Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/3 [ 63 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Romuautokokeilu onkin aika tiukasti rajattu.
ViestiLähetetty: 02.07.2015 11:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Tässä aika hyvä esimerkki alkuvuosien arvonalenemasta. Karkeasti 0,30e/km
http://www.nettiauto.com/citroen/c5/7018916

Hinta uutena jossain 70 000€ tienoilla, nyt 25 000e, eli yli 10 000e/vuosi :shock:
Seuraavat neljä vuotta jäävät varmaan jonnekin 2 500e / vuosi

(2011 Citroen C5 HDi 240 V6 Exclusive Tourer, 133 000 km)



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Romuautokokeilu onkin aika tiukasti rajattu.
ViestiLähetetty: 02.07.2015 13:30 

Viestit: 5862
Paikkakunta: Lahti
citax kirjoitti:
Mitä siis kokonaisuudessa autoilija maksaa jos lankeaa tuohon temppuun vaihtamalla romutukseen vanhan hyvänsä saadakseen uuden auton ja nyt tarkoitan autoilijoita jotka huoltavat/korjaavat autonsa itse.
.


Mitä lie sitten maksaa se vanhojen korjaaminen, parkkipaikalla lainatyökaluilla se on aika halpaa :mrgreen:

Hyvät työkalut ja korjaustilat ei ole ilmaisia, jos asuisin edelleen kerrostalossa ja työtilana olisi pimeä parkkihalli niin toi Xantia lähtis paaliin just samantien, tai olis lähtenyt vaihtoon jo ajat sitten.

Vanhoilla on hyvä ajella kun niitä on tarpeeksi monta ja lämmin talli missä korjailla, mitä toi talli sitten maksaa on ihan eri asia, hinnalla saa varmaan tuliterän vitosen, korjaa sitä sitten muutaman vuoden jälkeen taivasalla, elämä on valintoja ja kaikkia valintoja ei tehdä edes samalta viivalta ;)



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Romuautokokeilu onkin aika tiukasti rajattu.
ViestiLähetetty: 02.07.2015 15:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Ei tosiaan parane ynnätä, mitä munkin kohtuuhintainen tallini on jo tullut vuosien aikana maksamaan :oops:
Taitaisi saada sillä hintaa parikin Kaktusta :?



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Romuautokokeilu onkin aika tiukasti rajattu.
ViestiLähetetty: 02.07.2015 17:38 

Viestit: 86
Minäkin poistin yhden romuistani ja sovin jo uuden auton kaupan. Itse asiassa kävin hieromassa kauppoja jo hyvissä ajoin ennen kuin tätä kampanjaa alettiin mainostaa. Ajattelin että kyllä talouteen yksi uusi edullinen pikkuautokin mahtuu, jonka huoltoväli on 30000 ja kun kyselin sen omistajilta huoltojen hintaa olivat olleet n. 300 euron luokkaa / kerta. Verot ja vakuutusmaksut ovat mukavan pikkuiset ja katsastuskuluissakin säästää vähäsen. Useasti olen käytettyinä ostamistani maksanut yhtä paljon kuin nyt uudesta joten ei kirpaise kovin pahasti. Minusta tuo, minun tapauksessani, n. 10 prosentin hyvitys uuden auton hinnasta, yhden auton romutuksesta on oikein miellyttävä, vaikka autoverot ovat laskemassakin. Jos tämä pikkuauto nyt osoittautuisi varmatoimiseksi, jäisi sitten aikaa enemmän noitten mielenkiintoisempien kohteitten laittoon, eikä varsinaista käyttökulkinetta tarvitsisi koko ajan rassata.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Romuautokokeilu onkin aika tiukasti rajattu.
ViestiLähetetty: 02.07.2015 20:23 

Viestit: 5862
Paikkakunta: Lahti
svc kirjoitti:
Tässä aika hyvä esimerkki alkuvuosien arvonalenemasta. Karkeasti 0,30e/km
http://www.nettiauto.com/citroen/c5/7018916

Hinta uutena jossain 70 000€ tienoilla, nyt 25 000e, eli yli 10 000e/vuosi :shock:
Seuraavat neljä vuotta jäävät varmaan jonnekin 2 500e / vuosi

(2011 Citroen C5 HDi 240 V6 Exclusive Tourer, 133 000 km)


Joten tutun tuntuinen nimi myyjällä, olikos tämä se yks huijari joka myi paskoja lisävarusteita, jotain Jari Aarnion kavereita, rahatkin vissiin tienattu samalla tavaralla :mrgreen:



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Romuautokokeilu onkin aika tiukasti rajattu.
ViestiLähetetty: 02.07.2015 22:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 155
Paikkakunta: Suomenmaa
Voisi tältä erää tuon arvonalenemakeskustelun torpata sanomalla, että jos kukaan ei koskaan ostaisi uusia autoja, ei kohta olisi käytettyjä autoja ja niinpä niiden hintakehitys lähtisi voimakkaaseen nousuun.

Itse tein kaupat jo aikoja sitten kun tiesin romutuskampanjan tarkat ehdot. Olisin heittämällä saanut tuon 1500 €, mutta toisaalta oli hyvä tinkisauma ja toisaalta tarvitsen uuden käyttöauton.



"Tavanomaisiin ajokkeihin tottuneille CX on kuin jonkin tieteiselokuvan rekvisiittaa." - TM 6/1975
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Romuautokokeilu onkin aika tiukasti rajattu.
ViestiLähetetty: 03.07.2015 08:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1940
Paikkakunta: Helsinki
Sitruunasafööri kirjoitti:
Voisi tältä erää tuon arvonalenemakeskustelun torpata sanomalla, että jos kukaan ei koskaan ostaisi uusia autoja, ei kohta olisi käytettyjä autoja ja niinpä niiden hintakehitys lähtisi voimakkaaseen nousuun.

Jos käytettyjen tarjonta sakkaa tai hintataso nousee liikaa, niin ainahan sellaisen voi tuoda/tuottaa ulkomailta = nou hätä 8-)



Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Romuautokokeilu onkin aika tiukasti rajattu.
ViestiLähetetty: 03.07.2015 08:32 

Viestit: 5862
Paikkakunta: Lahti
Sitruunasafööri kirjoitti:
Voisi tältä erää tuon arvonalenemakeskustelun torpata sanomalla, että jos kukaan ei koskaan ostaisi uusia autoja, ei kohta olisi käytettyjä autoja ja niinpä niiden hintakehitys lähtisi voimakkaaseen nousuun.


Mut sitten se arvonalenema olisi paljon pienempää :mrgreen:

Ulkomailtakin käytettyjen tuontikin voidaan helposti estää, vaatii tosin ehkä nykypykälillä EU:sta eroamista.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Romuautokokeilu onkin aika tiukasti rajattu.
ViestiLähetetty: 03.07.2015 08:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Jes, Suomesta uusi Euroopan Kuuba, ja yhteisvaluutaksi vahva Drakma Kreikan kanssa :twisted:



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Romuautokokeilu onkin aika tiukasti rajattu.
ViestiLähetetty: 03.07.2015 13:57 

Viestit: 624
Tämän hetken tilanne kuitenkin on sellainen ettei uuden hankinta ole monastikaan järkevää sillä vanhempien kori ja tekniikka on niin hyvä ettei uuden myötä saa rahalle vastinetta vaan tarpeetonta rahan menoa ja kuten edellä kirjoitettiin kun vanhemmat miehet voisivat ostaa uuden auton käteisellä johtuu paljolti siitä etteivät he juokse sen perässä et saisivat näyttää kuinka hieno uusi auto on ja elämän oppikoulua käyneenä tietävät et on hyvä olla käteisvaroja jos tilanne muuttuu niin et joutuukin käyttämään niitä.
Sekin on totta ettei käytettyjä olisi tarjolla jos ei uusia ostettaisi, mutta tänäpäivänä on hyviä käytettyjä polkuhintaa tarjolla yllinkyllin joka johtuu myös siitä et uusien kauppa on käynyt hyvin.
Ihmiset myös arvostavat eri asioita sillä toinen on tyytyväinen vanhan ratsun palveluksiin ja tietää et jos lama syvenee niin oma on aina oma kun taasen toinen pelaa ikäänkuin uhkapeliä kun on mahdollisuus uuden hankintaan hankkii heti uuden mutta jos tuleekin henkilökohtainen lama menee työpaikka, talo, autot ja jäi velkaakin tähteeksi ja oppii silloin ettei niitä ystäviä olekkaan auttamassa vaan itse olisi pitänyt hoitaa asiansa niin ettei olisi joutunut senlaiseen tilanteeseen. Vanhat ihmiset opettivat niin et maltti on valttia mutta opetetaanko vielä?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Romuautokokeilu onkin aika tiukasti rajattu.
ViestiLähetetty: 03.07.2015 14:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 155
Paikkakunta: Suomenmaa
HiTec kirjoitti:
Jos käytettyjen tarjonta sakkaa tai hintataso nousee liikaa, niin ainahan sellaisen voi tuoda/tuottaa ulkomailta = nou hätä


Sori sanavalintani, mutta yksioikoista pölkkypääajattelua. Ulkomailla kysyntä kasvaa ja kilpailu rajallisesta tarjonnasta kasvaa => käytettyjen hinnat nousevat ulkomailla. Summa summarum: uusia autoja tarvitaan sekä Suomessa, että muualla Euroopassa, jotta käytettyjen tarjonta olisi riittävä. Käytettyjä autoja ei valmisteta tehtaalla, vaan jonkun on ensin tehtävä autosta käytetty. Tarvitaan siis tarjontaa hillitsemään kysynnän hinnannousupainetta. Aivan sama onko kyse suomiautoista vai uitoista.



"Tavanomaisiin ajokkeihin tottuneille CX on kuin jonkin tieteiselokuvan rekvisiittaa." - TM 6/1975
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Romuautokokeilu onkin aika tiukasti rajattu.
ViestiLähetetty: 03.07.2015 14:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
citax kirjoitti:
... elämän oppikoulua käyneenä tietävät et on hyvä olla käteisvaroja jos tilanne muuttuu niin et joutuukin käyttämään niitä.


Tämä filosofia on myös se, jolla saadaan lama varmasti ainakin jatkumaan. Ei, en tarkoita, että pitäisi elää yli varojensa kuten 80-luvun lopulla. Mutta ei niinkään, kuin ns suuret ikäluokat on opetettu istumaan rahojensa päällä odottamassa jotain mahdollista pahaa päivää! Nytkin Suomessa on vahva keskiluokka, jolla asiat on ihan hyvin, ja kulutuskapasiteettia olisi. Mutta odotetaan jotain ihmeellistä uutista siitä, että nyt ei ole enää lama. Sitä viestiä ei vaan tule, jos raha makaa paikallaan, kun se lama torjutaan laittamalla raha kiertoon...



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Romuautokokeilu onkin aika tiukasti rajattu.
ViestiLähetetty: 03.07.2015 15:09 

Viestit: 5862
Paikkakunta: Lahti
zX-files kirjoitti:
Tämä filosofia on myös se, jolla saadaan lama varmasti ainakin jatkumaan. Ei, en tarkoita, että pitäisi elää yli varojensa kuten 80-luvun lopulla. Mutta ei niinkään, kuin ns suuret ikäluokat on opetettu istumaan rahojensa päällä odottamassa jotain mahdollista pahaa päivää! Nytkin Suomessa on vahva keskiluokka, jolla asiat on ihan hyvin, ja kulutuskapasiteettia olisi. Mutta odotetaan jotain ihmeellistä uutista siitä, että nyt ei ole enää lama. Sitä viestiä ei vaan tule, jos raha makaa paikallaan, kun se lama torjutaan laittamalla raha kiertoon...


Raha lähtee kiertoon kun työpaikka ja tulevaisuus on varma, nuoremmille tarjotaan "parhaimmillaan" pätkätöitä kuukauden jaksoissa ja ihmetellään vielä kun ne ei alakaan kuluttamaan ja pistämään rahaa kiertoon ihan just samantien, nykymeiningillä porvari kusee omiin muroihinsa koko ajan ja vielä ihmettelee kun kauppa ei käy.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Romuautokokeilu onkin aika tiukasti rajattu.
ViestiLähetetty: 03.07.2015 20:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1940
Paikkakunta: Helsinki
Sitruunasafööri kirjoitti:
Ulkomailla kysyntä kasvaa ja kilpailu rajallisesta tarjonnasta kasvaa => käytettyjen hinnat nousevat ulkomailla.

No just! Näin jos pääsee käymään, niin moni autotehdas on jo laittanut tuota ennen lapun luukulle = ihan heti en moista scenariota odottaisi kyllä toteutuvaksi :D



Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Romuautokokeilu onkin aika tiukasti rajattu.
ViestiLähetetty: 03.07.2015 21:46 

Viestit: 5862
Paikkakunta: Lahti
HiTec kirjoitti:
Sitruunasafööri kirjoitti:
Ulkomailla kysyntä kasvaa ja kilpailu rajallisesta tarjonnasta kasvaa => käytettyjen hinnat nousevat ulkomailla.

No just! Näin jos pääsee käymään, niin moni autotehdas on jo laittanut tuota ennen lapun luukulle = ihan heti en moista scenariota odottaisi kyllä toteutuvaksi :D


Aletaanko luettelemaan lapun luukulle laittaneita autotehtaita, tai hävinneitä merkkejä :mrgreen:

Autoja saa tänä päivänä todella halvalla, pientä perusautoa saa maailmalla verottomana alle kympillä, ilman turhia veroja nämä olis jo nyt kuin pesukoneita joissa 5 vuotiasta romutetaan kun uuden saa vanhan korjaamista halvemmalla.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Romuautokokeilu onkin aika tiukasti rajattu.
ViestiLähetetty: 03.07.2015 21:55 

Viestit: 1729
Paikkakunta: Nousiainen
Halvalla = 10 000 ??
Tuo on kyl mun mittapuussa hiton paljon... siksi pysynkin vanhan kuskina.



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Romuautokokeilu onkin aika tiukasti rajattu.
ViestiLähetetty: 07.07.2015 00:26 

Viestit: 140
Tähän voisi lainata Ylen entisen ohjelman otsikkoa "näin naapurissa."

Kodinkoneliike ilmoitti kadunvarsimainoksessa myyvänsä uutta autoa.
Siinä se oli eteisaulassa:
Kia Picanto, 6.999€ kauppa oli Media Markt.

Ai niin suomessa :
Kia Picanto - hinnat alk. 11 990 euroa
Viisi tuhatta euroa kalliimpi..saisi tuolta marketista melkein kaksi autoa..
Autoveron osuus siis aikamoinen,eikä tuo romutustodistus taida tuota eroa umpeen kuroa.

Tosin niin oli alkoholiton olutkin 0,55 snt/ 0, 5 l ja suomessa n.1,70 eli aikapaljon alkoholiveroa alkoholitomassa tuoteessa :D


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Romuautokokeilu onkin aika tiukasti rajattu.
ViestiLähetetty: 07.07.2015 07:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Veroton hinta 10.235e Suomessa, eli kolme donaa persnetolla myy Media Markt :D
Tai sitten "joku" ottaa katetta välissä...
No onhan tässä muutama ihan oikeakin Suomen hintaa nostava asia, mutta ei tuommoisia.
Ensinnäkin Suomen markkinat on aivan kamalan repaleiset. Tänne tuodaan joka ikistä kippoa, kun kuvitellaan, että malliston laajuus tarkoittaa huimasti isompaa markkinaosuutta. Mutta kun mallia myydään vain kymmeniä, tulee esittelyautoista, perusjutuista yms menoista jo oikeitakin kuluja per kappale.
Toiseksi suomalaiset autonostajat eivät arvosta pikkuautoja, vaan mennään ennemmin sinne ns Golf-luokkaan maksamalla hieman lisää. Ironisesti tämä myös pitää uusien pikkuautojen hinnat ylikorkeina, kun määrät ovat pieniä. Ja hyvä vertailukohde, että korkea autoverokaan ei ole syyllinen, löytyy Tanskasta.



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Romuautokokeilu onkin aika tiukasti rajattu.
ViestiLähetetty: 07.07.2015 09:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1940
Paikkakunta: Helsinki
zX-files kirjoitti:
Tänne tuodaan joka ikistä kippoa, kun kuvitellaan, että malliston laajuus tarkoittaa huimasti isompaa markkinaosuutta. Mutta kun mallia myydään vain kymmeniä, tulee esittelyautoista, perusjutuista yms menoista jo oikeitakin kuluja per kappale.

Onhan noita esimerkkejä sieltä toisestakin päästä, esim. Renaultin mallisto on niin kaponen kuin kaponen vaan voi olla => potentiaaliset asiakkaat eivät enää löydäkään sitä mieleistään kun kaikille ei kelpaa se yksi ja sama valkoinen Megane 1.6 farkku varustelulla X ja myynti sakkaa :?

Tuo autoverotus kun tuosta lähtee alenemaan, kenties jossain vaiheessa myös poistuu kokonaan, niin kauankos luulet tälläisen "maahantojan" elävän jos hintaeroa ulkomaiseen on tonni tolkulla? Tuo virallinen kanava saa ihan tasan varmasti sen epävirallisen kilpailijan rinnalleen, kenties useammankin, mutta silti kaikki se takuu-paska lankeaa tuolle viraliselle taholle, EU-laajuisen takuun määräämänä :?



Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Romuautokokeilu onkin aika tiukasti rajattu.
ViestiLähetetty: 07.07.2015 09:51 

Viestit: 884
Paikkakunta: Naantali
On varmaan veroittajan vika että tänne laivataan niitä pikkuruisia pikkukippoja.

http://www.iltalehti.fi/autot/2015070619990496_au.shtml

Linkissä Renault.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Romuautokokeilu onkin aika tiukasti rajattu.
ViestiLähetetty: 07.07.2015 10:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Ompa mielenkiintoinen talismaani, minkähän Nismon pohjalevylle se onkaan tehty, niitähän on olemassa Kumkvattiakin isompia tuolla suuressa maailmassa :roll:
Vai olisko Mesen tekniikkaa, vaihtokauppana. Pitääpä Frankussa vilaista parikin kertaa tuota :idea:

Rellun kapeus on tullut itsekin huomattua, esim Capturista ei Suomessa saa edes räätälöimällä kelpoa. Olisikohan syynä se, että Bassadonella on oikein ennätysmäärä noita merkkejä (ja malleja) hallussaan: Dacia (6), Hyundai (10), Isuzu (1), Renault (14), Ssangyoung (3), Suzuki (4). Pienelle firmalle melkoinen paletti!

Takuustahan on vastuussa tuotteen myyjä. Ei siis naapurikauppias, eikä maahantuojakaan ensisijaisesti. Että siitä sitten vaan sen rinnakkaisen kanavan kautta takuuta hoitamaan, etenkin jos firma on jo nurin, tai muuttanut takaisin Bosniaherzegoviniaan.



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Romuautokokeilu onkin aika tiukasti rajattu.
ViestiLähetetty: 07.07.2015 10:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1940
Paikkakunta: Helsinki
zX-files kirjoitti:
Takuustahan on vastuussa tuotteen myyjä. Ei siis naapurikauppias, eikä maahantuojakaan ensisijaisesti. Että siitä sitten vaan sen rinnakkaisen kanavan kautta takuuta hoitamaan, etenkin jos firma on jo nurin, tai muuttanut takaisin Bosniaherzegoviniaan.

EU-laajuisessa takuussa se on tasan ihan sama mistä päin EU:ta tuotteen hankit, sen takuuasiat hoitaa paikallinen virallinen edustaja EU:n sisällä 8-)



Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Romuautokokeilu onkin aika tiukasti rajattu.
ViestiLähetetty: 07.07.2015 10:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Kyllä se vaan kuitenkin on myyjä, jonka kanssa ollaan ensisijaisesti tekemisissä, ja jonne maahantuoja sekä tehdas viittaavat. Aiheesta on karavaanareiden kesken väännetty paljonkin, koska matkailuauton myyjä ei yleensä suinkaan ole autohuollon erikoisliike, eikä edes haluaisi auto-osan takuu-kuluja riesakseen. Toisaalta uusi Fiat-maahantuoja, saati edellisen organisaation jälleenmyyjät sysäävät asian myyjälle vieläkin auliaammin tässä tilanteessa. Lisäksi mitään virallista edustajaa ei edes välttämättä ole, eikä tarvitse olla. Eikä maahantuontia saa rajoittaakaan enää, harmaatuonti on vanhentunut käsite.

"Takuun voi antaa tavaran myyjä, valmistaja tai maahantuoja. Myyjä vastaa aiemman myyntiportaan, kuten valmistajan tai maahantuojan, antamasta takuusta aivan samoin kuin omastaankin. Myyjä voi irtautua aiemman myyntiportaan antamasta takuusta vain ilmoittamalla siitä ostajalle nimenomaisesti ja selkeästi ennen kaupantekoa. Jos myyjä ei ole tätä tehnyt, ostaja voi valita, mille myyntiportaalle hän vaatimuksensa kohdistaa.

Valmistaja ja maahantuoja eivät vastaa myyjän omissa nimissään antamasta takuusta. Valmistaja ja maahantuoja voivat kuitenkin olla kuluttajansuojalain aikaisempaa myyntiporrasta koskevien säännösten perusteella vastuussa virheestä, esimerkiksi silloin, kun myyjä on lopettanut toimintansa."

http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ost ... set/takuu/



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Romuautokokeilu onkin aika tiukasti rajattu.
ViestiLähetetty: 07.07.2015 12:25 

Viestit: 5862
Paikkakunta: Lahti
Citromesin kanssa oltiin joskus paikallisella piirimyyjällä Kian ensiesittelyssä, Virolaisen hinnaston kanssa, hyvä ettei meitä heitetty pihalle :lol:

Mut noita Viron hintoja, jos uuden 1.6 bensa Berlingon kaikilla herkuilla, lasikatto ynnä muuta sai kaupasta 14.000€ niin ihan mielenkiinnolla odottelen mitä ne maksaa käytettynä muutaman vuoden päästä kun Xantiasta aika loppuu, oletettavasti ihan hitosti alle soomehintojen.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Romuautokokeilu onkin aika tiukasti rajattu.
ViestiLähetetty: 07.07.2015 13:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
zX-files kirjoitti:
Ompa mielenkiintoinen talismaani, minkähän Nismon pohjalevylle se onkaan tehty, niitähän on olemassa Kumkvattiakin isompia tuolla suuressa maailmassa :roll:
Se on Renault-Nissan CMF-CD alusta.
https://en.wikipedia.org/wiki/Renault%E ... ule_Family



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/3 [ 63 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  

cron