Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 21/69 [ 1725 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 69  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Ihmettelen...
ViestiLähetetty: 29.06.2015 14:03 

Kuvan autossa ilmeisesti tehokkaat jarrut, kun sivupeili on siirtynyt noin eteen.

C5 HDI 163 Exclusive Tourer -12
Poissa

ViestiLähetetty: 29.06.2015 19:28 

DeSanctis kirjoitti:
Kuvan autossa ilmeisesti tehokkaat jarrut, kun sivupeili on siirtynyt noin eteen.

Saisi olla näissä mukamas nykyaikaisissa autoissa myös sivupeilit etulokasuojan etuosassa. Näkee nimittäin tosi hienosti koko auton sivun ja ei tartte paljon terävänäköaluetta tiestä siirtää moisessa kohdassa olevaan peiliin.

Tiedä sitten kuinka ilmanvastus tai meteli kohoaa , kun ei näkimet olekaan sijoitetut kopin kulmiin. :roll:

Simcasta se alkoi.
Poissa

ViestiLähetetty: 05.07.2015 14:31 
Käyttäjän avatar

Nykyiset jalankulkijoiden turvallisuusmääräykset kieltävät tuommoisen sijoittelun. Mersullakin on nokkakoriste erityisluvalla, jaguariin ei enää saa myydä istokissaa nokalle koska joku mummo voi suolestaa itsensä siihen.

DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa

ViestiLähetetty: 05.07.2015 21:37 
Käyttäjän avatar

Huikko kirjoitti:
Nykyiset jalankulkijoiden turvallisuusmääräykset kieltävät tuommoisen sijoittelun. Mersullakin on nokkakoriste erityisluvalla, jaguariin ei enää saa myydä istokissaa nokalle koska joku mummo voi suolestaa itsensä siihen.

Mersun tähti on melko velton jousen päässä.
Ei kai siihen itseään saa telottua, jos ei sormet mene sakaroista sisään. :)
Ihan aavistuksen otti pattiin, kun se tähti lähti kahdessa viikossa aina jonkun mukaan. :twisted:

-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa

ViestiLähetetty: 05.07.2015 22:27 

kurtsi kirjoitti:
DeSanctis kirjoitti:

Saisi olla näissä mukamas nykyaikaisissa autoissa myös sivupeilit etulokasuojan etuosassa. Näkee nimittäin tosi hienosti koko auton sivun ja ei tartte paljon terävänäköaluetta tiestä siirtää moisessa kohdassa olevaan peiliin.

Tiedä sitten kuinka ilmanvastus tai meteli kohoaa , kun ei näkimet olekaan sijoitetut kopin kulmiin. :roll:

Japanissa oli pitkään sääntö, joka vaati sikäläisille markkinoille tehdyille autoille käytännössä peilien sijainnin lokasuojaan, olikohan joku maksimi astemäärä mikä katsetta kääntymällä piti peili näkyä, mutta ei liene enää - ihmettelen koska on muuttunut, joskus vuosituhannen vaihteessa? Ja olikohan siinä myös jotain poikkeuksia (esimerkiksi nokattomat pakettiautot)

Poissa

ViestiLähetetty: 05.07.2015 23:36 

Sinä on puolensa. Etäämpänä peili näyttää kapeamman sektorin. Tai jos näyttäisikin laajemmin, sitten kuva vääristyisi, jne.

Poissa

ViestiLähetetty: 14.07.2015 11:54 

Ihmetyttää, miksi Suomen tulli (=suomalaiset veronmaksajat) suorittaa ulkomaisten tuotemerkkien omistajien edunvalvontaa. Tulli perustelee tuoteväärennösten jahtaamista tuoteturvallisuudella. Mutta miten Venäjän markkinoille matkaavien tuotteiden turvallisuus voi olla Suomen tullin vastuulla? Ja mitä vaaraa rantarolexit tai adidas-teksti t-paidassa aiheuttavat? Tullin ponnisteluista kirjoitti HS hiljattain ja tulli kertoo nettisivuillaan mm.:

Kevätkauden arvokkaimman yksittäisen tapauksen pysäytti Maatulli helmikuussa Helsingissä. Kiinasta Venäjälle matkalla olleen kelloerän arvo aitoina olisi runsaat 12 miljoonaa euroa. Kuljetuksessa oli mm. väärennettyjä Rolex-, Citizen-, Diesel- ja Hello Kitty -merkkisiä kelloja.

Ajankohtaisin tuote-erä jäi vastikään kiinni Haminan tullissa, kun Venäjälle yritti 9 500 kappaleen lähetys jalkapallojoukkueiden laittomasti valmistettuja pelipaitoja, mm. Real Madridin, Barcelonan, AC Milanin ja jopa Venäjän jalkapallomaajoukkueen pelipaitajäljitelmiä.

Jos Roxlesin, Aidaksen, Krokotiilin, Viuttonin tms tuotemerkin omistaja kokee Venäjällä vääryyttä, ryhtyköön itse korjaaviin toimiin paikan päällä, mutta suomalaisten veronmaksajien ei pitäisi olla tässä minkäänlaisena osapuolena, ainakaan maksavana sellaisena.

Poissa

ViestiLähetetty: 14.07.2015 12:23 

Jos joku varastaa Ruotsista Citikan, ajaa sen Suomen läpi Venäjälle, ei sekään rikos ole Suomelta mitenkään pois, mutta minusta hyvä jos tulli saisi sen napattua kiinni jommalla kummalla rajalla.

Minusta siis on ihan hyvä että kauttakulkuliikennettäkin valvotaan, kai se kuuluu tullin tehtäviinkin. Tietysti tärkeämpää valvoa vaikka kovempaa rikollisuutta, kovia huumeita, aseita, salakuljetusta, mutta kai samalla kuuluu pienempiäkin rikollisia valvoa, salakuljetusta on tuoteväärennyksetkin.

Valvovat ne myös yksityisten ulkomaan ostoksia, vaikka esimerkiksi minun ostoksille ei tarvitsisi ollenkaan määrätä tullimaksua/veroja...

Poissa

ViestiLähetetty: 14.07.2015 19:59 
Käyttäjän avatar

Helpoilla kauttakulkumailla on lievetoimintaa enemmän. Peräkonttikauppaa ja muuta pikkurikollisuutta. On ihan hyvä että tulli pitää hiukan jöötä asiassa ettei tänne pesiydy kaikki välittäjät.

DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa

ViestiLähetetty: 18.07.2015 15:18 

olli__o kirjoitti:
... hyvä että kauttakulkuliikennettäkin valvotaan, kai se kuuluu tullin tehtäviinkin...

Kiinasta Venäjälle matkaava kulutustavara saapuu valtamerialuksilla EU-alueelle ensin johonkin Keski-Euroopan satamaan, josta edelleen feedereillä mm. Suomeen, josta sitten tiekuljetuksena Venäjälle. Kiinnostaako vaikkapa Hampurin tullia EU:hun saapuvien transitokonttien sisältämien tavaroiden tuotemerkkien omistussuhteet? Ei todellakaan.

Saksan tulli voi tuotemerkin omistajan vaatimuksesta pysäyttää transitokuljetuksessa olevan erän, mutta edellytyksenä on, että tullille osoitetaan, että EU:n ulkopuolelle matkaava erä on mahdollisesti tarkoitettu markkinoitavaksi EU:n alueella. http://www.zoll.de/DE/Unternehmen/Waren ... _node.html

Mutta Suomen tulli valvoo omaehtoisesti kaikkien kauttakulkutavaroiden tuotemerkkejä. Onhan sillä huomattava työllistävä vaikutus. Muuten tullitarkastajien armeija sekä tullin käyttämät koti- ja ulkomaiset asiantuntijat jäisivät toimettomiksi. Kellon, korun, hajuveden tai muotivaatteen autenttisuutta ei todellakaan todeta tullimiehen silmäilyllä vaan tuotteet tutkitutetaan kunkin alan (kalliilla) asiantuntijalla tai laboratorioissa. Tuoteväärennöksissä kun ei ole leimaa "tuoteväärennös", jotta tavallinen tullivirkailija voisi sen tuoteväärennökseksi varmuudella todeta.

Näin me suomalaiset veronmaksajat maksamme venäläisten kuluttajien puolesta tuoteväärennösten paljastamisen ja turvaamme rahojamme säästämättä kansainvälisten tuotemerkkien omistajien etuja. Hyvä me!

Poissa

ViestiLähetetty: 18.07.2015 17:28 

Juu hyvä me, kyllä rikollisuutta saa karsia ja valvoa, vaikka siitä ei olisi suoranaista hyötyä itselle tai jopa hieman kuluja ja haittaakin.

Hampurissakin tulli valvoo, maailman vilkkaimpien konttisatamien joukkoon mahtuvasta liikenteestä liikenteestä tosin vain kovin pieni määrä tarkastetaan, mutta ei Suomen tullikaan kauhean paljon kiinni saa, toki uutisoi näyttävästi kun jotain isoa löytyy. Kappale/tonnimäärissä taitaa Suomessa olla melko pieniä takavarikkoja jos verrataan yhden kaupungin eli Hampurin sataman takavarikoihin. (Tosin tuolla Saksassa on ollut kiinnostusta vaikka kemianteollisuuden tuoteväärennnöksiin (suojellaan kotimaan kemian teollisuutta), noista tonneja kertyy nopeasti)

On toki erilainen tilanne jos Kiinasta tuodaan toimimattomia turvatyyny-tuoteväärennöksiä Suomeen (vai minne olivatkin matkalla) tai transitona rantarolexeja Venäjälle, mutta hyvä että jonkun verran valvotaan. Jos valvonta lopetetaan, ainakin minä veikkaan että se huomataan nopeasti ja muodostuisi suosittu salakuljetuskanava.

Muutenkin valvonta on hankalaa hommaa - jos minä tilaan konjakkia netistä ulkomailta, sitä ei tullin tarvitsisi tarkastaa (tuoteväärennöksistä toki saisi varoittaa minua), mutta jos naapuri tilaa samasta maasta samanlaiseen pakettiin pakatun huumausainepaketin, pommiaineksia tai aseita, niin se pitäisi tarkastaa ja ottaa pois

Poissa

ViestiLähetetty: 25.07.2015 18:27 

Olkoot kuinka vanha perinne, mutta sairasta, suoraan sanoen Petri Nygårdin sanoin "vittu, perkele, saatana" mitä porukkaa: http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art- ... 44867.html

Poissa

ViestiLähetetty: 25.07.2015 20:17 

^Eipä tuojontuohon ole mitään lisättävää :/

Itse ihmettelen suuresti jos ei Persut nyt oikeasti reagoi vahvemmin kansanedustajiensa toilailuihin. Uskoisin (ja toivon) ettei kovin moni halua rinnastaa itseään tuohon Immoseen.

V*ttu mikä spede.

Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu

Assumption is the mother of all fuck ups.
Poissa

ViestiLähetetty: 25.07.2015 20:36 
Käyttäjän avatar

Immonen on kuin raikas tuulahdus 30-luvulta. Jo on aikoihin eletty jos tämä vanhanajan pesunkestävä kansallissosialisti ei heti lomien jälkeen lennä Perussuomalaisista ulos.

Poissa

ViestiLähetetty: 28.07.2015 11:38 

2cv-Olli kirjoitti:
Näin me suomalaiset veronmaksajat maksamme venäläisten kuluttajien puolesta tuoteväärennösten paljastamisen ja turvaamme rahojamme säästämättä kansainvälisten tuotemerkkien omistajien etuja. Hyvä me!

Ei tuosta niin kovin pitkää aikaa ole kun vastaavia tuotteita Lasnamäen torilta suomeenkin haettiin, laatuhan niissäkin oli kuraa, parisataa vauhtia niin piraatissa saumat ratkee mut aidot Adidakset kestää :mrgreen:

Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa

ViestiLähetetty: 28.07.2015 18:25 

Niin toi persuhommako se on nr1 suomessa muuta täkeämpää ei oo ......

C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa

ViestiLähetetty: 28.07.2015 20:03 
Käyttäjän avatar

kaselin kirjoitti:
Niin toi persuhommako se on nr1 suomessa muuta täkeämpää ei oo ......

On turha uneksia että persuvähemmistö voi yksinkertaisesti vain ottaa vallan ilman tuntuvaa vastarintaa. Jos tämän agitoinnin annetaan persujen puolesta koko ajan pahentua seuraava sisällissota ei ole kaukana. :(

Poissa

ViestiLähetetty: 28.07.2015 20:28 
Käyttäjän avatar

Lainaa:
Miksi olen mielipiteeni vanki?
Miksi minua vainotaan sen vuoksi?
Miksi kansallismielisyys on sairasta?
Miksi jokaisen ihmisen täytyisi ihannoida monikultturismia?
Miksi suomalainen ei saa olla ylpeä kulttuuristaan, kotimaastaan ja historiastaan?
Miksi valtakunnan media saa tuputtaa monikulttuurista ajatusmaailmaansa väkisin joka tuutista?
Mutta kun joku erehtyy kertomaan olevansa eri mieltä on henkilön otettava vastaan joukkoteurastus viisaammalta ja korkea-arvoisemmalta suvaitsevaistolta, jotka todellisuudessa eivät suvaitse muita ajatusmalleja, kuin omansa.

Minä en omaa kulttuuriani ja rakkautta sitä kohtaan meinaa enää anteeksi pyytää.
Eikä pidä muidenkaan niin joutua tekemään.

Tasa-arvo ja ilmaisunvapaus ovat yhdet kulttuurillemme ominaiset peruspilarit.
Ainakin olleet.
Nyt mm. näitä kahta peruspilaria pyrkii monikulttuurillisuus ja punavihersokeus väkisin muokkaamaan.
Harmillisesti tosin tässä ja monessa muussa kohdassa liberaali ei huomaa dilemmaa, joka hänen ihanteessaan on.

Minä en kaipaa tunisialaista kulttuuria, en irakilaista, enkä edes intialaista.
Jos niitä haluan ja kaipaan, niin menen sinne missä sitä on.

Mutta en mene sinnekkään asenteella, että "teidän täytyy rakentaa minulle sauna ja tullappa vielä alastomana sinne minun kanssa istumaan. Halusit tai et, se on minun kulttuuriani ja sinä istut siihen, pidit siitä eli et."

En mene ja vaadi soitettavaksi suvivirttä koulussa, tai alkavaksi järjestää kristillistä joulujuhlaa, halusivat tai eivät.
Possun syönnistä puhumattakaan.

Ja mitä sitten tapahtuisi, jos tätä monikulturismia menisinkin vaatimaan? Se onkin jo taas toinen juttu, jota tuskin tässä tarvii edes avata.

Minun suomalaisuuteni ei kaipaa naisen alistamista, kunniamurhia, joukkoraiskauksia, sukupuolielimien silpomista, kristittyjen perinteiden tuhoamista, homojen kivittämistä, eikä juuri paljon muutakaan rikastuttavaa.
Päinvastoin.

On rikollista kadottaa oma pienen pieni kulttuurimme ja edistää sen tuhoa.
Ja se joka minua tästä syystä rasistiksi väittää, loukkaa minua ja pitää minua äärimmäisenä idioottina.

Minulla ei ole eri uskontokuntien edustajia, eri värisiä tai muiden kulttuurien ihmisiä vastaan yhtään mitään.
Kunnioitan jokaista maltillista ihmistä.
Ja tätä myös toivon itsekin.

Tämä monikulttuurillisuuden ruma kupla, josta Olli Immonen päivityksessään puhui, on jo räjähtänyt mm. Ruotsissa, Ranskassa ja Iso-Britanniassa käsiin.
Ja tämän nyt halutaan väen vängällä kieltää tapahtuneen.

Sinä, joka minua sairaana mielipiteeni vuoksi pidät, voit poistaa minut "ystävistäsi".
En tässä tapauksessa välitä siitä oletko sukulainen vai vanha luokkakaveri.
En jää kaipaamaan ihmisiä, jotka eivät suvaitse mielipiteitäni ja niiden vuoksi minua sairaana pitävät.

Enkä varsinkaan niitä, jotka väen vängällä minusta rasistin haluavat mielessään tehdä.
— mietteliäs.

Edellä oleva on lainaus "Heidi Mäntylä"n facebook sivulta ja itse olen samaa mieltä.

Tesla Model 3, vm.-20
Ex. C4 1.2 Puretech 130, vm.-16
Ex. C6 2.7HDI vm.-08
Ex. C5 II 2.0HDI Break Exclusive vm.-06
Ex. Xsara 2.0HDI vm.-00
Poissa

ViestiLähetetty: 28.07.2015 20:43 

Mikä agitointi yksi ääliö vähän pöpöjä ettehän te ota kantaa isiksen värväreiden puuhiinkaan saavat vapaasti touhuta.

C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa

ViestiLähetetty: 28.07.2015 20:47 

Toi Jkaijan juttu oli hyvä kannatan.

Poissa

ViestiLähetetty: 28.07.2015 20:53 

Niin minäkin, maassa maan tavalla, on ihan maahanmuuttajienkin oma etu ettei ihan kaikkea tarvitse suvaita ja jos osaan itse käyttäytyä ulkomailla ilman isompia mokailuja uskallan vaatia samaa muiltakin, myös täällä.

Meillä ei kumminkaan tummempaankaan poliisi ammu lipasta tyhjäksi.......

Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa

ViestiLähetetty: 28.07.2015 21:06 
Käyttäjän avatar

Mitenkä voi olla että maahanmuuttajia ja muita jotenkin persuista poikkeavia kyllä vaaditaan käyttäytymään niin maan perusteellisesti, mutta perussuomalaiset saavat raiskata ja hakata niin paljon kun lystäävät? Eikö se ole väärin hakkaajan ihonväristä, äidinkielestä tai uskonnosta riippumatta?

Poissa

ViestiLähetetty: 28.07.2015 21:35 

Toi suvivirsikieltohan on kyllä lähtöisin ihan kantasuomalaisten ateistivanhempien aloitteesta.

Suurin osa tänne päätyvistä mamuista on kumminkin ihan tavan ihmisiä, jotka haluis vaan käydä koulua ja tehdä duunia ja pitää päänsä alhaalla.

Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu

Assumption is the mother of all fuck ups.
Poissa

ViestiLähetetty: 28.07.2015 22:41 

jkaijan lainan kanssa samaa mieltä.

Jotenkin en jaksa ymmärtää, jos uskaltaa oman kulttuurinsa arvoja arvostaa ja unelmoida niiden säilymisestä, onkin samantien rasisti , natsi ja bergvikin kaltainen psykopaatti.
Mihin se moniarvoisuus ja suvaitsevaisuus hukkui ?

Poissa

ViestiLähetetty: 28.07.2015 22:53 

Palloidiootti kirjoitti:
...mutta perussuomalaiset saavat raiskata ja hakata niin paljon kun lystäävät...

Persupuolue on ilmaantunut melkeinkuin tyhjästä, ja kannattajakunta/äänestäjät ovat pääosin samaan tahtiin kannatustaan menettäneen sos.demin äänestäjäkuntaa. Ovatko siis demarit olleet takavuosina näitä raiskaajia ja hakkaajia? Ei demareiden tällaisista taipumuksista ole näkynyt tilastotietoja tai edes lööppejä - mutta persuista siis on, vai onko?

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 21/69 [ 1725 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 69  Seuraava