Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/4 [ 76 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Setä osti reemiumia ja mitä sitten tapahtui?
ViestiLähetetty: 29.01.2017 16:46 

Viestit: 199
Paikkakunta: Turku
Jos ei onnistu, niin sitten paljon julkisuutta. Muistelen että muutama vuosi sitten joku parkkeeersi uuden Audinsa autoliikkeen eteen vartustettuna vikalistalla ikkunassa. Pääsi lehteen jne ja johan liike suostui purkuun.



C5 Break HDi204 A vm 2011
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Setä osti reemiumia ja mitä sitten tapahtui?
ViestiLähetetty: 30.01.2017 01:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
En ole mukavimmasta päästä neuvottelukumppanina, jos asioista ollaan eri mieltä.
Enkä tarkoita mitään mouhuamista vaan faktojen keräämistä, niiden esittämistä ja erilaisten jatkoskenaarioiden kanssa spekulointia.

Vastapuoli ymmärtää kyllä hyvissä ajoin, että asiaa ei saa pyyhittyä pöydältä tavanomaisin keinoin.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Setä osti reemiumia ja mitä sitten tapahtui?
ViestiLähetetty: 30.01.2017 02:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5851
Paikkakunta: Tuusula
Villi vikalista autolle joka aidosti osaa ajaa itekseen rattiin koskematta.
Ostitko Vsitikan?



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Setä osti reemiumia ja mitä sitten tapahtui?
ViestiLähetetty: 30.01.2017 02:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Tää oli paras sitikka mitä uutena sai.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Setä osti reemiumia ja mitä sitten tapahtui?
ViestiLähetetty: 30.01.2017 14:03 
Huikko kirjoitti:
THP-juttua on ainakin minifoorumilla minun kirjoittamanani. 2009-10 välillä.
Se olikin edellinen auto, jonka kanssa huolto vietti 50% ajasta.

Yritin erilaisilla hauilla, mutta en löytänyt. Laittaisitko, Huikko, linkin ja vinkin?


   
 
 Viestin otsikko: Re: Setä osti reemiumia ja mitä sitten tapahtui?
ViestiLähetetty: 30.01.2017 19:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Koitanpa löytää. Onkohan koko foorumia enää?



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Setä osti reemiumia ja mitä sitten tapahtui?
ViestiLähetetty: 30.01.2017 20:31 

Viestit: 1194
Paikkakunta: Turku
Huikko kirjoitti:
Laki ei anna tähän Suomessa myöten.


No perse, harmillista. Enpä tiennyt tuotakaan; on ehkä parempikin, etten uusia autoja ostele :roll:

Törmäsin sitten sattumalta¹ V90/S90-ketjuun Autostadiumissa, jonne olit kirjoitellut tilannekatsauksia. Aika pahasti on ns. laatuautoja tuottavan merkin laadunvalvonta pettänyt juurikin softapuolella. Se on usein se kaikkein vaikein. Kaikenlaista koodia nähneenä voisin arvella, että tuossa on suunnittelu jäänyt puolitiehen ja moduulit on koodatettu ties missä. Monenkin ongelmallisen asian pitäisi olla toisistaan riippumattomia, mutta jos arkkitehtuuria ei ole joku fiksumpi heppu suunnitellut, koodia on yleensä kirjoitettu kuin spagettia. Ideaalitapauksessa vain se huonosti koodattu osa bugailee, mutta muu järjestelmä toimii silti hyvin. OTA-päivitykset ei varmaan tässä tapauksessa auttaisi myöskään, koska luulen, että sitä edes jotenkuten toimivaa järjestelmäpäivitystä vasta kirjoitetaan hirveällä death marchilla jossain päin maailmaa ja projektipäälliköt huutavat punaista ympäri vuorokauden. Muuten se päivitys tai osa siitä olis jo ajettu autoihin ajat sitten.

¹) Aina, kun etsii googlella tietoa Cactuksesta, törmää sivuihin, joille Huikko on kirjoitellut!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Setä osti reemiumia ja mitä sitten tapahtui?
ViestiLähetetty: 30.01.2017 21:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Tänään on tilanne se, että auton sisusta on purettu osiin ja modulit kaivettu esiin. GPS moduli ja antenni ainakin menee vaihtoon. Sain V70:n alle. Koko tämä viikko menee ainakin vielä pajalla.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Setä osti reemiumia ja mitä sitten tapahtui?
ViestiLähetetty: 30.01.2017 22:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Natero kirjoitti:
Huikko kirjoitti:
THP-juttua on ainakin minifoorumilla minun kirjoittamanani. 2009-10 välillä.
Se olikin edellinen auto, jonka kanssa huolto vietti 50% ajasta.

Yritin erilaisilla hauilla, mutta en löytänyt. Laittaisitko, Huikko, linkin ja vinkin?


https://mini2.fi/forum/topic/1666-r5556-ostajan-opas-ja-tunnetut-viat/

Aika on kullittanut muistoja. Ei siellä THP:sta niin paljoa juttua ole, mutta ihan viihdyttävää näin jälkikäteen.

https://mini2.fi/forum/topic/1663-kiitos-ja-n%C3%A4kemiin/?hl=hertzin



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Setä osti reemiumia ja mitä sitten tapahtui?
ViestiLähetetty: 06.02.2017 23:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Lauantaina hain auton takaisin takuukorjauksesta. Sunnuntaina kirjoittelin pidennystä vikalistaan ja tänään maanantaina vein takaisin. Lisää vikoja, ratin nahkapinta vaurioitunut huoltokäynnin aikana ja uusi yritys.

Nyt on V60 sijaisautona alla 20.2. saakka.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Setä osti reemiumia ja mitä sitten tapahtui?
ViestiLähetetty: 07.02.2017 09:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Kylmää on kyyti. En tiedä missä autoasi "huolletaan" ja liekö sattumaa, mutta työkaverille muodostui elämä ihan tuulimyllyjen kanssa taisteluksi kahden Volvon kanssa. Tämä siis eräässä Pirkanmaalaisessa, yhdessä Suomen suurimmista kaupungeista ja siellä sijaitsevassa merkkiliikkeessä. Kaveri ajaa nykyään Nissanilla... No, maanantaikappale oli sekin Qashqai ja sama rumba jatkui. Kai se nyt on jo toimintakuntoinen, ainakin kulkee muuhunkin suuntaan kuin taaksepäin. :lol: :lol: :lol:



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Setä osti reemiumia ja mitä sitten tapahtui?
ViestiLähetetty: 07.02.2017 17:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Tampereen Käyttöautossa. Tai se huoltofirma on kai eri firmaa.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Setä osti reemiumia ja mitä sitten tapahtui?
ViestiLähetetty: 08.02.2017 02:04 

Viestit: 1194
Paikkakunta: Turku
Huikko kirjoitti:
Lauantaina hain auton takaisin takuukorjauksesta. Sunnuntaina kirjoittelin pidennystä vikalistaan ja tänään maanantaina vein takaisin. Lisää vikoja, ratin nahkapinta vaurioitunut huoltokäynnin aikana ja uusi yritys.

Nyt on V60 sijaisautona alla 20.2. saakka.


Jos mä olisin Volvon CTO, niin ostaisin sulta ton kiusankappaleen täyteen hintaan, ajaisin sen tehtaalle ja pistäisin inskät ylitöihin perkaamaan koko auton ja selvittämään mahdolliset ongelmalliset komponentit ennen kuin niitä laitetaan liian moneen markkinoille päätyvään Volvoon. Softaa voi korjata päivityksellä, mutta jos on pienikin mahdollisuus, että tuo on rautavika, niin säästäisin todennäköisesti satoja tuhansia ellei jopa miljoonia firman kuluissa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Setä osti reemiumia ja mitä sitten tapahtui?
ViestiLähetetty: 20.02.2017 19:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Volvo on taas tämän viikon pajalla. Ajelen 440:llä.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Setä osti reemiumia ja mitä sitten tapahtui?
ViestiLähetetty: 20.02.2017 23:09 

Viestit: 1167
Paikkakunta: Jyväskylä
Huikko kirjoitti:
Volvo on taas tämän viikon pajalla. Ajelen 440:llä.


No siinä on sentään ranskalainen moottori :)

EDIT: Jos ei kyseessä sitten ollut Mopar...



Honda fr-v 2.2d -07, Peugeot 307 sw 1.6 -08, Chrysler New Yorker -73, Peugeot 106 gti -98, Tunturi Super Sport -83
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Setä osti reemiumia ja mitä sitten tapahtui?
ViestiLähetetty: 25.02.2017 21:10 

Viestit: 367
Paikkakunta: Paimio
Sen verran kiinnostaa tämä tapaus että on pakko kysyä että mitä Volvolle kuuluu tämän viikon jäljiltä?



2001 Citroën C5 2.0i SX Break
2003 Citroen C5 2,0i SX Berline
1999 Peugeot Partner Van
1999 Peugeot 306 HDI
1998 Peugeot 605 ST V6 Aut
1994 Peugeot 405 1,6 GLi
1990 Citroen BX 16 GTI
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Setä osti reemiumia ja mitä sitten tapahtui?
ViestiLähetetty: 07.03.2017 17:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Viimeisin tieto on tämä. Parempaan suuntaan ollaan menossa.

--

1) VOC ajastus tai mikään muukaan ei toimi
* Viimeisin korjauspäivitys korjannut tilanteen. Toimii 99% hyvin nyt. Riittää minulle.

2) Auto avaa ovien lukot itsestään parkissa
- Tapahtuu edelleen toistuvasti. Tehtaan kanssa vaihdellaan ajatuksia ja kokeillaan eri asioita lähes päivittäin.

3) Auto avaa ikkunan itsestään parkissa (tapahtunut kolme kertaa. joka kerta kyseessä oikea takaikkuna, joka on 50-60mm raollaan)
* Ei ole tapahtunut 4.2. tehdyn päivityksen jälkeen.

4) Auto sulkee kattoluukun suojaverhon itsestään parkissa (tapahtunut kerran, sen jälkeen otin pois sen rastin sieltä. Tapahtui yöllä pakkasella, ei varmasti ollut liian kirkas tai kuuma)
* Ei ole tapahtunut 4.2. tehdyn päivityksen jälkeen.

5) Navigaattori hukkaa position ja näyttää että ajellaan keskellä Roinetta tai Mallasvettä (tapahtunut kolme kertaa. kaksi kertaa kartoilla 1066 ja kerran kartoilla 1073. Auto ikäänkuin pomppaa kartalla 10-15km

päähän todellisesta sijainnista) Kun minulla on kameratolppien audiovaroitus päällä, niin tällöin alkaa hirveä piipitys koska olen järvessä ja siellä on HEREn mukaan 50km rajoitus.
Pilot Assist ei toimi tällöin. Liikennemerkkitunnistus kuitenkin toimii ja aloittaa tappelun navin virheellisen tiedon kanssa, lisää piipitystä.
* Korjattu asentamalla uusi kattoantenni sekä johtosarja sille. Ei ole toistunut sen jälkeen.

6) Navigaattori lakkaa toimimasta kokonaan (tapahtunut kerran, sain henkiin sitkeällä yrittämisellä USB:n kautta materiaalin uudestaan lataamalla) Navi-kohdassa lukee vain kehotus ladata kartat USB:n kautta

ja navigointiosuudet ovat harmaalla valikoissa. Pilot Assist ei toimi tällöin.
- Ei ole tullut uusia karttoja jotka olisivat niin iso paketti että pitää ladata USB:n kautta - ei voida todentaa onko korjaantunut. USB-tunnistukseen on tullut useita korjauspäivityksiä 20.2. jotka asennettu.

7) USB-laite ei tunnistu, iPOD ei tunnistu, Bluetooth-laite ei tunnistu (tapahtuu jatkuvasti, kokeiltu 4 eri bluetooth-laitetta, kymmenisen USB-laitetta ja kahta eri iPODia)
- Jos ei liitä autoon applen laitetta, jossa on yli 15000 musiikkitiedostoa, niin kaikki toimii.
- Jos kuitenkin liittää, niin Sensus jää indeksoimaan laitetta ikuisiksi ajoiksi ja jumittaa multimedialaitteiston ja puhelimen toiminnot.
- Tämän saa nollattua vain palauttamalla tehdasasetukset koko autoon. Ipodin irroitus ei riitä
* Luvattu korjauspäivitys viikolle 13.

8) Kaikki yllä tai osa niistä katoavat itsekseen ja pitää liittää uudelleen (tapahtuu usein)
- Johtuu samasta asiasta.
* Luvattu korjauspäivitys viikolle 13.

9) Auton modeemi lakkaa toimimasta, pitää käydä laittamassa erikseen päälle (tapahtuu usein, myös se rasti katoaa tällöin itsestään)
- Johtuu samasta asiasta.
* Luvattu korjauspäivitys viikolle 13.

10) Keskinäyttöön jää auton kuva satojen kilometrien ajaksi, vaikka sen pitäisi kadota heti liikkeellelähtiessä. Ankara eri luukkujen paukuttaminen ja ikkunoiden edestakaisin sahaaminen, turvavyön

runkkaaminen saattaa poistaa kuvan taulusta. Ei ehkä aina.
- Vika ennallaan, toistuu jatkuvasti
- Auton kuvan saa pois painamalla oikeanpuoleista keskinappulaa ratissa
* Luvattu korjauspäivitys viikolle 13.

11) Pilot assist ei toimi (tapahtuu usein, vaikka keli antaisi myöten)
* Ei tapahtunut uudestaan 4.2. tehdyn päivityksen jälkeen.

12) Vakionopeudensäädin ei toimi (tapahtunut kaksi kertaa, samaan aikaan ei toiminut rattinappulatkaan, joka voi olla syy)
- Tämän, kuten muutkin rattinappulat saa myös sillä ipodilla jumiin.
* Luvattu korjauspäivitys viikolle 13.

13) Pitkien valojen automatiikka ei vaihda lyhyille lainkaan tai pitkät katoavat kokonaan. Pysyvät päällä vain kun viiksestä vetää koko ajan. (tapahtunut pari kertaa)
- Kun pimeni, niin raision jälkeen Tampereelle ajettaessa joka viides vastaantulija vilkuttaa valoja. Oli pakko vaihtaa pelkille lyhyille.
- Pitkät valot käyttökelvottomat. Näyttää mokaavan kun edessä ajaa joku, jonka automatiikka varjostaa. Unohtaa varjostaa tällöin vastaantulijat tai sammuttaa keilan sinne todella myöhään.
- Asetus siitä kuinka aikaisin vaihdetaan ei vaikuta toimintaan. Kaikkia kolmea vaihtoehtoa kokeiltu.
- Kun on kevyttä sumua, niin näkyi tosi hyvin että vasemmalle vastaantulijaa kohti osuva valokeila ”jää päälle”
* Ei tapahtunut uudestaan 20.2. tehdyn päivityksen jälkeen.

14) Sadetunnistin pomppaa pois päältä (tapahtunut 2-3 kertaa)
* Ei tapahtunut uudestaan 20.2. tehdyn päivityksen jälkeen.

15) Auton wifi hotspot jää päälle, vaikka auto on sammutettu. Verkko tunnistuu nytkin kuusi tuntia auton sammuttamisen jälkeen (Vika päällä koko ajan) Auton verkon SSID siis löytyy kännykällä kun hakee

WLAN-verkkoja auton vieressä vaikka auto olisi ollut sammutettuna päivän.
- Vika ennallaan.
* Luvattu korjauspäivitys viikolle 13.

16) Navigaattorin karttapäivitys USB:n kautta ei toimi. Epäonnistunut päivitys poistaa koko Navin autosta. (Tapahtunut 2 kertaa)
- Ei ole tullut uusia karttoja jotka olisivat niin iso paketti että pitää ladata USB:n kautta - ei voida todentaa onko korjaantunut.

17) Sadetunnistin on päällä heti startissa, vaikka rasti ruudusta muista sadetunnistimen asento on pois päältä. Ei hyvä kun pyyhkijät jäätyneet lasiin kiinni. (Vika päällä koko ajan)
* Ei tapahtunut uudestaan 4.2. tehdyn päivityksen jälkeen.

18) Mittariston näytössä kulkee vaakaraitoja. Vanhaa kunnon TV-viritysohjeen sälekaihdinilmiötä (Tapahtunut 5-6 kertaa, näytön kirkkaus elää samalla kaikissa näytöissä)
* Ei tapahtunut uudestaan 4.2. tehdyn päivityksen jälkeen.

19) Ratin nappulat ei toimi ollenkaan, yhtäkkiä taas toimii kaikki. Alkaa yleensä niin, että kappale eteenpäin ei tottele, mutta keskinäytön alta tottelee. Ilkeä kun ei saa cruisea päälle. (tapahtuu lähes päivittäin,

yleensä 15-20min tämän jälkeen iPOD tai USB-laite hukkuu ja katoaa järjestelmästä)
- Oikean puolen nappulat eivät toimineet 4. helmikuuta. Otin aiheesta videopätkän talteen. Kappaletta voi vaihtaa keskinäytön alla nappuloista, mutta rattinappuloista ei tapahdu mitään.
- Loppuillasta samana päivänä taas toimi ok.
- Vika ennallaan, paitsi että pelkkä USB-laite toimii 20.2. päivityksen jälkeen paremmin kuin ennen (indeksoi nopeasti ja ei jumita), Ipod kaataa kaiken edelleen.
* Luvattu korjauspäivitys viikolle 13.

20) Radiokanavien, yhteystietojen jne suosikit nollantuvat itsestään (tapahtuu toistuvasti)
* Luvattu korjauspäivitys viikolle 13.

21) Auto vetää suoralla tiellä oikealle (vika päällä koko ajan)
- On parempi, mutta vetää mielestäni edelleen. Verrokkina Hertzin V70 joka meni viivasuoraan samoilla reiteillä.
* Korjattu etukelkan asennon tarkistuksella ja nelipyöräsuuntauksella. Vika poistunut.

22) Takaluukku ei sulkeudu mistään neljästä napista (tapahtunut kaksi kertaa) kaksi takaluukun nappia, ohjaamon nappi, kaukosäätöavaimen nappi kokeiltu. Pakko sulkea käsin.
* Ei tapahtunut uudestaan 4.2. tehdyn päivityksen jälkeen.

23) Eri ohjelmalähteiden äänenvoimakkuusasetukset eivät jää muistiin. Navi huutaa täysillä ja puhelut ovat hiirenhiljaa. Äiti pelästyi  (Vika päällä koko ajan)
- Vika ennallaan ja huollossa myönnetty, ettei pysty korjaamaan. Väitettiin ominaisuudeksi. Vika on vika, eikä mikään ominaisuus!
- Kiinalainen liikevieras ei tajua miksi sitä radiota ja navigaattoria pitää huudattaa. Loukkaantuu vain.
* Luvattu korjauspäivitys viikolle 13.

24) Jos käyttää toimintoa joka vaihtaa uutiskanavalle (RDS NEWS PTY) automaattisesti, niin uutiset tulevat liian voimakkaalla äänenvoimakkuudella. Yksi painallus pienemmälle hiljentää äänen lähes kokonaan

ja taas yksi takaisin ylöspäin saa radion huutamaan. (Vika päällä koko ajan, helppo testata jokaisen tasatunnin aikaan)
- Vika ennallaan ja huollossa myönnetty, ettei pysty korjaamaan. Väitettiin ominaisuudeksi. Vika on vika, eikä mikään ominaisuus!
* Luvattu korjauspäivitys viikolle 13.

25) Luovutuksessa havaittu tahra kuljettajan B-pilarissa turvavyön yläkiinnikkeestä noin 10cm alaspäin vaatii puhdistuksen.
* Puhdistettu. Kiitos.

26) Ratin nahka on rikki 40-50mm matkalta ratin alaosasta. (tullut takuuhuollon aikana)
- Ilmeisesti jalkatilassa käydessä joku työkalu viistänyt/rikkonut tai sormuksella aiheutettu nirhauma/karhentuma. Nahkapinta pilattu.
- Korjattava viipymättä
* Korjattu viipymättä vaihtamalla kokonaan uusi ratti autoon.

27) Selkeä rämisevä ääni hansikaslokeron takana/alapuolella
- Hankala paikallistaa, mutta ei johdu tavaroista lokerossa. Pitää räminää huonommalla tienpinnalla kovemmissa nopeuksissa koko ajan.
- Korjattava viipymättä
* Korjattu takuuhuoltokäynnin yhteydessä 20.2.

28) Puhelin pitää parittaa käsin autoon joka kerta erikseen. Se ei tunnista enää automaattisesti puhelinta kuin ehkä yhden kerran 15. kerrasta.
- Testattu kahdella eri puhelimella eilen – ei vaikutusta
- Toimi samalla puhelimella paremmin ennen huoltoa. Puhelimen ohjelmistossa ei muutoksia.
* Korjaantui 20.2. päivityksellä.

29) Mittariston keskinäyttöön oleva valinta siitä mitä siinä näytetään (ei mitään / media / navigaattori) ei toimi
- Näytössä pysyy navigaattorinäkymä, riippumatta siitä mitä valitsee.
- Yhtäkkiä esim. sammutuksen ja käynnistyksen jälkeen saattaa taas näyttää valinnan mukaan.
- Toimi moitteettomasti ennen huoltokäyntiä 4.2.
* Korjaantui 20.2. päivityksellä.

30) Ajotietokoneen jäljelläoleva kilometrimäärä heittelee miten sattuu (tullut viimeisen softapäivityksen mukana 20.2.)
* Tähän olemassa korjauspäivitys 27.2., jota ei vielä asennettu autoon.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Setä osti reemiumia ja mitä sitten tapahtui?
ViestiLähetetty: 07.03.2017 17:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Uskomaton, mutta uskottava threadi. Miten paska voi nykyvolvo olla.

Miksi? Siksi että siinä on niksiä; eli niin paljon "ominaisuuksia" että niiden nivominen toimivaksi kokonaisuudeksi on lähes mahdotonta Volvon kokoiselle pikkuvalmistajalle.

Auton suuntavakavuuden puute ja tuotannossa väärin asetettu apurungon asento ja aurauskulmat ovat jotain tuon feature-kikkailun ulkopuolelta. Miten tuo edes teoriassa voi sattua, kun tuotannossa kaikkea mitataan koko ajan ja kulmat ja paikat menevät logiin ja laaduntarkkailuun.

Joka tapauksessa, tässä on maksava asiakas pantu tutkimaan ja listaamaan puolivalmiin auton vikoja. Itse vaatisin kaupan perumista mutta suomalaisen lainsäädännön mukaan se ei taida tapahtua. Amerikassa ns. Lemon Law olisi ilman muuta astunut voimaan ja auto olisi ostettu täyshintaan takaisin + kulukorvaus päälle.

Tietysti tekee mieli kysyä: onko seuraava autosi Volvo ja oletko tyytyväinen ostokseesi?



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Setä osti reemiumia ja mitä sitten tapahtui?
ViestiLähetetty: 07.03.2017 17:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Ei ole. En ole.

Toisaalta suuri osa vioista on saatu korjattua.
Toimiessaan ja suoraan kulkiessaan auto on kyllä juuri se mitä haettinkin.
Jousitus voisi olla pehmeämpi, mutta siihenkin on kuulemma tulossa päivitys.

Automaattiohjaus ja -valot ovat kyllä pitkällä matkalla stressiä vähentävä tekijä selvästi.

...mutta kattoluukku on ja toimii :lol:



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Setä osti reemiumia ja mitä sitten tapahtui?
ViestiLähetetty: 07.03.2017 17:49 

Viestit: 11
Paikkakunta: Raahe
Ois mielenkiintosta tietää minkälaista keskustelua on aiheuttanut volvon omilla keskestekupalstoilla?
Onko minkäänlaisa hyvitystä tulossa näistä laadukkaista "ominaisuuksista"?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Setä osti reemiumia ja mitä sitten tapahtui?
ViestiLähetetty: 07.03.2017 17:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3199
Paikkakunta: Tampere
Rallakka kirjoitti:
Ois mielenkiintosta tietää minkälaista keskustelua on aiheuttanut volvon omilla keskestekupalstoilla?
Onko minkäänlaisa hyvitystä tulossa näistä laadukkaista "ominaisuuksista"?


Sieltähän sen näkee, kun jaksaa lukea.
Volvon omat palstat ovat niin heikkoja, että pälisen ja rämisen henkisesti täällä nykyään aika lailla:
https://www.autostadium.fi/index.php?topic=3344.4000
Noilta paikkeilta alkaa tarinointia olemaan. Auton luovutus oli 12.1.2017

Nostan hyvityskissan pöydälle sitten tuon 13. viikon isomman päivityksen jälkeen.
Alustavaa keskustelua on jo ollut ja ehdotuksilleni on ynisty hyväksyvästi.



DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Setä osti reemiumia ja mitä sitten tapahtui?
ViestiLähetetty: 07.03.2017 19:15 

Viestit: 5478
Paikkakunta: Lahti
ds-jekkeri kirjoitti:
Auton suuntavakavuuden puute ja tuotannossa väärin asetettu apurungon asento ja aurauskulmat ovat jotain tuon feature-kikkailun ulkopuolelta. Miten tuo edes teoriassa voi sattua, kun tuotannossa kaikkea mitataan koko ajan ja kulmat ja paikat menevät logiin ja laaduntarkkailuun.


Koko homman tekee robotti joka kohdassa, sitä sitten kun sen valmistaja, sen ohjelmien tekijä, tehdasohjelmien tekijä sun muut 15 eri alihankkijan kesken miettii että kuka mitäkin korjaa ja kenen vastuulle mikäkin kuuluu ja oikeasti koko homma ei kiinnosta pätkääkään sitä jota sen pitäisi kiinnostaa....



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Setä osti reemiumia ja mitä sitten tapahtui?
ViestiLähetetty: 07.03.2017 20:08 

Viestit: 725
Paikkakunta: Riihimäki
Kuluttaja -lehdessä (erinomainen lehti!) oli referoitu erinäisiä kuluttaja-asiamies tapauksia. Siinä oli jokin autokeissi missä sanottiin että myyjällä tulee olla mahdollisuus laittaa auto kuntoon, mutta kolme korjauskertaa saman asian osalta oli rajanveto siihen että kaupan voi purkaa. Oletuksena siis että autossa jotain suuresti vialla. Siinä vedottiin kohtuuttomaan korjaus- ja odotusaikaan.



Peugeot 508 SW allure BlueHdi 180 ’16
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Setä osti reemiumia ja mitä sitten tapahtui?
ViestiLähetetty: 07.03.2017 20:18 

Viestit: 5478
Paikkakunta: Lahti
Yhden Volvon tiedän vaihdetun takuuna kokonaan uuteen, ei tarvi muuta kuin omistajan jolla on parikymmentä kuorma-autoa samasta firmasta, miten sit nykyään kun ovat eri omistajalla.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Setä osti reemiumia ja mitä sitten tapahtui?
ViestiLähetetty: 08.03.2017 14:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Rupesi niin paljon kiinnostamaan uusien Volvojen laatu että kysyin sivistyneeltä, sanaliaalta ja hyvin autotietoiselta kaverilta kommenttia. Hän on aikaisemmin kehunut mm. vanhempaa XC70:stä verrattuna mersuihin. Tässä hänen näkemyksensä:

"Vuokrasin Hertzilta uuden XC90:n. Ihan hirveä auto. Huonompi kuin Mitsubishi Pajero. Paljon huonompi kuin Toyota Land Cruiser (joka on siis huono). Vetelee edestä vaikka neliveto, tosin sikäli hauskasti, että joskus myös nuljuaa kuten takavetoinen liukkaalla ihan riippumatta onko liukasta vai ei. Hakee jokaisen uran tiestä ja SDP Suomessa on teissä kuulkaa uria, jopa enemmän kuin kunnan virkamiehillä virkauria. Hirveän pintakova jousitus, joka tuntuu perseessä, selässä, ratissa ja POLKIMISSA. Kaikki alustan äänet tulee sisälle, samoin rengasmelu nastarenkailla. Aivan ilmeisesti on vaihdettu vanhan ajan selstoffit johonkin ultrakevyeen vaahtoon, joka on kevyttä mutta ei eristä ääntä…eli 50% hyvä suoritus. Keskinäyttö sekoili jatkuvasti ja jäi alkuasentoon jumiin. Istuinlämppäreitä ei saa päälle kuin yhden kerran ajon alettua, uudelleen laittaminen tai lämmön suurentaminen vaatii virran pois käyttämistä. Takaluukun sulkija ei toimi mistään napista kuin yhden kerran ajon alettua (sama kuin sun kaverilla). Koko sisus on kuin Teslasta eli ihan muovipaskaa eli trendin mukaista. Vaihteet toimii ihan merkillisellä logiikalla, vipua saa vemputtaa kuin pornoteatterissa heppiä ja mitään ei tapahdu. Olen aina pitänyt Volvon penkeistä mutta nyt ovat varmistaneet, että tärinät saadaan muniin asti. Oli kuin kivellä istuisi. Tosin se pehmuste varmasti painaa jotain eli kun sen korvaa jollain styroxilla niin taas on 50% oikein. Voi Jeesus. Miten voi olla, että tuollaista shittiä suunnitellaan - eikö kenelläkään teamissa ole ollut kunnon autoa? Volvo XC60 on huomattavasti parempi auto, joka sekin on huono."



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/4 [ 76 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: