|
Kirjoittaja |
Viesti |
Risto
|
Viestin otsikko: C5 2.0 autom -04, vaihde jumissa P-asennossa Lähetetty: 01.07.2016 20:22 |
Viestit: 125 Paikkakunta: Vorssan vieressä
|
Vaihde jäi jumiin parkkiksella P-asentoon. Lukitus ei aukea niinkuin normaalisti jarrua painamalla. Mittariston indikaattori väittää (tai näyttää) vaihteen olevan N-asennossa, joten aiheutuuko ilmiö tästä?
Siis kysymys: missä on tuo vaihteenvalitsimen asennon tunteva kytkinpaketti - sellainen se kait on, laitenumero RTA-ohjekirjan mukaan muistaakseni 1603. Mokoma kirjanen ei kuitenkaan kerro sen sijaintia. Eikä service-palvelun kuvassa vaihteenvalitsimen kuvasta tai muistakaan löytänyt mitään sähköistä. Niin, ja onko siinä säätöä joka olisi pielessä vai onko mennyt rikki?
|
|
|
|
 |
Jankos
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 autom -04, vaihde jumissa P-asennossa Lähetetty: 01.07.2016 20:29 |
Viestit: 1229 Paikkakunta: Jokioinen
|
Tää on varmaan ykköskoppanen vielä?
Kakkoskoppasessa kun sulakerasia sopivasti sekoilee niin tekee tuollastakin.
Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 autom -04, vaihde jumissa P-asennossa Lähetetty: 01.07.2016 20:34 |
Viestit: 2161
|
Risto kirjoitti: Vaihde jäi jumiin parkkiksella P-asentoon. Lukitus ei aukea niinkuin normaalisti jarrua painamalla. Mittariston indikaattori väittää (tai näyttää) vaihteen olevan N-asennossa, joten aiheutuuko ilmiö tästä?
Siis kysymys: missä on tuo vaihteenvalitsimen asennon tunteva kytkinpaketti - sellainen se kait on, laitenumero RTA-ohjekirjan mukaan muistaakseni 1603. Mokoma kirjanen ei kuitenkaan kerro sen sijaintia. Eikä service-palvelun kuvassa vaihteenvalitsimen kuvasta tai muistakaan löytänyt mitään sähköistä. Niin, ja onko siinä säätöä joka olisi pielessä vai onko mennyt rikki? Taistelin viime syksynä saman ongelman kanssa. Boksi löytyy vaihteiston päältä ja avautuu ruuveilla. Minulla oli päässyt vettä sisälle ja luulin ongelman ratkenneen, vaan eipä toiminut. Hetken tai hiukan pidempään pähkittyä keksin! Kuljettajan puolella jalkatilassa ylhäällä kaksi mikro relettä joista toinen jumitti!
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
toiras
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 autom -04, vaihde jumissa P-asennossa Lähetetty: 01.07.2016 20:51 |
Viestit: 150
|
Sieltä se vika jalkatilasta löytyy.
|
|
|
|
 |
Risto
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 autom -04, vaihde jumissa P-asennossa Lähetetty: 02.07.2016 08:28 |
Viestit: 125 Paikkakunta: Vorssan vieressä
|
Tnx, Jankos & Toiras - vielä tarkennus.
Oliko teillä myös vaihdeindikaattori pielessä eli näytti N:ää kun keppi P:ssä?
Kyseessä kaverin auto, vihjaan että käy katsomassa mikrokytkimet. Hmm... samalla hokasin, että jos/kun nuo on helpossa paikassa, niin johdot irrottamalla tai yhteenkytkemällä pitäisi saada huijattua ja päästä liikkeelle.
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 autom -04, vaihde jumissa P-asennossa Lähetetty: 02.07.2016 08:37 |
Viestit: 2161
|
Risto kirjoitti: Tnx, Jankos & Toiras - vielä tarkennus.
Oliko teillä myös vaihdeindikaattori pielessä eli näytti N:ää kun keppi P:ssä?
Kyseessä kaverin auto, vihjaan että käy katsomassa mikrokytkimet. Hmm... samalla hokasin, että jos/kun nuo on helpossa paikassa, niin johdot irrottamalla tai yhteenkytkemällä pitäisi saada huijattua ja päästä liikkeelle. Vaikka et minulle kysymystä esittänytkään, niin kommentoin! Indikaattori sekoili, mutta johtuiko vedestä boxissa? Saatte vaihteen vapautettua, kun irroitatte vaihdekepin ympäriltä muovikehikon, jolloin edessä oikealla näkyy solenoidi, minkä saa ohuella ruuvarilla vapautettua.
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 autom -04, vaihde jumissa P-asennossa Lähetetty: 02.07.2016 08:50 |
Viestit: 2161
|
Katsokaa kuitenkin ensin syttyykö jarruvalot, jos ei, niin sulake tai jarruvalojen katkaisin?
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
Jankos
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 autom -04, vaihde jumissa P-asennossa Lähetetty: 02.07.2016 09:31 |
Viestit: 1229 Paikkakunta: Jokioinen
|
Tuossa näytti ihan sekavia vaihteita, ei vapauttanut peeltä. Mut se on facelift.
Voihan se vaijerikin olla väärään mittaan mennyt? Oää irti ja sieltä kokeilla joka kohta läpi.
Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
|
|
|
|
 |
Risto
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 autom -04, P-asennon jumi korjattu! Lähetetty: 02.07.2016 20:30 |
Viestit: 125 Paikkakunta: Vorssan vieressä
|
Kiitos kaikille vastaajille - vika oli kumminkin mekaaninen. Vaijerin pää oli irronnut vaihteiston klunssista ja laatikko oli jäänyt N:lle, keppi siirtynyt P:lle ja siis lukittu. Siis zydeemin logiikka on se, että solenoidi vapautuu vain jos vaihde on vaihteistossa olevan, vaijerin pyörittämän akselin juuressa olevan "multifunction switchin" mukaan P-asennossa. Mikä onkin jopa suomalaisenkin logiikan mukaan oikein. Nettiä selatessa ko. tunnistin tuntui olleen herkkä vioittumaan: http://www.aussiefrogs.com/forum/peugeot-forum/117634-al4-issues.html
|
|
|
|
 |
Risto
|
Viestin otsikko: Re: C5 2.0 autom -04, vaihde jumissa P-asennossa Lähetetty: 02.07.2016 20:32 |
Viestit: 125 Paikkakunta: Vorssan vieressä
|
Sorry, Betaromeo - sun viestiä piti kommentoida kiittäen mutta nimet sekaisin!
Siis Kiitos!
|
|
|
|
 |
|
|