laakeri kirjoitti:
...mutta näyttäähän terve, puhdas ja paljas ihmisiho aina paremmalta.
Tuo "näyttää paremmalta" on makuasia, miettikääpä siis ennen kuin annatte lasten katsoa vaikka smurffeja...
Ja ihmiskehon koristelun eri muotoja voi ihmetellä kyllä kaikilta osin, yksi on vaikka nyt korvakorut. Jos korvakorut eivät olisi tapana, niin miettikääpä kun ensimmäinen ihminen päättäisi: teenpä noihin lörpäköihin reiät ja ripustan siihen jotain koreaa - mutta ei kai se sen kummenpaa ole kuin alahuulen venyttäminen, hiusten värjäys tai hampaiden oikaisu - miksi hampaiden pitäisi olla tasaiset ja tasaisen vaaleat, jos niitä ei ole luonnostaan suotu?
Yksi syy on myös osoittaa yhteisöllisyyttä, vaikka muutenkin tyylillä ja pukeutumalla kerrotaan, minä olen businessmies, minä olen hipsteri... juppi hippi punkkari... (ja minä olen individualisti ja otin tribaalitatuoinnin tatuointikuvastosta numero kolme silloin kun kaikki muutkin tai kanji merkkejä, ankkuri. Itse voisin ottaa tatuoinnin, vaikka "Tämä puoli ylöspäin" tai joku muu muu järjetön viesti, jota saisi muut ihmetellä.
Mutta sama pitää kaikkeen, joskus voi ihmetellä: pitääkö joku tosiaan tuosta (autosta) ja miksi?
Ja kaikesta löytyy positiivisia juttuja: tatuointi on perinteistä käsityötä ja erilaiset ajattelemattomuudet myös luovat työllisyyttä, vaikka sen ikuisen pakkaan nimen laserpoisto, kun rakkaasta tulee ex. (Ei ole tatuointeja, mutta ei ne myöskään ihmetytä, kuin ehkä ne "tatuointimokat" kirjoitusvirheet tatuointiin, tulee Mieleen Martina Aitolehti)