|
Kirjoittaja |
Viesti |
rimpjar1
|
Viestin otsikko: Citroen C-crosser Lähetetty: 08.07.2016 12:07 |
Viestit: 37
|
Niin onkos täällä kenelläkään omakohtaisia kokemuksia kyseisestä mukamas maasturista. tuossa alkoi kiinnostamaan kyseinen kapistus mutta jotenkin ei ole edes tullut koe ajettua eikä muutenkaan pahemmin törmännyt kyseisen auton kommentteihin. Sen verran tietoa on että auto on sisarmalli Pösö 4007 ja Mitsun kanssa. Moottori on tuttuja turvallinen jo 600 tuhannen kokemuksella Mutta sitten muu yleistieto autosta on vain musta tuntuu tasolla.
|
|
|
|
 |
JUKE
|
Viestin otsikko: Re: Citroen C-crosser Lähetetty: 09.07.2016 08:02 |
Viestit: 266 Paikkakunta: Suomussalmi
|
On noin 100 000km kokemus ja pidin siitä tosi paljon ja siinähän ei se neliveto potki pois päältä missään vauhdissa niinkuin monessa citymaasturissa. Kävin aikanaan koeajamassa Mitsubishi vastaavaa niin se oli kyllä paljon meluisampi. Ainut asia miksi vaihdoin oli dieselvero ja rengas kustannukset kun siinä oli 18 tuuman renkaat niin ei alle tonnin saanut kumeja. Ja voimaan siinä piisaa vaikka muille jakaa. Kulutus pitkällä matkalla 6,5 l sadalle ja sekalaisessa ajossa 7,5 - 8. Jos herää kysymyksiä niin voin vastailla.
2CV vm.-70, Aircross vm.-19 ,ex C4 vm.-16, Cactus vm-14 ex, C5 vm.08, BX vm-90 TZI, BX GT projekti,ex C5, ex C-crosser ,ex XM, ex Jumpy, ex Xsara, Kawasaki 1500 Classic Custom
|
|
|
|
 |
mol
|
Viestin otsikko: Re: Citroen C-crosser Lähetetty: 09.07.2016 09:05 |
Viestit: 16
|
Isälläni on ko. auto ja jonkin verran olen sillä itsekin ajanut. Mittarissa on tällä hetkellä noin 250tkm, uudesta asti on ollut eikä käsittääkseni mitään ongelmia ole ilmennyt. Normaali huollot ja tietty kuluvia osia pitänyt vaihdella. Etupyörän laakerit nyt viimeksi keväällä, toki vasta ensimmäistä kertaa.
Pidän autosta, olisi meikäläisellekin ihan passeli muuten mutta valoja ja melutasoa en kehu, onko Outlander vielä kovaäänisempi?
Pidätän itselläni oikeuden muuttaa mielipiteitäni. Berlingo Vti 100 -12, ex-Berlingo 1.6 -04, ex-Berlingo Hdi -02, ex-Xsara Hdi110 -03
|
|
|
|
 |
RPekka
|
Viestin otsikko: Re: Citroen C-crosser Lähetetty: 09.07.2016 15:11 |
Viestit: 1654 Paikkakunta: Lappeenranta
|
mol kirjoitti: ihan passeli muuten mutta valoja <leiks> en kehu Näin itsekin olen päätellyt kun yli puolet liikkeiden autoista on saanut lisäpitkät keulalle. Onko muuten jakolaatikon ja perien öljyille vaihtoväliä kun osassa on vaihdettu säännöllisesti 20 tkm välein ja toisissa ei koskaan, yhdessä oli 160 tkm kohdalla vaihdettu kerran.
Citroen e-C4, vm 2020. Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013. Citroen 2CV "Justiina", vm 1980 Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
|
|
|
|
 |
JUKE
|
Viestin otsikko: Re: Citroen C-crosser Lähetetty: 09.07.2016 17:26 |
Viestit: 266 Paikkakunta: Suomussalmi
|
40 000km oli vaihtoväli jakolaatikolla ja perällä,sillä vissiin noin lyhyt kun sitä öljyä ei mene kun puolilitraa per.paikka eli litra yhteensä. Mulla oli siinä xcenonit lähivaloina ja pitkät tavalliset polttimoissa niillä kyllä näki mutta kun laitoin sen valoraudan keulaan niin pistin koristeeksi Hellat. Kyllä Mitsussa moottorin Ääni tunki hyttiin paljon selvemmin.
2CV vm.-70, Aircross vm.-19 ,ex C4 vm.-16, Cactus vm-14 ex, C5 vm.08, BX vm-90 TZI, BX GT projekti,ex C5, ex C-crosser ,ex XM, ex Jumpy, ex Xsara, Kawasaki 1500 Classic Custom
|
|
|
|
 |
rimpjar1
|
Viestin otsikko: Re: Citroen C-crosser Lähetetty: 09.07.2016 21:45 |
Viestit: 37
|
Kyse on tuosta autosta mutta nyt tuli ongelma mitättömästä vetopainosta joka on vain 1250kg. Manuaali vaihteiselle annetaan 2000kg mutta tuo automaatin jarrullisen peräkärryn paino on vain se 1250kg https://www.blocket.se/alvsborg/Citroen ... m?ca=21&w=korjaan sittenkin 2000kg vanhemmille automaateille se 1250kg
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Citroen C-crosser Lähetetty: 10.07.2016 08:35 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
JUKE kirjoitti: 40 000km oli vaihtoväli jakolaatikolla ja perällä Oho, onpas tiheä vaihtoväli peräöljyille. Eihän tuommoisessa kai lukkoa kuitenkaan ole?
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
JUKE
|
Viestin otsikko: Re: Citroen C-crosser Lähetetty: 10.07.2016 12:24 |
Viestit: 266 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Kyllä siinä valintanupissa oli 2 veto 4 veto sekä lock asento,mutta en kyllä sitä lock asentoa koskaan tarvinnut. Potki niin mukavasti sillä nelivedollakin. Mulla oli manuaali niin en tiedä automaatin vetopainoista. Se öljyn vaihto oli tehty niin helpoksi,että montun päällä siinä ei mennyt kun puolituntia kumpaankin paikka yhteensä, tarvitsi kuitenkin sen öljyruutan.
2CV vm.-70, Aircross vm.-19 ,ex C4 vm.-16, Cactus vm-14 ex, C5 vm.08, BX vm-90 TZI, BX GT projekti,ex C5, ex C-crosser ,ex XM, ex Jumpy, ex Xsara, Kawasaki 1500 Classic Custom
|
|
|
|
 |
mol
|
Viestin otsikko: Re: Citroen C-crosser Lähetetty: 10.07.2016 13:30 |
Viestit: 16
|
Se lock tarkoittaa vain sitä että neliveto on koko ajan päällä, ei siinä mitään sen kummempia lukkoja ole. Muut vaihtoehdot ovat etuveto ja automaattisesti kytkeytyvä neliveto. Automaattisessa nelivedossa auto on etuvetopainotteinen eli lähes etuvetoinen, mutta elektroniikka siirtää tarvittaessa voimaa taka-akselille.
Pidätän itselläni oikeuden muuttaa mielipiteitäni. Berlingo Vti 100 -12, ex-Berlingo 1.6 -04, ex-Berlingo Hdi -02, ex-Xsara Hdi110 -03
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Citroen C-crosser Lähetetty: 10.07.2016 15:19 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
mol kirjoitti: Automaattisessa nelivedossa auto on etuvetopainotteinen eli lähes etuvetoinen, mutta elektroniikka siirtää tarvittaessa voimaa taka-akselille. Noh, noh - noin on lähinnä vaarallisissa satunnaisvetoisissa. Kunnollisissa nelivedoissa jos on automaattinen voimanjaon muuttelu akseleiden välillä, tapahtuu se yleensä Torsenilla tai ATB:llä - ja ne ovat yleensä takavetopainotteisia normaalitilanteessa. Voi vaan miettiä, mitä tapahtuu jos etuvetoauto kadottaa pidon kesken kääntymisen ja päättää sen seurauksena muuttua taka- tai nelivedoksi  Mutta ihan lukkoperää meinasin lukosta puhuessani. Omassa kulkineessa kun huolto ei ollut oikein innokas ryhtymään peräöljyjen (vapaa perä) vaihtoon 200 Mm:n tienoillakaan, niin tuo 40 Mm vaihtoväli kuulostaa kovin tiviiltä. Pitäisi tuohon omaan kinneriin etsiä kyllä valmistajan speksi peräöljylle, että saisi sen vaihdettua edes joskus...
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
mol
|
Viestin otsikko: Re: Citroen C-crosser Lähetetty: 10.07.2016 17:38 |
Viestit: 16
|
laakeri kirjoitti: Noh, noh... Noh, noh sitten Tekniikan Maailmalle. Teksti oli nimittäin suoraan TM:n C-Crosseria koskevasta jutusta vuodelta 2007.
Pidätän itselläni oikeuden muuttaa mielipiteitäni. Berlingo Vti 100 -12, ex-Berlingo 1.6 -04, ex-Berlingo Hdi -02, ex-Xsara Hdi110 -03
|
|
|
|
 |
citroen for ever
|
Viestin otsikko: Re: Citroen C-crosser Lähetetty: 10.07.2016 22:57 |
Viestit: 511
|
ainakin ekan sukupolven diesel mitsuissa oli 15tkm huoltoväli ja perä- ja jakolaatikkoöljyt vaihdettiin 30tkm välein. samoin etujarrupalat takajarrupalat ja kaikki levyt meni uusiksi 60tkm huollossa jonka jälkeen auto vaihto omistajaa (VAG tekniikka ei oikein luottamusta herättänyt) PS ei herätä vieläkään 4v ikäinen A3 TSI jakoketjuvikainen alle 100tkm ajettuna ja kukaan ei tule vastaan kustannuksissa.
|
|
|
|
 |
|
|