Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Hdi ruiskusuuttimen liitin ja egr ongelma
ViestiLähetetty: 14.07.2016 17:01 

Viestit: 44
Xsara Picasso 1,6 HDI -08, alkaa nykimään ja käy huonosti. Loputa hyytyy kokonaan. Hetken huilattuaan lähtee käyntii, mutta matka jatkuu nykimällä. Kun aukaisee ruiskusuuttimien liittimet, niin ne näyttää väljiltä varsinkin 1 ja 2 pytyssä.(kuskinpuolelta 2 ensimmäisessä)
Niitä kun hetken rassaa, niin taas toimii moitteetta muutaman päivän. Huoltoliikkeen mukaan niitä liittimiä ei ole liioin vaihdettu, mutta tähän on jo kertaalleen ainakin 4 pytyn liitin uusittu, koska erilainen liitin kuin muissa.
Eli onko siihen muuta keinoa kuin uusia liittimet ja mistä niitä saa ja minkä on nimike tai varaosakoodi osalle?
Veholta ei ainakaan saa muuta kuin kokonaisia moottorin johtosarjoja ja huollosta sanoivat vain että ne maksaa. Suositteli hommaaan liittimet jostain muualta jos ei kiristäminen auta.

Egr antaa vikailmoituksia, mutta on kuitenkin tulpattu, joten ei ainakaan auki jää.
Uusi egr odottaa vaihtamista.. onko siihen mitään erikoisia sopeuttamisia tehtävä vai riittääkö että vaihtaa ja nollaa vikakoodit Lexialla?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hdi ruiskusuuttimen liitin ja egr ongelma
ViestiLähetetty: 14.07.2016 17:08 

Viestit: 44
Liitin selvisi ja siihen käy ilmeisesti Bosch Compact liitin. Kustantaa vain 3,63€ /kpl ja saan ne huomenna n. 10 cm johdoilla varustettuna, niin on helpompi tinata alkuperäisiin johtoihin ja kun en omista niille käypää työkalua puristamista varten. Työstä ja 2,5 mm2 johdonpätkistä velkovat vain 20€. Sitten selviää onko vika ollut niissä liittimissä..tuohonhan on jo kerran vaihdettu kyseinen liitin siihen nelospyttyyn jostain syystä.

Mutta EGR-venttiilin sopeutukseen kaipaan vinkkejä...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hdi ruiskusuuttimen liitin ja egr ongelma
ViestiLähetetty: 17.07.2016 21:42 

Viestit: 44
Egr virheet hävisi uuden venttiilin myötä ja liittimet uusittu. Koeajolla ei mitään hämminkiä, tuntui toimivan niinkuin kuuluukin.
Vielä jäi P2408 ja P1351, ensimmäinen on joku lisäainejärjestelmän säiliön tulpan signaali ja jälkimmäinen viittaa ilmeisesti viallisen hehkutulppaan tai releeseen.

Jäi mieltä kaivamaan P2148, hetkellinen virhe, mikä sieltä myös löytyi.
Mistä kyseisen vian aiheuttajan todennäköisemmin tavoittaa?


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: