|
Kirjoittaja |
Viesti |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: Ihmettelen... Lähetetty: 02.02.2020 15:37 |
|
mister: Mikä saa ikkunan tiivisteen käyttäytymään noin? Pari viikkoa sitten kohosi keskeltä ja saksilla lyhensin 0,5cm jotta sain tiivisteen takaisin uraansa. Tänään huomasin että on taas venynyt  ... r_a_n_u: Kysymykseesi en osaa vastata, mutta käänsin kuvat. Klikkaamalla kuvaa se suurenee alkuperäiseen kokoon.
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: Ihmettelen... Lähetetty: 02.02.2020 17:00 |
|
Ja taas kerran ihmettelen tuossa toisessa viestiketjussa kirjoittavien outoja pohdintoja.
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: Ihmettelen... Lähetetty: 09.03.2020 07:33 |
|
Erästä viestiketjua on hieman runsaan viikon aikana avattu noin 8600 kertaa?
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Ihmettelen... Lähetetty: 09.03.2020 10:13 |
|
Vastaavasti C5II:n ovitiivisteet olivat kutistuneet sen verran, että n. 4cm palat piti lisätä.
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: Ihmettelen... Lähetetty: 31.03.2020 10:22 |
|
Otsikossa se on kirjoitettuna.
|
|
|
|
 |
IJN
|
Viestin otsikko: Re: Ihmettelen... Lähetetty: 16.04.2020 22:01 |
|
Maanantaina vaihoin kesärenkaat alle. Tiistaina olikin aamulla lunta maassa piitkästä aikaa. Eilen hain tarjouksesta sähköisen ruohonleikkurin. Tänä aamuna oli sitten lyöty koko talven lumiennätys. Nostinpa juoneen päästyäni lumikolan valmiiksi seinää vasten, nyt saa kevät jatkua.
|
|
|
|
 |
Säxä77
|
Viestin otsikko: Re: Ihmettelen... Lähetetty: 29.04.2020 20:16 |
|
Miksi kaatopaikkojen lähimetsästä löytyy romua ja roskia? Osan niistä (mm. kodinkoneet, metallijätteet ja ongelmajätteet) olisi saanut viedä kaatopaikalle ilmaiseksi, ja paljon helpommalla kuin sinne ryteikköön? Jos niitä ei halunnut hävittää asianmukaisesti, miksi viedä ne melkein kaatopaikalle kun joutometsää on lähempänäkin? Jännittääkö se kaatiksella käyminen jotakuta, että sisu menee kaulaan kun sen portti häämöttää? Vai luullaanko että kaatopaikan henkilökunta noin viran puolesta siivoaa myös lähiympäristön? Logiikka ei aukea minulle ollenkaan.
|
|
|
|
 |
Aakku
|
Viestin otsikko: Re: Ihmettelen... Lähetetty: 29.04.2020 21:07 |
|
Säxä77 kirjoitti: Miksi kaatopaikkojen lähimetsästä löytyy romua ja roskia? Osan niistä (mm. kodinkoneet, metallijätteet ja ongelmajätteet) olisi saanut viedä kaatopaikalle ilmaiseksi, ja paljon helpommalla kuin sinne ryteikköön? Jos niitä ei halunnut hävittää asianmukaisesti, miksi viedä ne melkein kaatopaikalle kun joutometsää on lähempänäkin? Jännittääkö se kaatiksella käyminen jotakuta, että sisu menee kaulaan kun sen portti häämöttää? Vai luullaanko että kaatopaikan henkilökunta noin viran puolesta siivoaa myös lähiympäristön? Logiikka ei aukea minulle ollenkaan. Monilla kaatopaikoilla on aika kummalliset aukioloajat. Jospa portti on ollut kiinni, kun ei ole netistä tullut katsottua aikoja.
Citroën 2CV AZ Berline -56
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Ihmettelen... Lähetetty: 29.04.2020 21:56 |
|
Jätteillä tuntuu olevan myös outo gravitaatiokenttä - jos metsään on viety yksi romuhella, niin hetken päästä sen vieressä on pesukone ja taas pienen ajan oäästä jääkaappi, kunnes lopulta joku ilmoittaa ja kunta siivoaa. Minua ihmetyttää myös taloyhtiöiden mahtiaivot: jos pitää hävittää ruma kaappi lasiovilla, ne lasiovet voi laittaa "siististi" seinää vasten roska-astioiden viereen ja toivoa että joku muu korjaa ne pois (Oikeasti: kunnes tuuli kaataa ne ja lasit menevät pirstaleiksi pihalle ja huoltoyhtiö siivoaa).
|
|
|
|
 |
maximi
|
Viestin otsikko: Re: Ihmettelen... Lähetetty: 30.04.2020 09:57 |
|
Itse olen ihmetellyt pahvinkeräysastioiden käyttöä, varsinkin nyt kuin koti/postitoimitukset ovat yleistynet. Näyttäisi siltä, että kun ihmiset keräsyastiaan pahvilaatikon laittavat, he asettavat sen sinne erittäin varovaisesti, ettei se laatikkoparka vaan menisi rikki. Joskus tämä jopa vaatii sen isomman kannen nostoa, kun se laatikkoparka ei ehjänä mahdu siitä pienemmästä pyöreästä luukusta sisään. Joku fiksumpi taittaisi tuon laatikon kasaan (tai "linttaisi" kunnolla), jottei täytettäisi keräysastiaa isoilla, tyhjillä ja EHJILLÄ laatikolla. Näin siis Turussa, ja toivon että muiden paikkakuntien asukkaat osaavat tämän homman meitä paremmin  .
Renault Laguna 1.5 dCi Sport Tourer -08 Ex: Xsara 2.0i Break Excl. x4 -02
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Ihmettelen... Lähetetty: 10.05.2020 11:19 |
|
Ihmettelen, miksi jokaisen tee-se-itse-henkilön pitää yrittää väkisin tehdä sähkötöitä, vaikka ei ole niistä yhtikäs mitään ymmärrystä. Ei sentään ollut sattunut kukaan kuolemaan tai talo palamaan. Styrelederinä (pudotus) on käytetty osan matkasta keviä, suojamaa on jätetty kytketämättä (tuollainen Dimplex ei ole kaksoiseristetty, kuten esimerkiksi Beta on) ja yhden johtimen kuori on pitkältä matkalta viilletty auki. Niin ja tosiaan olisi ollut musta johdin vapaana styrelederiksi. Eipä kyllä ollut vaivautunut seinäkiinnikettäkään kiinnittämään kunnolla. Kaksi samanlaista patteria ja toisesta tuli kiinnike mukana. Syykin oli selvä: Yläreunassa on ruuvinreiät, joissa kannan mentävät hahlot. Niihin oli vaivauduttu ruuvit jotenkin laittamaan, mutta alareunaan ei ollenkaan. Muutenkin on ollut viimisen päälle hieno valinta laittaa vierekkäin kaksi patteria molemmat omien termostaattiensa perään eikä orjapatteria  . Liitteet:
20200509233312-b80e5315-me.jpg [ 75.96 KiB | Katsottu 16351 kertaa ]
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Aakku
|
Viestin otsikko: Re: Ihmettelen... Lähetetty: 10.05.2020 12:42 |
|
Mää oon ihmetellyt, kun ammattisähkäri on tehnyt asennuksia, niin sitten seuraava haukkuu sen asennukset. Nyt tuli yhden asennuksen takia kolmas sähkäri, joka haukkui sen toisenkin asennukset. Itse en ole alan asiantuntija, mutta välillä ihmetyttää tämä sähkäreiden ylivertaisuus.
Citroën 2CV AZ Berline -56
|
|
|
|
 |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: Ihmettelen... Lähetetty: 10.05.2020 12:53 |
|
Saman ilmiön olen huomannut. Se on kyllä jännä juttu... Toki näillä yksilöillä tuntuu usein muutenkin menevän asiat maaliin vähän muita fiksummin niin tokihan se näkyy myös ammattia harjoittaessa.
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Ihmettelen... Lähetetty: 10.05.2020 13:26 |
|
Aakku kirjoitti: Mää oon ihmetellyt, kun ammattisähkäri on tehnyt asennuksia, niin sitten seuraava haukkuu sen asennukset. Nyt tuli yhden asennuksen takia kolmas sähkäri, joka haukkui sen toisenkin asennukset. Itse en ole alan asiantuntija, mutta välillä ihmetyttää tämä sähkäreiden ylivertaisuus. Sähkäriltä kun kysyy tietääkö se hyvää urakoitsijaa sähköhommiin niin yhtään sähköurakoitsijaa se ei tiedä mut kaivinkonemiehiä läjäpäin 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
XM-Hannu
|
Viestin otsikko: Re: Ihmettelen... Lähetetty: 19.05.2020 21:59 |
|
Ihmettelen sanaa "alupellit". Mistä te sellaisia saatte, kun ei niitä missään uutena myydä. Minulle peltivanteet ovat teräsvanteita. Aluvanteet taas ovat valettuja, eivät tasapaksusta levystä valmistettuja peltivanteita. Minulle ainakin muotoonvalettu alumiini on aivan eri asia, kuin alupelti. Ehkä se on vaan vakiintunut nimitys länsiosissa maata... vai onko minulla aukkoja tiedoissa?  Tässä yksi "alupelti", eikös tuo ole selkeästi teräsvanne? 
|
|
|
|
 |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: Ihmettelen... Lähetetty: 19.05.2020 22:12 |
|
laakeri kirjoitti: Ihmettelen, miksi jokaisen tee-se-itse-henkilön pitää yrittää väkisin tehdä sähkötöitä, vaikka ei ole niistä yhtikäs mitään ymmärrystä.  . Liitteet: 20200509233312-b80e5315-me.jpg Aika jännä kytkentä. Näin sähkötöitä tehneenä ja aavistuksen kouluttautuneenakin hämmästyttää tuo ennakkoluulottomuus ja luovuus.
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: Ihmettelen... Lähetetty: 19.05.2020 22:13 |
|
XM-Hannu kirjoitti: Ihmettelen sanaa "alupellit". Mistä te sellaisia saatte, kun ei niitä missään uutena myydä. Minulle peltivanteet ovat teräsvanteita. Aluvanteet taas ovat valettuja, eivät tasapaksusta levystä valmistettuja peltivanteita. Minulle ainakin muotoonvalettu alumiini on aivan eri asia, kuin alupelti. Ehkä se on vaan vakiintunut nimitys länsiosissa maata... vai onko minulla aukkoja tiedoissa?  Tässä yksi "alupelti", eikös tuo ole selkeästi teräsvanne? Selvä teräsvanne sinulla. Niitä alumiinipellistä valmistettuja vanteita taisi olla ainakin C5:ssa, ovat noin puolta kevyemmät kuin teräspeltivanteet. Ovat myös mukavammat ajettavat epätasaisella tiellä kun eivät vatkaa niin paljoa kuin painavammat vanteet. Kuvissa sen erottaa esim. tuon rei'ityksen reunan paksuutta katsomalla. Lisäys: täällä onkin keskustelua niistä https://citroen-foorumi.com/index.php?topic=6611.0
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Ihmettelen... Lähetetty: 19.05.2020 22:38 |
|
Alupelti on C5 I:n 15" orkkis"peltivanne". Paksusta alumiinilevystä peltivanteen tapaan hitsattu ja sellaisen näköinen vanne. Todella kevyt.
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Ihmettelen... Lähetetty: 19.05.2020 22:38 |
|
jean-michel kirjoitti: Aika jännä kytkentä. Näin sähkötöitä tehneenä ja aavistuksen kouluttautuneenakin hämmästyttää tuo ennakkoluulottomuus ja luovuus. Vanhoissa taloissa tapaa näitä ihmeellisyyksiä. Tiedä sitten, eivätkö jotkut jaksa vain välittää tämmöisten mitättömien pikkusähköjen kohdalla, vaikka niilläkin saa helposti poltettua koko talon tai tapettua jonkun. eskere kirjoitti: Niitä alumiinipellistä valmistettuja vanteita taisi olla ainakin C5:ssa Mutta valitettavasti ei enää X7:ssa.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
XM-Hannu
|
Viestin otsikko: Re: Ihmettelen... Lähetetty: 19.05.2020 23:31 |
|
Minulla oli siis tiedoissa aukkoja. En ole ikinä tuollaista käsitellyt.
|
|
|
|
 |
Plagu
|
Viestin otsikko: Re: Ihmettelen... Lähetetty: 03.06.2020 12:19 |
|
Teuski kirjoitti: Opelilla ainakin H-mallin Astrassa on myös vähän erikoisemmat peltivanteet, 5-puolaiset. Orkkispölykapseli peittää vanteen ja menee puolien sivuille, näyttää ihan aluvanteelta kun pölärin takaa ei näy lainkaan itse vannetta.  tälläset on tuossa meidän c4 cactuksessakin.
|
|
|
|
 |
C4_robotti
|
Viestin otsikko: Re: Ihmettelen... Lähetetty: 12.06.2020 14:21 |
|
Otsikon "ihmettelen" alla ihmettelen seuraavaa: miksi kolmoismurhasta ja muistakin rikoksista tuomittu henkilö on saanut vaihtaa nimeään jo kolme kertaa?
"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Ihmettelen... Lähetetty: 12.06.2020 15:02 |
|
Koska Suomen laissa ei ole nimenvaihtokieltoa rangaistusmuotona.
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
|
|