|
Kirjoittaja |
Viesti |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: Ihmettelen... Lähetetty: 05.04.2015 22:12 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
BXboy89 kirjoitti: Laturi on vissiin 85A. Huono käynnistyminen tuli joku aika sitten, talvella lähti aina hienosti. Yksi tulpanjohto löi läpi. Niiden vaihdon jälkeen tuo tuli. Puolalle menevä pienjännitejohtokin oli katkennut. Että paha sanoa mikä on. Voihan olla että uusissa puolanjohdoissa on enemmän vastusta tai jotain. Vaikka taisin niitä mitata eikä vastus kovin iso ollut. Vanhat piuhat olivat myös sellaista skeidaa että murenivat käsiin irrottaessa. Ja laite lähti käyntiin ihan hyvin silloinkin kun johto löi maihin. Käynnistymisen vaikeus tuntuu aika selvästi liittyvän akun lataustilaan.  Käy vaikka Rovaniemellä sillä autolla. Ellei hiilet lopu matkalla, täytyy etsiä muuta vikaa.
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Ihmettelen... Lähetetty: 06.04.2015 08:19 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Kyllähän on aina joskus aiemmin toiminut hyvin, mutta joskus vaan tapahtuu vanhenemista, yms. Tässä voi muuta sanoa, kuin: Laita akku, maadoitukset, akkukengät, puolan kondensaattorin maadoituspiste, yms. kuntoon. Varsinkin jos Xantia. Näyttää siltä, kuin nämä paikat ei enää missään ole läheskään uutta vastaavassa kunnossa. Kun hyvin tekee, voi olla parempikin! Kun nämä ok, vasta sitten, jos vielä vikaa, ne löytyvät paremmin, kun perusasiat ovat ok. Nämä viat löytyvät yleismittarin jännitemittauksin. Haepa juttuja.
|
|
|
|
 |
kaselin
|
Viestin otsikko: Re: Ihmettelen... Lähetetty: 06.04.2015 08:29 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Tampere
|
Aina samat kysymykset hakutoiminnolla löytyy asiaa.
C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
|
|
|
|
 |
retro.tuner
|
Viestin otsikko: Re: Ihmettelen... Lähetetty: 06.04.2015 08:56 |
Viestit: 161 Paikkakunta: Jönköping
|
Käytä hiilisilta/säädin irti, jos niinä sellainen on. Ja jos hiilet lopussa niin venytä hiiliä ulospäin eli löysät pois. Mikäli tokenee niin hiilien vaihtoon.
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: Ihmettelen... Lähetetty: 07.04.2015 03:28 |
Viestit: 2699
|
Patongin hakutoimintoa arvostellaan. Osittain kyllä syytä niin sysissä kuin sepissäkin. Esimerkki. On viestiketju otsikolla: BX:n aurauskulmat. Mistä mitataan? Siinä muutaman kymmenen viestin verran juttua BX:n ohjauskulmista, lähinnä juuri aurauksen mittauksesta kotikonstein. Kysymys kuuluu: Miksi siihen ketjuun Puhi kirjoittaa: Lainataan tätä topiccia, vaikkas kyse Xantusta... Katsoin haulla hakusanoilla Xantia ohjaus ja löytyi 61 viestiketjua. Eikö noista joku ketju olisi ollut sopivampi?
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: Ihmettelen... Lähetetty: 07.04.2015 21:03 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
http://unlimitedrevs.com/10-cars-you-should-never-own/4/10 Cars You Should Never Own 3: Citroen SM The SM is one of the most Luxurious and comfortable cars ever made. Its also one of the most complicated with hydropneumatic suspension and Maserati motor.
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Ihmettelen... Lähetetty: 07.04.2015 21:24 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Les Excentriques kirjoitti: http://unlimitedrevs.com/10-cars-you-should-never-own/4/10 Cars You Should Never Own 3: Citroen SM The SM is one of the most Luxurious and comfortable cars ever made. Its also one of the most complicated with hydropneumatic suspension and Maserati motor. No, its not that complicated. Referring to own experience about SM, even XM is much more complicated... Kommentit oli myös aika "hauskoja", mm. ajatus että "kaikki Jaggen omistajat joko asentaa tai haluaisi asentaa Chevyn 350 moottorin Jaggeensa. Samaten kohdan 9 Mersun hydrauliikan osat, varmasti saa maksaa sen 12K$ nappuloista, jos haluaa, mutta ei todellakaan ole mikään pakko... Luetun perusteella, mielipide on että tuon kirjoittajan kannattaisi pysyä julkisissa kulkuneuvoissa... 
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: Ihmettelen... Lähetetty: 08.04.2015 21:15 |
Viestit: 2699
|
Yllättäviä asioita tulee esiin, tai niihin törmää kuten pruukataan sanoa. Tuolla toisessa ketjussa C4_robotti joutuu käymään "painia" Soneran kanssa, saadakseen tiettyjä asioita hoidettua. No, se ei ole kyllä yllättävää. Meillä on Saunalahden liittymät ja tottahan näissä myös joskus vikoja on. Kuten viime yönä 3G lopetti hommansa ja myös puhelinyhteydet takkuili. Aamulla soitin vikailmoitukseen ennen kahdeksaa. Vastapäässä katsottiin tilanne, vika todettiin ja apuja luvattiin. Kun vika oli vielä jälkeen puolenpäivän otin klo 13 yhteyttä uudestaan. Silloin vastasi erittäin monisanainen asiakaspalvelija. Kun tuskastuin siihen höpötykseen ja sen myös suoraan hänelle kerroin, kysyi hän: "yhdistänkö tekniseen tukeen" tai joku sen suuntainen nimi. Paikka siis sama, johon jo aamulla olin yhteydessä. Pari-/kolme minuuttia odotin ja kun tekninen tuki ei siinä ajassa vastannut, suljin puhelimen kun en sitä "mukamusiikkia" viitsinyt kuunnella. Vika poistui kahden kolmen välillä iltapäivällä. Nyt tuli mieleeni, että lähetän kiitokset vian nopeasta korjaamisesta ja anteeksipyyntöterveiset sille hieman tylyä tekstiä saaneelle asiakaspalvelijalle. Vaan tuli tenkkapoo. Selasin operaattorin sivustoja, mutten mistään enkä mitenkään löytänyt mahdollisuutta mitä kautta olisin antanut myönteistä palautetta. Onko vika siellä tai täällä ja sitä ja tätä. Sellaisia valintoja kyllä oli vaikka kuinka. No, voinhan aamulla soittaa. Saas nähdä onko silloin enää siihen puhtia.
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
Pete H
|
Viestin otsikko: Re: Ihmettelen... Lähetetty: 08.04.2015 21:38 |
Viestit: 923 Paikkakunta: Etelä-Savo
|
Kävin koeajamassa C4 v08 ja 2.0 d. Olipa pettymys. Piti sellaista ritinää ja nitinää, ettei viitsinyt kauaa ajaa. Likainen myös sisältä. Pieniä fiboja siellä täällä. Tuulilasikin rikki. Iso firma kyseessä. Tulivat hieman vastaan hinnassa. Kylläpä lopahti into autoon. Liekö yksilö. Hö.
Muista hymyillä, Pete 040-7334478
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Ihmettelen... Lähetetty: 09.04.2015 03:59 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Aikanaan juurikin 08 olin ostamassa uutta C4:sta ja ostohousut laitoin kaappiin juurikin siksi kun kävin ajamassa kahta enemmän ajettua käytettyä ja molemmat nitisivät ja narisivat. Ajattelin etten jaksa tuollaista kuunnella ja ostin Mini Cooper Clubmanin, joka oli erittäin huono idea.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
sitikkaporo
|
Viestin otsikko: Re: Ihmettelen... Lähetetty: 09.04.2015 13:16 |
Viestit: 1114
|
Kävin kans koeajamassa muutama vuosi sitten I-korista C4:sta, mulla vaan huomio kiinnittyi lähinnä jousitukseen, varsin kovaksi koettiin se ja auto jäi kauppaan. 5 km koeajo riitti sitä riemua. Toisesta samanlaisesta samat kokemukset. Uusikorista en ole koeajanut, väittävät sen olevan pehmeämpi jousitukselleen..
C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
|
|
|
|
 |
rundvik
|
Viestin otsikko: Re: Ihmettelen... Lähetetty: 09.04.2015 15:17 |
Viestit: 884 Paikkakunta: Naantali
|
On tullut ostettua uusikorinen ja vanhakorinen C4.Eihän noita voi tietenkään verrata hyde-sitikoihin.Jousitus on silti noissa minusta parhaimmillaan nopeassa maantieajossa.Tyytyväinen olen silti ollut molempiin.Ne on molemmat vakaasti kulkevia autoja, joihin lemmikki koiratkin mahtuvat.Ainut vika on se että olen vanhakorisessa välillä lyönyt pääni B pilariin.Ai niin,muovi osat maistuvat hyvin koirille.
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: Ihmettelen... Lähetetty: 04.06.2015 08:14 |
Viestit: 2699
|
Ihmettelen, kummeksun, kammoksun ajatustakin minkään eläimen hengen riistoa pakokaasulla. Eräät kun täällä toisessa viestiketjussa kissoja kertomansa mukaan ovat siten koettaneet lopettaa.
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Ihmettelen... Lähetetty: 04.06.2015 15:40 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
r_a_n_u kirjoitti: Ihmettelen, kummeksun, kammoksun ajatustakin minkään eläimen hengen riistoa pakokaasulla. Kuulostaa pahalta, mutta se oli aikoinaan nopea ja käsittääkseni kivutonkin tapa, kunhan pakokaasut eivät olleet kuumia. Ennen katalysaattoriaikaa pakokaasuissa oli häkää helposti jopa yli 5%. (=50 000 ppm, kun nykyiset häkävaroittimet nostavat metakan jo 50 ppm lukemassa) Kuten todettu, ei onnistu enää katalysaattorien aikana vaan menee eläinrääkkäyksen puolelle. Hukuttaminen on mielestäni paljon pahempi tapa. Häkä sitoutuu hemoglobiiniin tehokkaasti ja vie tajun nopeammin, kuin hiilidioksidi, joka vain syrjäyttää hapen. Nykyään säännöt ovat vähän tarkentuneet: http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1995/19951086"Koira ja kissa ... saadaan lopettaa, jollei sitä lopeteta eläinlääkärin toimesta asianmukaisella nukutus- tai lopetusaineella, ainoastaan ampumalla aivoihin tai käyttämällä kaasua, joka aiheuttaa välittömän tajunnan menetyksen ja kuoleman. ... Jos lopettamiseen käytetään hiilimonoksidia, kaasun tulee olla asianmukaisesti jäähdytetty ja suodatettu, eikä siinä saa olla ärsyttäviä aineita."
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
Sitruunaseppä
|
Viestin otsikko: Re: Ihmettelen... Lähetetty: 04.06.2015 16:32 |
Viestit: 1242
|
Vaatii aika paljon sisua lopettaa eläintä. Kerran hommaan piti ryhtyä, kun eläin oli jäänyt pahasti auton rusikoimaksi. Takakontista löytyi muovikassi ja starttipilottia, eli riittävästi eetteriä. Uni tuli heti. Vieläkin nostaa kyyneleet silmiin.
Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Ihmettelen... Lähetetty: 04.06.2015 18:01 |
Viestit: 5857 Paikkakunta: Lahti
|
Happikato tuntuu kivalta ja vie hengen ihan huomaamatta, syy miksi väkeä kuolee hapettomiin tiloihin, tosin pakokaasujen haistelu ei luultavasti tunnu mukavalta.
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
XM-Hannu
|
Viestin otsikko: Re: Ihmettelen... Lähetetty: 20.06.2015 12:37 |
Viestit: 2764 Paikkakunta: Koria
|
 kokomerkintöjä S pieni M normaalikoko L suuri XS erittäin pieni XL erittäin suuri XM on siis erityisen normaalikokoinen 
|
|
|
|
 |
sahtivaari
|
Viestin otsikko: Re: Ihmettelen... Lähetetty: 20.06.2015 21:04 |
Viestit: 941 Paikkakunta: vihti
|
Tuossa C4 sai negatiivista arvostelua. Mulla on C4 1,6 turbodiesel robotti vm 08 aj 130 000. Ei kitise ei natise ja jousitus on mukava. On tuossa mutkatiellä naapurin nelivetosen Mitsun perässä ajettu kerran kovaakin ja naapuri tunnusti että kyllä Sitikka taittuu näyttävästi mutkiin ja pysyy tuntumassa, vaikka Mitsussa on tehoja enemmän. On muuten hyvä alavääntö ja kulutus on ollut 4,2-5,3 Ohjauksesta myös tykkään. 
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: Ihmettelen... Lähetetty: 27.06.2015 21:14 |
Viestit: 2699
|
Ei sitten istuta! -viestiketjussa juttua toimistotyön teosta seisaallaan. Asiaa kokeilleet ovat asialle myönteisiä. Sen vähän mitä toimistotyötä olen seurannut, minua on ihmetyttänyt sen kehnosti toteutettu ergonomia yleensäkin. Lähinnä tarkoitan tietokonetyöskentelyä. Näppäimistö on usein pöydällä. Ja mikä vielä hassumpaa, nykyään enenevässä määrin se kone on kannettava, jossa näppäimistö surkea erilliseen näppäimistöön verraten. Kaiken lisäksi näyttö 10 cm:n etäisyydellä näppäimistöstä. Miksi tässäkin asiassa on menty niin paljon takapakkia?
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Ihmettelen... Lähetetty: 28.06.2015 02:06 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
r_a_n_u kirjoitti: Ei sitten istuta! -viestiketjussa juttua toimistotyön teosta seisaallaan. Asiaa kokeilleet ovat asialle myönteisiä. Sen vähän mitä toimistotyötä olen seurannut, minua on ihmetyttänyt sen kehnosti toteutettu ergonomia yleensäkin. Lähinnä tarkoitan tietokonetyöskentelyä. Näppäimistö on usein pöydällä. Ja mikä vielä hassumpaa, nykyään enenevässä määrin se kone on kannettava, jossa näppäimistö surkea erilliseen näppäimistöön verraten. Kaiken lisäksi näyttö 10 cm:n etäisyydellä näppäimistöstä. Miksi tässäkin asiassa on menty niin paljon takapakkia? Olen tehnyt 15 vuotta töitä läppärillä päivittäin mutta työpaikalla se möykky on telakassa ja näyttöinä on kaksi 24 tuumasta ruutua ja normaali näppis. Näin ne asiat ihan aidosti hoidetaan. Lisäksi näytöt ovat niin ylhäällä että niitä vahdataan pää suorassa eikä missä 25 asteen kulmassa kuten ergo-ohje vielä jokunen vuosi sitten väitti. Suoraan eteen katsominen pitää ryhdin suorana. Tämä on asia mitä monikaan päätteellä työskentelevä ei ole vieläkään hoksannut.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Ihmettelen... Lähetetty: 28.06.2015 20:35 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Cikatti kirjoitti: Olen tehnyt 15 vuotta töitä läppärillä päivittäin mutta työpaikalla se möykky on telakassa ja näyttöinä on kaksi 24 tuumasta ruutua ja normaali näppis. Näin ne asiat ihan aidosti hoidetaan. Näinhän se tehdään aina vakituisissa työpisteissä. Mie en kuitenkaan jaksa raahata palavereihin ja asiakkaiden luokse näyttöä, näppistä ja telakkaa, joten tulee pelkällä läppärilläkin töitä tehtyä aika usein.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: Ihmettelen... Lähetetty: 28.06.2015 21:04 |
Viestit: 2201 Paikkakunta: Laukaa
|
|
|
|
 |
Pasis
|
Viestin otsikko: Re: Ihmettelen... Lähetetty: 29.06.2015 08:44 |
Viestit: 909
|
Onko ylemmän kuvan autossakaan jousia, kun taustapeili ja navigaattori ovat vaihtaneet töyssyssä paikkaa. 
|
|
|
|
 |
|
|