|
Kirjoittaja |
Viesti |
Maple
|
Viestin otsikko: Karkulainen palasi. Lähetetty: 13.08.2014 13:30 |
Viestit: 152
|
Vajaa kaksi vuotta kestänyt seikkailu posetiivin kanssa on lopullisesti ohi ja ruotuun on palattu. Kiroan sen päivän, kun myin Picassoni ja hankin tilalle Stilon. Nyt Alla on 132tkm ajettu farkkuXsara. Voin sanoa täydestä sydämestä, että lopultakin. Elo posetiivin kanssa on kirjattu FTCF:n foorumille, yleistä stilosta, SW Stories. Siitä vaan lukemaan, mutta älkää nähkö painajaisia.
ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90 ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01 ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02 Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi. Lähetetty: 13.08.2014 14:22 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Kyllä on luettu. Ja itsekin kirjoiteltu huushollimme Stilo-kokemuksista. Ne vaan jatkuvat. Ei aina huonoina. Viimeksi H7:t onnistuin vaihtamaan yläkautta. Se oli mukava souvi irtoilevan sangan takia. Oikein hymyilytti ( lue:irvistelytti) homma.
|
|
|
|
 |
tumpelo
|
Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi. Lähetetty: 13.08.2014 14:27 |
Viestit: 116 Paikkakunta: Pori/Turku/Uki
|
On poijjaat meijäki perheessä stilo ollu,,,,hmmm lampunvaihto oli hankalaa mutta tehtiin kyllä isompaakin remppaa, mutta enpä kaihtas stiloa,,,jos kohille sattus:)
"tumpelo" monessakin mielessä.
|
|
|
|
 |
Maple
|
Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi. Lähetetty: 15.08.2014 08:53 |
Viestit: 152
|
Periatteessa stiletti oli mukava vehje, mutta sain mitä kerjäsinkin, kun ostin nettiauton halvimman farkun. Hölmöyksissäni ja kiireessäni sen ostin, kun sitikkakauppias yritti sirkkelöidä silmään.
ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90 ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01 ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02 Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
|
|
|
|
 |
Maple
|
Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi. Lähetetty: 03.09.2014 13:16 |
Viestit: 152
|
Ponkaisin Xsaran kanssa taipaleelle, Tamperesterin kautta Häslingiin ja hÅÅpon kautta kotinurkille. Tuttuahan tämä. Pidin kyllä Picassosta enemmän, mutta hyvä tälläkin on mennä. Taitaa meikäläisen ajossa imaista pikkasen alle seiskaa. Tein rohkean ratkaisun ja heitin ennen reissua nollaöljyt pataan. Kyllä tuntuu kummalta, kun auto ei sammuile mihin sattuu, eikä öljyä kulu yhtään. Stilo on myyty jollekin pääkaupunkiseudulla sijaitsevasta väsyneiden ajoneuvojen kohtauspaikasta.
ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90 ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01 ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02 Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
|
|
|
|
 |
Maple
|
Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi. Lähetetty: 18.09.2014 10:25 |
Viestit: 152
|
Ja nyt on Xsaran ylächevron kiinni nippusiteillä ja pysyy. Testattiin harjallisessa pikapesussa.
ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90 ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01 ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02 Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
|
|
|
|
 |
Maple
|
Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi. Lähetetty: 24.01.2015 20:35 |
Viestit: 152
|
Kohta on puoli vuotta takanapäin Xsaran kanssa, eikä mitään kummempia vikoja ole ilmennyt. Mitä nyt joskus glykolin haju tuoksahteli hiukan, ennenkuin kippasin purkin tilkettä ylävesiletkun kautta kiertoon. Hiawathaan verrattuna tämä on tylsä. Tässä ajassa se olisi jo kehittänyt vaikka mitä. Emäntähän tuolla on enimmäkseen ajellut. Meikäläisen ajoihin on nyt hyvin riittänyt likalta palautunut Renault Twingo. Olen tosin silläkin kiertänyt Hyvinkäät ja Turut, mutta näin lama-aikana tuntuu olevan enimmäkseen näitä paikalliskamppailuja. Sinisen Gordinin mittariin on tullut nyt puolessa vuodessa vain 14 tkm. Xsaraan vain yhdeksän. Vielä vuosi sitten tänä aikana olisi tullut parikymppiä. Valoa tosin alkaa hiukan kajastaa ja voipi olla, kunhan sohlberg tuosta hiukan vielä nousee, laitetaan sitronen haukkaamaan maantietä vanhaan malliin. Bensaa tämä hörppii pikkasen päälle seiskan, kylmäkäynnistyksiä tosin on runsaasti. Gordinissa on parempi alavääntö, vaikka se on vain 1,15 litrainen ja Xsara 1,6.
ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90 ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01 ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02 Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
|
|
|
|
 |
Maple
|
Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi. Lähetetty: 05.09.2015 17:26 |
Viestit: 152
|
Vuosi taivalta takana ja se parikymppiä. Keskikulutus on mitattu, kilometrit tosin auton mittarista, ollen 6,8l/100 km. Ei paha. Taka-akseli vaihtui X-partsin nipalliseen, vanhassa, kun oli jousikin poikki. Sitikka on ollut emännyydellä, mutta nyt meikäläinen saa sen piakkoin työajoon. Retkeily alkakoon. Parhaimmillaan tauluun voi tulla vuodessa neljäkin kymppiä. Stilo kesti 213tkm. Missäköhän tämän tappi lienee? 150750km.
ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90 ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01 ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02 Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
|
|
|
|
 |
oddjob58
|
Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi. Lähetetty: 06.09.2015 01:02 |
Viestit: 228 Paikkakunta: Lahti
|
Minun -04 farkkuXsaralla on ajettu 198000 eikä taka-akselia ole vielä tarvinnut vaihtaa, akselin kumijoustot on kylläkin juuri vaihdettu. Etupäähän on tukivarsien puslat vaihdettu, mutta ei koiranluita. Eli kyllä kestää ihan hyvin.
vv. 1968-1983 omistanut 8 rättäriä ja 1 GSA 2 Xsara farkkua 2 Xsara Picasso 1,6i 16v -07
|
|
|
|
 |
Maple
|
Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi. Lähetetty: 06.09.2015 12:45 |
Viestit: 152
|
Lainaa: Etupäähän on tukivarsien puslat vaihdettu, mutta ei koiranluita. Eli kyllä kestää ihan hyvin. Hmm...Taka-akselin vaihdon jälkeen ei kolinat kaikki loppuneetkaan. Itse mietin juuri koiranluita, mutta voivat ne olla tukivarsien puslatkin, mitkä siellä klopisee. Taikka sitten molemmat. Autoa lienee käytetty jonkinlaisena kuoppatutkana ja kiskottu julmetun kokoista peräkärryä mukana. Pitänee kammeta Sitku ylös ja vähän vilkaista. Auto tuntuu myös melkoisen uraherkältä. Pattinentaalit alkavat kyllä olla myös aikaslailla finaalissa. Kolina kuitenkin ottaa pattiin ja sille teen kohtsilleen jotakin. Maanviljelijäjompulla käy yksi emännyys huollattamassa Farkkuxsaraansa, millä on kohta päästelty 400tkm
ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90 ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01 ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02 Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
|
|
|
|
 |
Maple
|
Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi. Lähetetty: 06.09.2015 17:39 |
Viestit: 152
|
Ja koiranluuthan ne. Vaihdetaan ensi tilistä.
ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90 ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01 ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02 Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
|
|
|
|
 |
Siert
|
Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi. Lähetetty: 06.09.2015 21:53 |
Viestit: 362 Paikkakunta: Eindhoven
|
|
|
|
 |
Maple
|
Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi. Lähetetty: 07.09.2015 21:19 |
Viestit: 152
|
Lainaa: Itse hankkisin viikon sitten Stilon  Toivottavasti et 1,6.koneista, ja jos, niin -06 tai uudempi... Itse voisin kyllä ottaa vieläkin 1.4 Multiwagonin. 1.6: set taitaisin kyllä kiertää.
ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90 ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01 ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02 Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
|
|
|
|
 |
Siert
|
Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi. Lähetetty: 08.09.2015 08:23 |
Viestit: 362 Paikkakunta: Eindhoven
|
Maple kirjoitti: Lainaa: Itse hankkisin viikon sitten Stilon  Toivottavasti et 1,6.koneista, ja jos, niin -06 tai uudempi... Itse voisin kyllä ottaa vieläkin 1.4 Multiwagonin. 1.6: set taitaisin kyllä kiertää. 1.6 kone -03  farmari, 110tkm ajettu, myyjä osti sen kun oli 1,5 vuotta vanha. Yksi puola oli mennyt 3v sitten, molemmat tukivarret vaihdettu viimeisen kahden vuoden sisällä, taka-akselin puslat vaihdettu muutama vuotta sitten. Muuten ei ollut myyjän mukaan ollenkaan ongelmia, ja uskon että hän puhui totuus. Miten se tulevaisuudessa toimii on tietysti eri asia 
1978 Citroën GS Club
|
|
|
|
 |
Maple
|
Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi. Lähetetty: 08.09.2015 11:45 |
Viestit: 152
|
Lainaa: 1.6 kone -03  farmari, 110tkm ajett Tarkkaile öljynkulutusta, ÄLÄ käytä halpisöljyja, vaihda öljyt kymppitonnin välein, käytä moottori AINA käyntilämpöönsä ennenkuin annat reilusti kierroksia, ÄLÄ ryntäytä! Moottorissa on tosi lyhyet männät, vaikka ovatkin teflonpinnotteiset helmoistaan, mutta moottorikonstruktion suunnittelusta ja parista oikomisesta johtuen männänpaine helman ja sylinterin seinämän välillä on noin nelinkertainen tyypilliseen mottoriin verrattuna--->leipoo kiinni jossakin vaiheessa ja alkaa puhaltaa ohi. Posetiivarit ovat ryypänneet huonoa Grappaa, kun tuon moottorin ovat suunnitelleet. Muuten soi kyllä. Jossakin vaiheessa alkanee selittämätön sammuilu ja blackout, vikakoodiksi voi tulla vaikka mitä, johtuu ECU:sta. Se kannattaa siirtää toisaalle kuuman moottorin päältä. Onnea vaan... 
ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90 ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01 ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02 Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi. Lähetetty: 09.09.2015 00:59 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
"ÄLÄ käytä halpisöljyja"
No miksei? Kuini ja hä? Olen rehellisesti kaatanut 2.97 eur/l maksavia öljyjä KAIKKIIN koneisiini ja kas ei ole kyllä yksikään paukahtanut sen takia. Halpikset ovat longlaiffeja parempia jos niillä ajetaan semmoiset 7-8 tkm ja eipähän kerry sitä pahinta eli vettä öljyyn niin paljoa kun tarpeeksi usein vaihtaa.
Olen toiminut näin noin 30 vuotta.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Kami
|
Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi. Lähetetty: 09.09.2015 08:06 |
Viestit: 1729 Paikkakunta: Nousiainen
|
Tää menee niin of topic, mutta pakko ilmaista olevani samaa mieltä Cikatin kanssa. Yhdenkään omistamani kulkimen motoeuri ei ole leikannut kiinni eikä muutenkaan radikaalisti hajonnut siitä johtuen että olen käyttänyt perusöljyjä. Ja kuten Cikatti niillä ei ole ajeltu kymmeniä tuhansia. Noh tais toi ameriikan ihme kärsiä samoista öljyistä 20 tkm yhdessä välissä kun ei kesällä ehtinyt ja talvella tarennut pihalla vaihtaa... Viimeksi siihen vaihdettiin tosin jotkut ammattilaisten käyttämät, kun oli pajalla tiivisteen (ja vesipumpun) vaihdossa. Hiivateista puhuakseni... niissä taitaa olla samaa vaivaa, kuin välillä näissä Citikoissa, eli laatu ei ole ihan tasaista. Muutama hiivatisti on tutuissani ja tykkäävät hiivateistaan ihan hiivatisti... Vähän niin kuin me Citikoista.
Ai mää vai... 1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
|
|
|
|
 |
Maple
|
Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi. Lähetetty: 10.09.2015 15:16 |
Viestit: 152
|
Ette ukot ole sitten ennen tavanneetkaan tällaista keksintöä, mikä on Stilon varhainen 1.6. Periaatteessa PSA:n 1.6 turbodieselinkin voi olla laukaisematta, mutta tämän kanssa on vähän niin ja näin. Eipä monikaan nykymylly esimerkiksi päätä puhaltaa venttiilinohjurinkumeja ylös. Tämäpä voi. Halpisöljyjen välttämisellä tahdoin sanoa, että sekin riski kannattaa minimoida. Ja mielellään niilläkin puolittaa alkuperäinen vaihtoväli 7,5tkm:n, mikäli sekään auttaa. Ennemmin tai myöhemmin sekin leipoo kiinni. Käykääpä ukot FTCF:n fooorumilla vähän lueskelemassa... En silti halua Stiloa morkata, pirhanan hyvä auto ajoltaan. 1.6 moottorista se ei silti hyvää tee. Jotakin kertonee sekin, että n. -06 eteenpäin Stilon nokalta löytyy 1,6, omaasukua Opel Ecotec, mikä ei sekään mikään helmi pannu ole, Stilon omaa kuitenkin parempi.
ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90 ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01 ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02 Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
|
|
|
|
 |
Bumper
|
Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi. Lähetetty: 10.09.2015 22:55 |
Viestit: 874 Paikkakunta: Uusikaupunki
|
Cikatti kirjoitti: "ÄLÄ käytä halpisöljyja"
No miksei? Kuini ja hä? Olen rehellisesti kaatanut 2.97 eur/l maksavia öljyjä KAIKKIIN koneisiini ja kas ei ole kyllä yksikään paukahtanut sen takia. Halpikset ovat longlaiffeja parempia jos niillä ajetaan semmoiset 7-8 tkm ja eipähän kerry sitä pahinta eli vettä öljyyn niin paljoa kun tarpeeksi usein vaihtaa.
Olen toiminut näin noin 30 vuotta. Mitä öljyä edes saat noin halvalla? Hommaatko jonkun tynnyrin kerralla vai kaadatko kylmästi teräketjuöljyä koneeseen? En ole itsekään mikään merkkiuskovainen öljyjen suhteen, mutta ihan oikeasti kiinnostaisi tietää mistä saa 3€/l öljyä joka toimisi kesät talvet meikäläisen XU-kulkineissa. Tai saahan noita halvimpia mineraaliöljyjä tuohon hintaan, mutta tosiaanko toimii myös hydraulinostinten/yms. "modernien" moottoriratkaisujen kanssa yhteen? (Ei sillä että SOHC-XU -koneissa sellaisia olisi)
Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
|
|
|
|
 |
kurtsi
|
Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi. Lähetetty: 12.09.2015 13:15 |
Viestit: 42
|
Bumper kirjoitti: Cikatti kirjoitti: "ÄLÄ käytä halpisöljyja"
No miksei? Kuini ja hä? Olen rehellisesti kaatanut 2.97 eur/l maksavia öljyjä KAIKKIIN koneisiini ja kas ei ole kyllä yksikään paukahtanut sen takia. Halpikset ovat longlaiffeja parempia jos niillä ajetaan semmoiset 7-8 tkm ja eipähän kerry sitä pahinta eli vettä öljyyn niin paljoa kun tarpeeksi usein vaihtaa.
Olen toiminut näin noin 30 vuotta. Mitä öljyä edes saat noin halvalla? Hommaatko jonkun tynnyrin kerralla vai kaadatko kylmästi teräketjuöljyä koneeseen? En ole itsekään mikään merkkiuskovainen öljyjen suhteen, mutta ihan oikeasti kiinnostaisi tietää mistä saa 3€/l öljyä joka toimisi kesät talvet meikäläisen XU-kulkineissa. Tai saahan noita halvimpia mineraaliöljyjä tuohon hintaan, mutta tosiaanko toimii myös hydraulinostinten/yms. "modernien" moottoriratkaisujen kanssa yhteen? (Ei sillä että SOHC-XU -koneissa sellaisia olisi) Amerikkalaisten autojen huoltamisesta vuosikymmeniä elantonsa saanut mieshenkilö 1988 Buick Century stw:n 3,8 l V6 koneeseen nimenomaan suositteli mineraaliöljyjä synteettisten sijaan. Hänen mielestään hydrauliset nostajat naputtavat synteettisillä öljyillä. Olen hänen kanssaan asiasta samaa mieltä, tuli kokeiltua ihan hyvälaatuisia öljyjä , synteetisillä naputti ,mineraaliöljyllä ei. Vuosi oli 2001-2002. Onko hinta laadun mitta, en tiedä.
Simcasta se alkoi.
|
|
|
|
 |
Maple
|
Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi. Lähetetty: 17.09.2015 16:37 |
Viestit: 152
|
Jaahas, tilasin sitten Teutoneilta uudet koiranluut. 7,90€ kpl. Samalla tulee huolto-osat meitän vauvan Bravoon.
ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90 ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01 ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02 Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi. Lähetetty: 18.09.2015 11:17 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Kurtsi, Teboilin öljyä saa 2,97 hintaa kun ostaa 20 litraa kerrallaan. Höh, ettekö te koskaan osta isoa purkkia?!?! 10 l purkeissa on litrahinta noin 3.2 eur/l.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Maple
|
Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi. Lähetetty: 18.09.2015 16:57 |
Viestit: 152
|
Lainaa: 10 l purkeissa on litrahinta noin 3.2 eur/l.
Sitten kun Stiletti alkaa purra oliota, on aivan sama mitä sinne kaataa. Minulla paloi loppumetreillä semmoinen 8 litraa tuhannella.
ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90 ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01 ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02 Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
|
|
|
|
 |
Maple
|
Viestin otsikko: Re: Karkulainen palasi. Lähetetty: 25.09.2015 19:13 |
Viestit: 152
|
Teutonit toimittivat Fiascoitalianan huolto-osien lisäksi koiranluut Xsaraan- Ensi viikolla tanikoin ne paikalleen. Mukava Rauman keikka tänäpänä. 151307km.
ex: Peugeot 205 XR 1,4 -90 ex: Citroen Xsara Picasso 1,6 -01 ex: Citroen Xsara Break 1.6 -02 Nyk: Citroën Xsara HB 1.6 -03
|
|
|
|
 |
|
|