennen nosturille ajoa. Täytyy varmaan konehuonettakin kastella, niin saa sieltäkin seurattua vuodot ja hikoilut. Jumalauta, 8 palleron kikotin! Melkein tuplaantui pallojen määrä bexuun verrattuna. Tässä on myös vakiona takaturvavälin pitäjä, jos joku eksyy liian lähelle, niin pistää pedaalia lattiaan  Melko hyvin palautuu turvaväli kohilleen  syynä ei välttämättä ole räjähtävä kiihtyvyys  Vaikka tämä kyllä kiihtyykin oikein mukavasti. Melko näpäkkä kone tämä 12v TD.
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: 5m Ranskan rautaa. Xm BR aka voimasavu Lähetetty: 31.07.2014 15:53 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Ompahan varsin mielenkiintoista, nimittäin vanteiden valinta. Peltivanteiden osaltaan on tarjontaa aina 17" asti, aluja löytyy 18" asti ja ihan Citikan "omia" Toisaalta löytyy myös ev Volvojen vannekokoja etc Kerrankin voisi aiheuttaa pahennusta ja valita 18" vanteet Taidan jopa olla niin radikaali, että yritän lainata allekokeilua varten C6 kokoluokan vanteet viikonloppuna ja kokeilla mahtuuko ne pyörimään 40-sarjan renkaan kera äxämmän alla? C6 18" ainakin sopii rouheasti alle, netistä löysin kuvankin, ihan oikean kuvan 
|
|
|
|
 |
Palloidiootti
|
Viestin otsikko: Re: 5m Ranskan rautaa. Xm BR aka voimasavu Lähetetty: 31.07.2014 16:30 |
Viestit: 644 Paikkakunta: Vaasa
|
Onnittelut hankinnasta, XM break on lähes täydellisen leppoisa kulkupeli. Esa66 kirjoitti: Tässä on myös vakiona takaturvavälin pitäjä, jos joku eksyy liian lähelle, niin pistää pedaalia lattiaan  Sitä savupilveä ei edes tarvita, break on sen verran valaan näköinen. Tilaa löytyy aina. 
1991 XM 24V, 1964 Peugeot 404 SL
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: 5m Ranskan rautaa. Xm BR aka voimasavu Lähetetty: 31.07.2014 20:00 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: 5m Ranskan rautaa. Xm BR aka voimasavu Lähetetty: 01.08.2014 15:43 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
8x18" testivanteet, 225/40 renkaalla. Ovat tismalleen vakiorenkaan(195/65 15") kokoiset kehältään. 
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: 5m Ranskan rautaa. Xm BR aka voimasavu Lähetetty: 02.08.2014 02:23 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Senverran ehdin tallilla pyörähtämään, että sain taakse soviteltua 18x8" vanteen. Tästähän saattaa tulla kunnon rotta Eli ainakin 18x8 et40(225/40) käy heittämällä, taakse. Etupää täytyy katsoa huomenna Ei ota kiinni mihinkään, missään asennossa.   Normaali ajokorkeus, täytyy kyllä pikkusen rukata alemmas 
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: 5m Ranskan rautaa. Xm BR aka voimasavu Lähetetty: 02.08.2014 02:42 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
Onkos tää se 7-paikkainen, mun ex UFX-xxx? Vaiko joku muu?
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: 5m Ranskan rautaa. Xm BR aka voimasavu Lähetetty: 02.08.2014 03:12 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Juurikin se 
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: 5m Ranskan rautaa. Xm BR aka voimasavu Lähetetty: 02.08.2014 10:40 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Croisette kirjoitti: Onkos tää se 7-paikkainen, mun ex UFX-xxx? Vaiko joku muu? Jep, parin vuoden "päivähoidon" jälkeen onneksi löytyi uusi koti jossa on selkeästi havaittavissa intohimoa mallia sekä kyseistä autoa kohtaan..! Vielä kun korvaava tuote vaan tuli pihaan, yhtä yllättäen kuin kuuluisat faksit Jäätteenmäelle, niin luopuminen oli helppoa. Kauppa-akti oli kyllä hyvin samantyyppinen kuin silloin Tampereelta noutaessa, ei tingitty eikä isommin renkaita potkittu, pysyttiin vain asiassa. Siitä edelleen kiitokset sekä aikanaan myyneelle, että nyt ostaneelle taholle, voi kun kaupankäynti olisi aina noin helppoa...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: 5m Ranskan rautaa. Xm BR aka voimasavu Lähetetty: 02.08.2014 15:40 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
On erittäin mielenkiintoista, miten sen nyt sanoisi? Huomata äxämmän potentiaali ns harrasteautona. Tosin ajoautonahan tämä palvelee, harrastetaan siinä sivussa Mistä xm mallista nämä etuovien paffit on(Jasu, Matti)? Kun kaiutinsuojat ovat pyöreät, sen normaalin kolmiomaisuuden sijaan. Näin ohimennen mainittuna, en ole kyllä poikaakaan nähnyt pitkään aikaan hymyssä suin Citikan ratissa Nytkin jäi harrastaminen tältä illalta, kun voimasavu lipui horisonttiin Eilisen jousitusjumpan takia ilmestyi outo hiljaisuus ajoon, laskin sen jo mielikuvituksen varaan, mutta ensimmäiset sanat pojalta oli juuri sama. "Mites tää nyt on näin hiljainen?" Jossain tuennassahan tuo ominaisuus piilee, voimapaketin tai siirron nimittäin.
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: 5m Ranskan rautaa. Xm BR aka voimasavu Lähetetty: 02.08.2014 16:41 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Ymmärtääkseni ovat alkuperäiset oviverhoilut tuossa, ovat ihan erilaiset kuin niissä missä menee ilmakanava B-pilarille. Muissa mitä on tullut omistettua/nähtyä, on kanavat olleet pilarille, nuo oli ekat mitkä muistan nähneeni. Onko sitten "kehitysmaaversiot" kun kyynärnojat eivät aukene myöskään..?
Kyynärnoja oli myös toppaamatonta mallia, taisin jättää alkuperäisen kotelon kyytiin. Eikä myöskään kyynärnoja mihinkään liikkunut, siihen mekanismin asensin enkä poiskaan purkaa viitsinyt kun sopivasti sattui käsiin vastaava minkä nykyiseen sitten asensin. Piuhat, kiinnikkeet yms oli tuossakin toki valmiina asentajaa odottamassa...
Kojelaudan polttimoita tuskin hetkeen tarvitsee vaihdella, ovat kaikki nelisenkymmentä polttimoa reilun vuoden ikäisiä. Tuli nekin kaikki vaihdeltua, ei hermo kestänyt "puolivaloilla" toimivaa mittaristoa...
Sitä hassua jurinaa, joka ilmenee kun autolla on ajettu pitempi rupeama, en koskaan onnistunut paikallistamaan. Jäähdyttyään meteli taas poistuu, kunnes lämmetessään salakavalasti palautuu. Enkä huomannut olevan mitään merkitystä onko veto päällä vai ei, onko vaihde kytkettynä vai vapaalla laskettelee, myöskään nopeuden en havainnut muutosta tuovan eli myös satasen vauhdissa vapaalla sama meteli oli kun sen oli saanut esiintymään...
Voihan siinä olla joku moottorin kumityynyistä, joka lämmetessään vähän asentoa muuttaisi, mutta ihan on arvailua tämä..?
Kyllähän tuo on vähän erilaista kyytiä antava kuin pienemmät, tuohon kun tottuu niin korvaavan kulkupelin keksiminen on hitusen vaikeaa. Aikani yritin, kuumeilin, koeajollakin tuli käytyä mutta niin se vain ajot jatkuu Xm:llä. Jotain järjellä selittämätöntä tuossa mallissa on...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: 5m Ranskan rautaa. Xm BR aka voimasavu Lähetetty: 02.08.2014 17:23 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Nyt se ei edes lämmettyään palannut, se ihme resonanssi. Noh, ei se ajoa haittaa. On tosiaan oudot ovipaffit, en valita, nämähän on paremmat  En ole vielä sisälle kurkannut, lienee 6,5" sopiva aukko sisällä? Mutta, näyttää siltä, että siihen vois tyrkätä suoraan 8" midbassot. En ole kuitenkaan laittamassa Vanne hommelit kun saa päätökseen, niin sitten täytyy ruveta katselemaan ajovaloja. Pitkäthän tuossa on ihan ok, hiukan rallimallia, mutta ok kuitenkin. Lähivalot taas, miten niitä nyt kuvailisi ? Aivan perseestä, on aika hyvä määritelmä Vaihtoehtoina on modaaminen tai moretteshop. Tosin 600€ tuntuu aikaa pahalta  Pienesti on mietityttänyt, kun ajattelee kaikkea modaamiseen, hankintaan ja logistiikkaan liittyvää? Onko se 600€ sittenkään plug and play valoista kova hinta? Päiväajovalot varmaan tulee laitettua, meinaan semmoset missä on vilkkutoiminto samasssa! Yhdet jo löysinkin, melko täydellisesti sopii alkuperäisten tilalle(siis etuvilkkujen)
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: 5m Ranskan rautaa. Xm BR aka voimasavu Lähetetty: 02.08.2014 19:42 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
Jees kiva kuulla, että tämä yksilö pysyi vielä näissä pienissä piireissä  . Ei ne oviverhoilut mitenkään oudot ole, vaan tuon aikakauden perusmallin ihan normaalit, mulla on omassa 2.0 8V -92 valmistetussa ihan samanmalliset, eri verhoilulla tosin  .
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: 5m Ranskan rautaa. Xm BR aka voimasavu Lähetetty: 02.08.2014 20:01 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Oviverhoilut on erilaiset penkkeihin verrattuina, joten ei ne ihan samaa "sarjaa" kyllä ole? Siis verhousmateriaalissa on eroa. Raitaplyyshit tais tulla vasta -95, mutta sitä näissä ei ole. Muuten sama kuosi, ilman raitoja eli vähän punertavia pilkkuja. Penkeissä on sama kuosi kuin -89 plyysheissä oli/on
Näin ohimennen, näin kuvat y3 alcantara penkeistä. Tosin semmoisista, missä takapenkki jakaantui 1/3 kautta 2/3. Onkos semmosia saanut edes berlineen tilattua? Eli siis koko alcantara, ei ne nahka somisteiset! V6 24v sai ainakin nuo penkit, mutten muista olisko tuota jaettavaa takasta ollut tarjolla(varmaan ollut, kun kuvatkin näin ) kuitenkin, tietäjät?
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: 5m Ranskan rautaa. Xm BR aka voimasavu Lähetetty: 02.08.2014 20:36 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Esa66 kirjoitti: Oviverhoilut on erilaiset penkkeihin verrattuina, joten ei ne ihan samaa "sarjaa" kyllä ole? Siis verhousmateriaalissa on eroa. Raitaplyyshit tais tulla vasta -95, mutta sitä näissä ei ole. Muuten sama kuosi, ilman raitoja eli vähän punertavia pilkkuja. Penkeissä on sama kuosi kuin -89 plyysheissä oli/on Jep, penkit ja oviverhoilut ovat eri sarjaa, ovissa alkuperäiset, penkit viitisen kuukautta uudemmat. Alkuperäiset jakkarat oli "aika loppu", hometta, repeämiä yms kivaa, vänkärin penkkiä lukuunottamatta poistuivat kierrätykseen. Nyt paikallaan olevat on 9/92 valmistuneesta kutoskoneisesta, verhoilu tuntuu parempilaatuiselta kuin alkuperäisissä...  Niin, ja siitä vänkärin penkistä oli sen verran iloa että askartelin sen toimistotuoliin kiinni. Paljon parempi kuin mikään tähän mennessä kokeilemani toimistojakkara, lisävarauksella kylmiä kelejä varten, toimivalla penkinlämmittimellä varustettuna... Kuvanoton jälkeen jakkara on saanut myös käsinojat, sähkösäädöt olis tuollaisessa aika hienot, pieni akku tuonne jalustaan mukaan...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: 5m Ranskan rautaa. Xm BR aka voimasavu Lähetetty: 02.08.2014 20:38 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Näitä aina näkyy välillä, loistavaa 
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: 5m Ranskan rautaa. Xm BR aka voimasavu Lähetetty: 02.08.2014 20:39 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: 5m Ranskan rautaa. Xm BR aka voimasavu Lähetetty: 02.08.2014 20:53 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Öö, tuota? Minun mielestä -89 oli penkit näillä vaihdetuilla kuoseilla ja Jasu sanoo että olis uudemmasta? 93-94?
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: 5m Ranskan rautaa. Xm BR aka voimasavu Lähetetty: 02.08.2014 21:11 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
Esa66 kirjoitti: Öö, tuota? Minun mielestä -89 oli penkit näillä vaihdetuilla kuoseilla ja Jasu sanoo että olis uudemmasta? 93-94? En nyt ihan tarkalleen muista millaiset siinä nyt on, mutta muistelisin olevan samanmoiset, kuin omassa -94 V6 XM:ssä on? Ja ei ne ainakaan -89-mallista voi olla, sillä break malli tuli vasta -91 syksyllä  .
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: 5m Ranskan rautaa. Xm BR aka voimasavu Lähetetty: 02.08.2014 21:32 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Tuollaiset oli myös -91 td:ssä, kuten myös -94 td breakissa jotka tuli noudettua Germaaneilta. Olisiko varustetasokysymys tuo..? Penkkeihin "kuuluvat" oviverhoilut vapautuivat myös eilen, on tallessa jos haluat ne. Samaten B-pilareiden muoviosat, jotka ovat luonnollisesti erilaiset ilmakanavin varustetuissa löytyy, ne on taas -94 td breakista, ns. raatovankkurista. Kojelautakin on sitten noiden ilmakanavien kanssa erilainen, kuten myös kojelaudan ilmaputkistot, nekin löytyy puhkomatonta kojelautaa myöten, kuuluu kauppaan mutta en toimita mihinkään... Tässä autossa oli 1½ vuotta mustat nahkapenkit, oviin asti ei nahkaa ehtinyt enkä myöskään edes muistanut vaihtaa oviverhoiluja penkkejä vastaaviksi... 
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: 5m Ranskan rautaa. Xm BR aka voimasavu Lähetetty: 03.08.2014 18:11 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Kuulostaa ihan reissulta keskiseen Suomeen 
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: 5m Ranskan rautaa. Xm BR aka voimasavu Lähetetty: 03.08.2014 19:51 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Mainitut palikat sijaitsee Suolahdessa, eli noin viiskyt kilometriä Jyväskylästä "ylöspäin". Sopivasti ajoittaen, voin kyllä noutaa ne Jyväskylän korkeudelle, mutta kovin kauaa ei viitsisi säilytellä kyydissä kun kojelauta on sen verran kookas kappale että sitten on takamatkustajilla aika huonosti tilaa...
Suunnitellaan johonkin vaiheeseen, mielihyvin tosiaan tehtyyn kauppaan sisällytän nuo...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: 5m Ranskan rautaa. Xm BR aka voimasavu Lähetetty: 04.08.2014 15:03 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Kuuma on, ei viitsi edes tallilla olla. Senverran kuitenkin, että sai "vararenkaan" laitettua alle. Sopii oikein hyvin  Nyt täytyy vielä tilata parit vanteet, niin saa koko satsin alle.  Resonanssi palasi tällä auton nostolla 
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: 5m Ranskan rautaa. Xm BR aka voimasavu Lähetetty: 04.08.2014 21:05 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Harvoin, todella harvoin, kohtaa automallia. Joka nielaisee isot vanteet, näinkin jouhevasti! Ikäänkuin vannekoko olisi jo tehtaalta asti pitänyt olla 3" isompi? Etuvilkkujen koko/ulkonäkö tuo tiettyä raskautta, muuten linjakkaaseen koriin. Ehkä, jos sumarivillku yhdistelmään olisi tarjolla sopivasti, voisi mokomaa vaihtoehtoa ajatella. Mutta eipähän ole tarjolla. Joten päiväajovalot vilkuilla tulee tuohon tilalle, laitan sitten mallin/kuvan kun saan päätettyä mallin. Toki nuo UV:n polttamat muovit on muutenkin aika ikävät. 
|
|
|
|
 |
Säxä77
|
Viestin otsikko: Re: 5m Ranskan rautaa. Xm BR aka voimasavu Lähetetty: 05.08.2014 14:58 |
Viestit: 472
|
Eihän nuo renkaat ihan "pari kierrosta rättierkkaa vanteen ympäri"-profiilia mutta alkuperäistä matalammat silti. Huomaako sen ajotuntumassa?
|
|
|
|
 |
|
|