Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 9/50 [ 1240 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 50  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 01.09.2009 15:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
avbx kirjoitti:
Tuskin saat leimaa. Minä en ainakaan veisi. Hae tarrakilpi ja aja pajalle. Tai lainaa hitsivehkeet ja tuikkaa paikka siinä pihassa.


Hylkäyskohdat korjattava

Korjauskehoituskohta saa olla korkeintaan kolme. Vai oliko se niin että kolme lasketaan jo hylkäykseksi? Anyways, saan tuohon leiman kun korjaan muut kohdat ja jätän tuon pienen reijän myöhemmälle :)



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 01.09.2009 15:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1590
Paikkakunta: Lappeenranta
Juuri tuota kolmea muistelin, mutta en uskaltanut kirjoittaa ääneen. Kolmesta merkinnästä tulee mielestäni hylky.



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 01.09.2009 23:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 35
Paikkakunta: Tampere
Tulsku kirjoitti:
Juuri tuota kolmea muistelin, mutta en uskaltanut kirjoittaa ääneen. Kolmesta merkinnästä tulee mielestäni hylky.


Mun mielestä ei. Mulla on vanissa rekisteriote, jossa lukee korjattavaa:
- Moottori öljyinen, pestävä
- Äänimerkki ei toimi, korjattava
- Ohjauslukko lukittuu avaimen ollessa paikallaan, korjattava.

Mutta ei tarvinnut näyttää uudestaan. Nyt pitäis tuo virtalukko vielä korjata. Meneekö tuo voitelulla vai pitääkö hommata uus lukko?

T. M.



C5 Break 2.0 -02 & Jumper 2.2 -09. Taloudessa myös 308 1.6 CNG
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 02.09.2009 07:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1590
Paikkakunta: Lappeenranta
Tulipa korjattua tuokin harhaluulo, eli ilmeisesti neljännestä pamahtaa vasta kielteinen päätös. :)



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 02.09.2009 07:54 

Viestit: 2699
Majko kirjoitti:
- Ohjauslukko lukittuu avaimen ollessa paikallaan, korjattava.

Mitähän tarkoitat tuolla? Vaikka avain on paikallaan virtalukossa, niin kyllä ohjauslukko silti voi lukittua, eikä niissä mitään vikaa tarvi olla. Mutta ei se saa tietenkään tehdä sitä virran ollessa päällä. Rattilukkohan vapautuu, kun avaimen poistaa lukosta. Sen jälkeen, tilanteesta riippuen, ohjauksessa on kuitenkin vielä pieni vapaa liike. Jos silloin laittaa avaimen takaisin lukkoon, niin silti ohjaus lukittuu, kun ohjausta kiertää tuon vapaaliikkeen yli.



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 02.09.2009 09:40 
Niin tai oikeastaan menen 15. päivään mennessä. Olen odottanut, että Liedossa avattaisiin uusi, edullisempi katsastusasema joka tuo hintakilpailua Turun seudulle, ja nyt se on avattu: http://wpkatsastus.com/. Säästän kokonaista 3 euroa, jos vien zeksin sinne. Hintaero näyttää olevan päästömittauksissa, mutta koska päästöt on jo mitattu korjaamolla, säästö jää mun kohdalla melkoisen pieneksi. :(
Positiivista on se, että se on suomalainen. Voisikohan siellä sopia paljousalennuksesta, jos lupaa katsastaa meidän kaikki kulkuneuvot siellä


   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 03.09.2009 16:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 35
Paikkakunta: Tampere
r_a_n_u kirjoitti:
Majko kirjoitti:
- Ohjauslukko lukittuu avaimen ollessa paikallaan, korjattava.

Mitähän tarkoitat tuolla? Vaikka avain on paikallaan virtalukossa, niin kyllä ohjauslukko silti voi lukittua, eikä niissä mitään vikaa tarvi olla. Mutta ei se saa tietenkään tehdä sitä virran ollessa päällä. Rattilukkohan vapautuu, kun avaimen poistaa lukosta. Sen jälkeen, tilanteesta riippuen, ohjauksessa on kuitenkin vielä pieni vapaa liike. Jos silloin laittaa avaimen takaisin lukkoon, niin silti ohjaus lukittuu, kun ohjausta kiertää tuon vapaaliikkeen yli.


Mulla siis homma toimii näin:

Kun auto sammutetaan, avain käännetään nolla-asentoon, niin rattia käännellessä myös ohjauslukko napsahtaa päälle, vaikka avain on vielä virtalukossa paikallaan. Virta päällä ei lukko lukitu.

Tämä on katsastumiehen mielestä vika. Ei kyllä huvittaisi vaihtaa uudestaan jo joskus vaihdettua muuten hyvin toimivaa virtalukkoa.



C5 Break 2.0 -02 & Jumper 2.2 -09. Taloudessa myös 308 1.6 CNG
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 03.09.2009 16:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Mitähän se inssi oikeen höpöttää :o Kyllähän se rattilukko menee päälle jos avain on virtalukossa,siinä asennossa kuin se sinne laitetaan/otetaan pois,ei muissa asennoissa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 03.09.2009 17:05 

Viestit: 2699
Majko kirjoitti:
Kun auto sammutetaan, avain käännetään nolla-asentoon, niin rattia käännellessä myös ohjauslukko napsahtaa päälle,

Noin ei kuulu toimia. Sitten vasta saa mennä lukkoon, kun avain otetaan pois lukosta.
Tuolla edellähän kirjoitin:
Rattilukkohan vapautuu, kun avaimen poistaa lukosta. Sen jälkeen, tilanteesta riippuen, ohjauksessa on kuitenkin vielä pieni vapaa liike. Jos silloin laittaa avaimen takaisin lukkoon, niin silti ohjaus lukittuu, kun ohjausta kiertää tuon vapaaliikkeen yli.
Toisin sanoen, ei se että avain on lukossa, estä rattilukon lukkiutumista. Toisaalta taas, avain voi olla lukossa ja silti rattilukko voi mennä päälle. Tuossa ne toiminnat tapahtuvat tietyssä järjestyksessä.
Tuo edellisessä viestissäni kirjoittamani on hieman virheellisesti ilmaistu. Tietenkin pitää olla, että "rattilukko menee ns. valmiusasentoon, eikä rattilukkohan vapautuu".
Toivottavasti saat tästä jotain tolkkua. Kuva



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 04.09.2009 09:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 35
Paikkakunta: Tampere
r_a_n_u kirjoitti:
Majko kirjoitti:
Kun auto sammutetaan, avain käännetään nolla-asentoon, niin rattia käännellessä myös ohjauslukko napsahtaa päälle,

Noin ei kuulu toimia. Sitten vasta saa mennä lukkoon, kun avain otetaan pois lukosta.
Tuolla edellähän kirjoitin:
Rattilukkohan vapautuu, kun avaimen poistaa lukosta. Sen jälkeen, tilanteesta riippuen, ohjauksessa on kuitenkin vielä pieni vapaa liike. Jos silloin laittaa avaimen takaisin lukkoon, niin silti ohjaus lukittuu, kun ohjausta kiertää tuon vapaaliikkeen yli.
Toisin sanoen, ei se että avain on lukossa, estä rattilukon lukkiutumista. Toisaalta taas, avain voi olla lukossa ja silti rattilukko voi mennä päälle. Tuossa ne toiminnat tapahtuvat tietyssä järjestyksessä.
Tuo edellisessä viestissäni kirjoittamani on hieman virheellisesti ilmaistu. Tietenkin pitää olla, että "rattilukko menee ns. valmiusasentoon, eikä rattilukkohan vapautuu".
Toivottavasti saat tästä jotain tolkkua. Kuva


Juu, tarkoitus tuli selväksi, vaikka rupesin kuitenkin (itselleni) tarkentamaan... :oops:



C5 Break 2.0 -02 & Jumper 2.2 -09. Taloudessa myös 308 1.6 CNG
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 04.09.2009 15:07 

Viestit: 352
Paikkakunta: Hollola
Näin on ratapäivä-Ax Gt saanut leiman asiantuntevalta katsastushenkilöltä ja nyt vain odotamme ensiviikon lauantaiaamua jolloin pääsemme tositoimiin. :D



Citroen C4 Cactus -14
Citroen Berlingo XTR -08
Harley-Davidson Softail Heritage -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 04.09.2009 20:10 
Zeksi meni jälleen kerrran läpi katsastuksesta ilman huomautuksia! On se hyvä! :D Taas vuosi (huoletonta?) ajoa edessäpäin.


   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 06.09.2009 22:29 

Viestit: 140
Xantia kävi katsastuksessa. Ihmetyttää nämä korjauskehoitukset jotka merkataan rekisteriotteeseen ja nämä viat on korjattava kuukauden kuluessa. Tässä tapauksessa toinen olivtakana oleva reksterikilven valo.
Toinen oli etusumuvalo,joka näytti liian ylös. Sumuvaloja en ole käyttänyt kun ennen katsastusta testatakseni että mahtavatko ylipäätään toimia.Muuta käyttöä niille en ole keksinyt. Mutta mihin tarvitaan rekisterivaloa? Ehkä siihen että citroen kaverisi,jolla on tietsikka mukana voi laittaa "olitko se sinä"palsatalle kyselyn kuka se siinä ajelee? Vai kysyäkseen sitä puhelinpalvelusta kun pimeässä erottaa rekisterinumeron? Jos se rekisterivalo ei pala ja joku sen kilven haluaisi lukea niin eihän ne takana tulevan valot vaan näytä edellä ajavan rekisterikilpeen,eihän?Julistaisin vuoden turhake äänestykseen rekisterivalon!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 07.09.2009 10:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 683
Paikkakunta: KUOPIO
Rekisterikilven valoja tarvitaan siihen, että kun liikennegangsteri pakenee paikalta :o ajettuaan mummon yli/roiskutettuaan jalankulkijan vaatteet rapaan tai tavallinen gangsteri pakenee pankkiryöstöpaikalta niin aina valpas avulias ohikulkija :P näkee rekisteritunnuksen ja raportoi sen sitten virkavallalle.
Tällä perusteella Citroen-väki voisi tietysti saada erivapauden, kun eihän me koskaan olla tuhmia.... :mrgreen:



Volvot V70/V50
exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 07.09.2009 11:14 

Viestit: 197
Paikkakunta: Ylöjärvi
Sätkässähän asia on ratkaistu suorastaan nerokkaasti eli takavalo toimii samalla myös rekisterikilven valona. Ei tarvita 'turhakkeita' eli erillisiä valoja valaisemaan rekisterikilpeä. Nykyajan hapatusta nuo erilliset rekisterikilven valot. ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 30.09.2009 18:36 

Viestit: 44
Kukkuu
Nyt on taas vihreä XM katsastettu. Kävin tuossa parin kilometrin päässä Itä-Suomen katsastusasemalla. Hintaa katsastukselle tuli 39 € pakokaasutesteineen. Olisi sitä varmaan saanut kympin halvemmallakin tuon katsastuksen toisaalta mutta tuo oli lähellä ja mahdollinen uusintakatsastus olisi maksanut 0€.

Eilisiltana vaihtelin parit rekisterivalot ja yhden parkin ja läpi meni että heilahti :)

-hannu-


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 07.10.2009 16:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 644
Paikkakunta: Vaasa
Kävinpä sitten katsastusremontin valmistuttua hyvissä ajoin näyttämässä XM:ää, huomenna olisi ollut viimeinen päivä...
Läpihän se meni, vielä huomautuksetta! :o

Nyt se ehkä pitäisi jossain vaiheessa pestäkin, jotta huomaa että putkien rikkomatta jättäminen ja jäähdytysnesteen sisällä pitäminen yms katsastuksen aikana todella kannattaa. :mrgreen:



1991 XM 24V, 1964 Peugeot 404 SL
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 07.10.2009 22:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 533
Paikkakunta: Mäntyharju
Mulla on kolmen käytössä olevan CX:n katsastusaika sama (rekkari loppuu ysiin), joten päätin viettää tänään katsastuspäivää. Tsekkasin valot ja pissapojat ja töötit ja konttorille. Olen ajanut CX:llä viimeiset parikymmentä vuotta, mutta niin vain olen näköjään tulossa vanhaksi ja unohdin olennaisimman: käsijarrun säädön, säätämättä sitä ei CX:ää voi katsastukseen viedä! Tai voi tietysti mutta sitten käy näin! Muistinkin koko käsijarruongelman vasta kun jarrudynon viisari ei ensimmäisen CX:n kohdalla vasemmalta puolen edes värähtänyt! Hylky tuli, äkkiä kotiin ja nosturille vivustoa herkistelemään. Samaan rupeamaan sitten kahden muunkin auton säätö, sen jälkeen rallia kolmesti konttorille ja takaisin.

Vaan lopussa kiitos seisoo, kaikki kolme taas ensi marraskuuhun asti leimassa! Turbot menevät talviunille, ja ex-ambulanssikin pääsee tutustumaan lumeen ensi kertaa 26-vuotisessa elämässään.



[size=50]
DS19 58
DS21ieH 5v. 71
C8 V6 04
BX19GTi 16V 90
Xantia TCT Activa 96
Xantia V6 Break 98, 2 x 00
14 x Xantia 1.8-2.0 95-01
Traction avant B15H -54 (projekti)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 09.10.2009 23:28 

Viestit: 7
Tämä katsastusasia on aina säännöllisesti esillä, kun media taivastelee käsiin räjähtäneitä hintoja.
Meillä on mahdollisuus joukkovoimalla taistella niitä hintoja vastaan. Mielestäni oheinen linkki
http://www.sunkatsastus.fi/
on todellinen ratkaisu ongelmaan.
Jos katsastusasemat on joukolla nostamassa hintoja, vaaditaan me niitä joukolla alas.
Suomalaisen ei tarvitse kapinoida käsi taskussa nyrkkiin puristuneena ja hammasta purren.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 09.10.2009 23:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Juu, tämä sunkatsastus -juttu on periaatteessa ihan hieno juttu, mutta nämä tavoitteet mitä sitten kyseisen kaverin sivuille kirjailtuna oli, on sellaisia ettei ne tule ainakaan itseäni millään tavalla käytännössä ikuna hyödyttämään. Se, että asemia perustetaan sellaisille paikkakunnille missä olisi "riittävästi" kannattajia, rajaa käytännössä kaikki muut alueet kuin kehä-ykkösen sisäpuolen pois..!

Meni ainakin miun kannalta maku siitä jutusta... Hieno idea, mutta jos sitten tällainen halpa asema tulee vain jonnekin Hellsinkiin, niin se ei minua liikuta ollenkaan. Tottahan se on että siellä on paljon asiakaskuntaa, mutta sitten ne kannattajatkin on haettava sieltä eikä koko Suomesta jotta se ainua asema sinne saadaan..?



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 10.10.2009 00:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 941
Paikkakunta: vihti
Kyllä se kuitenkin kilpailutilanteessa ajaa hintoja alaspäin. Meillä on täällä hinnat tapissa.Espanjalaiset omistajat kerää kuulemma voitot. Eiköhän olisi aika ottaa ainakin katsastus kotimaisiin käsiin. Sitä ei pane halla, eikä pakkanen.
Meillä kyllä ollaan direktiivien mukaan tarkkoja katsastuksessa, mutta mitenkähän ollaan mafiamaassa, kun ei siellä jätehuoltokaan toimi, niinkuin meillä. Samat on direktiivit molemmissa asioissa.Haluaisinpa nähdä espanjalaisen ja makaroonin katsastuksen.
Taidetaan olla pellejä pellemaassa. :evil: :twisted: :|


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 10.10.2009 01:01 

Viestit: 144
Morjens
Mä käytin ajokkia eilen perjantaina katsastuksessa Mikkelissä. Menin heti 8.00 ja tiskin takana henkilö otti paperit ja sanoi että "ei ole jonoa katsastetaan heti". Se lähti siitä pani juoma-automaatin päälle ja sanoi " kun on lämmennyt tästä saa ottaa".Toimistoon ei jäänyt ketään , paitsi mä ja kohta tuli seuraava asiakas.Juteltiin sen seuraavan asiakkaan kanssa , ettei nykyään varmaan kannata pitää enempää porukkaa kun homma hoituu näinkin. Muisteltiin menneitä aikoja, kun aika varattiin 2 kk aikaisemmin ja sitten kun meni ajallaan tai vartti ennen, piti jonottaa papereita ainakin vartti. Sitten siirryttiin pihalle tekemään kunniaa jonotusnumeroille ainakin puoleksi tunniksi, ja katsastus sinänsä kaikkine kolinoineen ja rähinöineen kesti ainakin saman verran.
Kyllä homma hoituu nykyään sata kertaa joustavammin. Kehitys kehittyy , sanois Kalle.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 12.10.2009 09:34 

Viestit: 1729
Paikkakunta: Nousiainen
ZX (1.8 -95) sai leiman! Kiitos K1 Katsastukselle.
Oli pirun ystävällinen palvelu ja nopeeta.
Tuo pirssi jäi toukokuussa seisomaan, kun vuosikatsastuksessa löytyi reikä pohjasta ja ei siihen saumaan saanut hitsaria ja oli toinen pirssi käytettävissä kesäksi.
Reilu 3 kk se seisoi käyttämättä pihassa. Uusi akku piti ostaa kun vanha oli jo väsähtänyt ja eilen appiukko hitsas pohjaan paikan.
Illalla sit varasin aamuksi katsastusajan.
Konttorilla oli yksi asiakas minun lisäkseni, kun sinne menin.
Sain ZX:n heti työn alle.
Jarrutesterissä takajarruissa oli liian iso ero, kun oikea rumpu ei oikein ottanut kiinni. Mutta kas kummaa... katsastusmies totes, että jarrutellaan tässä testerillä vähän aikaa, kyllä se siitä korjaantuu.
Viitisen minuuttia jarruteltiin ja alkoihan se toimia ja lopulta oli ihan samoissa toisen puolen kanssa. Hienoa palvelua, ettei heti vaan vedetty vikamerkintää papereihin! :-D
Nosturilla sit oli koneen alusta melko öljyinen ja katastaja totes, että hän vois laittaa tuosta korjauskehoituksen.
Lopulta kun tulosti laput ei tuosta ollut mitään mainintaa! :-o....
Oli muutenkin mukava mies, ei mikään jöröttäjä ja mumisia. Olihan se taas suolanen hinta... 66 €... :lol:



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 14.10.2009 15:45 

Viestit: 110
Paikkakunta: Laukaa
Kävin hakemassa leiman eka kertaa HDI kulkimeen. Eli C5 2.2 HDI 2001. Hiukkaspöntön takia katsastaja tuumi, että näinhän tässä taas kävi, mittari näyttää vain pelkkää nollaa savutus arvoa mitatessa. Turha tätä on mitata. Minä heti esittämään vapautuksen saamista koko touhusta, mutta ei. Katsastus 51euroa ja mittaus 35euroa. Halvalla ei saa hyvää(mieltä).


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa
ViestiLähetetty: 28.10.2009 12:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 119
BX katsastettu! Uusi yksityinen konttori Vantaan Koivuhaassa. Päästömittauksineen 55,-.

Ainakin BX:t tuolla tunnetaan, koska yhdellä katsastajista sellainen on.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 9/50 [ 1240 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 50  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: aapo, Hessu ja 9 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: