Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 122/146 [ 3639 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125 ... 146  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Tankkaatko Teboililla?
ViestiLähetetty: 25.02.2025 23:27 

Xari kirjoitti:
kimmoa kirjoitti:
Varsinkin maiden nykytilanteen tunteminen vaikuttaa olevan monella melkoisen hakusessa, jonka huomaa aivan järjettömästä innosta saada ukraina tänne eurostoliittoon meidän elätettäväksi/maksettavaksi. Siinä on aivan pohjaton rahareikä, johon verrattuna itä-saksa taikka romania ovat pelkkiä juomarahoja. Tulee tsuhnastakin köyhä poika, vaikka täällä ei monella tähänkään mennessä ole ollut kuin tuulen huuhtoma perse.

Samaa sitä sanottiin Puolastakin, kaikki on rempallaan ja korjaaminen maksaa, nyt siellä on EU:n kovin talouskasvu ja paikat kunnossa, suomea paremmat tiet ja yritteliäisyyttä, sen näki jo 20v sitten että maa tulee nousemaan, jos jonkinlaista pienyritystä paikat täynnä.

Samoin käy Ukrainan kanssa, siellä on kumminkin osaamista joka ei ole kadonnut mihinkään, ja jälleenrakennuskin olisi ollut paljon halvempaa jos olisi lyöty *yssään turpaan samantien eikä odoteltu.

Puolassa voi noin ollakin, paikkapaikoin. Kun mennään sinne syvemmälle maaseudulle niin totuus on aikalailla toisenlainen kuin mitä kuvailet tuossa. Isoimmat päätiet toki ovat kunnossa. Mutta kysymys kuuluukin että mitä sinä ja minä hyödymme tuosta? Emme yhtään mitään, päinvastoin. Sinne niitä teitä tms. meiltäkin maksetaan joka vuosi. Rahalle olisi kyllä omaakin käyttöä.

Ukraina on puola potenssiin kaksi. Lähtökohdat aivan surkeat, maassa ei ole kolmeenkymmeneen vuoteen tehty mitään muuta kuin varastettu kaikki, mitä on irti saatu. Mitään uutta sinne ei ole rakennettu/investoitu jos ei lasketa joitakin länsimaisten firmojen alihankintayrityksiä. Ne eivät hyödytä paikallista väestöä kuin nälkäpalkan verran.

Poissa

ViestiLähetetty: 25.02.2025 23:32 

pvalila kirjoitti:
kimmoa kirjoitti:
Mielestäni tilanteesta kannattaisi kuitenkin yrittää hyötyä sen sijaan että koko ajan haraa vastaan, varsinkin kun sekin rajoittuu pelkkään jurnuttamiseen keskikaljakuppiloiden nurkkapöydissä ja somen keskustelupalstoilla.

Sinussa on kyllä potentiaalia Trumpin kannattajaksi!

Kaljaa en juo enkä kuppiloiden pöydissä istu. Somekin minulla rajoittuu tähän sivustoon: täällä on muutama ihminen, joiden kommentteja on antoisa lukea.

Kun minä näen, että ihmisen koti ja elämä tuhotaan, ei se herätä minussa halua hyötyä tilanteesta. Ymmärrän kyllä näkökantasi, esimerkiksi juuri Ukrainassa on tapahtunut paljon sitä, että valloittaja on vienyt tuhoamistaan taloista boilerit ja pesukoneet. Valitettavasti varastettavana saaliina on usein nähty myös naiset, jotka ovat jääneet vihollisen käsiin. Minä en koe minkäänlaista halua hyötyä ukrainalaisten hädästä, vaan haluan auttaa heitä. Sekä estää saman hävityksen leviämisen tänne Suomeen, tietenkin.

Olen jo Trumpin kannattaja, joten siinä mielessä analyysisi osui oikeaan.

Koska ymmärrän yskän, mitä tarkoitat noilla antoisilla kommenteilla niin voin vinkata uuden suomen blogit ja keskustelupalstat. Siellä on Kirkasotsaisia, ArvoYhteisöön sitoutuneita maailmaa parantavia näppäimistösotureita sankoin joukoin, jotka saavat tyydytyksensä netissä oikeassaolemisesta ja suunsa repimisestä. Sitä voimatonta raivoa on oikein terapeuttista lukea kun samalla tekijämiehet hoitavat suhteensa ja bisneksensä tuolla maailmalla.

En minä sano edelleenkään että se jonkin pienemmän tekijän näkökulmasta oikein olisi, mutta on vuosituhansia vanha tapa, eikä siitä ikinä eroon päästä. Siksi siitä kannattaisi paremminkin hyötyä. Nyt meillä oli jokusen kymmenen vuotta kestävä ajanjakso, jolloin amerikkalaisten ryöstöretket verhottiin paskan alle ja puhuttiin Demokratiasta, IhmisOikeuksista sun muusta irrelevantista tauhkasta. Nyt mennään paljon rehellisemmin ja kaikki osapuolet paljastavat todelliset karvansa. Ja niin pitää olla.

Poissa

ViestiLähetetty: 26.02.2025 01:24 

kimmoa kirjoitti:

Olen jo Trumpin kannattaja, joten siinä mielessä analyysisi osui oikeaan.

Koska ymmärrän yskän, mitä tarkoitat noilla antoisilla kommenteilla niin voin vinkata uuden suomen blogit ja keskustelupalstat. Siellä on Kirkasotsaisia, ArvoYhteisöön sitoutuneita maailmaa parantavia näppäimistösotureita sankoin joukoin, jotka saavat tyydytyksensä netissä oikeassaolemisesta ja suunsa repimisestä. Sitä voimatonta raivoa on oikein terapeuttista lukea kun samalla tekijämiehet hoitavat suhteensa ja bisneksensä tuolla maailmalla.

En minä sano edelleenkään että se jonkin pienemmän tekijän näkökulmasta oikein olisi, mutta on vuosituhansia vanha tapa, eikä siitä ikinä eroon päästä. Siksi siitä kannattaisi paremminkin hyötyä. Nyt meillä oli jokusen kymmenen vuotta kestävä ajanjakso, jolloin amerikkalaisten ryöstöretket verhottiin paskan alle ja puhuttiin Demokratiasta, IhmisOikeuksista sun muusta irrelevantista tauhkasta. Nyt mennään paljon rehellisemmin ja kaikki osapuolet paljastavat todelliset karvansa. Ja niin pitää olla.

Homo homini lupus...

Eivät kaikki ihmiset ole läpipaskoja narsisteja, aika pieni osa vain.

Toki nuo usein menestyvät hyvin ja päätyvät näkyvään asemaan.

Kurjistakin ihmisistä löytyy usein jotain hyvääkin.

Poissa

ViestiLähetetty: 26.02.2025 01:54 

kimmoa kirjoitti:

Puolassa voi noin ollakin, paikkapaikoin. Kun mennään sinne syvemmälle maaseudulle niin totuus on aikalailla toisenlainen kuin mitä kuvailet tuossa. Isoimmat päätiet toki ovat kunnossa. Mutta kysymys kuuluukin että mitä sinä ja minä hyödymme tuosta? Emme yhtään mitään, päinvastoin. Sinne niitä teitä tms. meiltäkin maksetaan joka vuosi. Rahalle olisi kyllä omaakin käyttöä.

Ukraina on puola potenssiin kaksi. Lähtökohdat aivan surkeat, maassa ei ole kolmeenkymmeneen vuoteen tehty mitään muuta kuin varastettu kaikki, mitä on irti saatu. Mitään uutta sinne ei ole rakennettu/investoitu jos ei lasketa joitakin länsimaisten firmojen alihankintayrityksiä. Ne eivät hyödytä paikallista väestöä kuin nälkäpalkan verran.

Ihan kelvoton kansa ei olisi pystynyt tuollaiseen sotaan.

Mua on kyllä tuettu ja jeesattu elämän varrella, joten joudan minä itsekin muista vähän huolta pitämään.

Ukrainan tukeminen ei tosin meille suomalaisille ole varsinaisesti hyväntekeväisyyttä, koska sota siellä etelässä rajoittaa Venäjän aggressiota täällä pohjoisessa.

Poissa

ViestiLähetetty: 26.02.2025 10:04 

kimmoa kirjoitti:
Puolassa voi noin ollakin, paikkapaikoin. Kun mennään sinne syvemmälle maaseudulle niin totuus on aikalailla toisenlainen kuin mitä kuvailet tuossa. Isoimmat päätiet toki ovat kunnossa.

Olen viimeisen 25 vuoden aikana kiertänyt Puolaa aika paljon, toi Saksan puoleinen rannikko Sopotista lähteen on vielä käymättä, muuten on kierretty muutama sivutiekin.

Kovasti tuon surkeuden luonnonvarat kiinnostaa Trumppiakin.

Mut Puolaa, Bobrcen öljykaivosmuseo, onkos täällä muita tuolla käyneitä :mrgreen:

Liitteet:
P1050238.JPG
P1050238.JPG [ 114.75 KiB | Katsottu 4974 kertaa ]

Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa

ViestiLähetetty: 26.02.2025 10:16 

Xari kirjoitti:
kimmoa kirjoitti:
Puolassa voi noin ollakin, paikkapaikoin. Kun mennään sinne syvemmälle maaseudulle niin totuus on aikalailla toisenlainen kuin mitä kuvailet tuossa. Isoimmat päätiet toki ovat kunnossa.

Olen viimeisen 25 vuoden aikana kiertänyt Puolaa aika paljon, toi Saksan puoleinen rannikko Sopotista lähteen on vielä käymättä, muuten on kierretty muutama sivutiekin.

Kovasti tuon surkeuden luonnonvarat kiinnostaa Trumppiakin.

Mut Puolaa, Bobrcen öljykaivosmuseo, onkos täällä muita tuolla käyneitä :mrgreen:

Minäkin olen kiertänyt. Toiset paikat ovat parempia, toiset huonompia.
Odotan edelleenkin vastausta siihen että mitä me kaksi ollaan hyödytty siitä, että EUCCP on pumpannut tuonne meidän verorahat? Polakit on varmaan hyötyneet paljonkin. Olisiko niistä itsestään ollut tuota muutosta tekemään? Tuskin.

Poissa

ViestiLähetetty: 26.02.2025 10:23 

"Ihan kelvoton kansa ei olisi pystynyt tuollaiseen sotaan."

Se on sitä samaa ryssää, mitä kovasti halveksit toisissa lauseissasi, ainoastaan vielä vähän mädempää ja korruptoituneempaa.

"Mua on kyllä tuettu ja jeesattu elämän varrella, joten joudan minä itsekin muista vähän huolta pitämään."

Tällä ajattelumallilla pääsee takuuvarmasti maksamaan toisten laskuja kerta toisensa jälkeen. Ystävät kannattaa hankkia lähempää. Tosin tsuhnaa siedetään monin paikoin vain siksi, että siltä saadaan vähän kehumalla huijattua rahat pois.

"Ukrainan tukeminen ei tosin meille suomalaisille ole varsinaisesti hyväntekeväisyyttä, koska sota siellä etelässä rajoittaa Venäjän aggressiota täällä pohjoisessa."

Olen 55v enkä ole tähän mennessä sitä aggressiota nähnyt. Ehkä vika on minussa.

Poissa

ViestiLähetetty: 26.02.2025 11:46 

kimmoa kirjoitti:
"Ukrainan tukeminen ei tosin meille suomalaisille ole varsinaisesti hyväntekeväisyyttä, koska sota siellä etelässä rajoittaa Venäjän aggressiota täällä pohjoisessa."

Erittäin todennäköisesti on tai sitten me muut eletään jossain valetodellisuudessa.

Poissa

ViestiLähetetty: 26.02.2025 23:03 

kimmoa kirjoitti:
"Ihan kelvoton kansa ei olisi pystynyt tuollaiseen sotaan."

Se on sitä samaa ryssää, mitä kovasti halveksit toisissa lauseissasi, ainoastaan vielä vähän mädempää ja korruptoituneempaa.

"Mua on kyllä tuettu ja jeesattu elämän varrella, joten joudan minä itsekin muista vähän huolta pitämään."

Tällä ajattelumallilla pääsee takuuvarmasti maksamaan toisten laskuja kerta toisensa jälkeen. Ystävät kannattaa hankkia lähempää. Tosin tsuhnaa siedetään monin paikoin vain siksi, että siltä saadaan vähän kehumalla huijattua rahat pois.

Ehkä tuo 55 vee ei riitä? Me olemme Xarin kanssa vähän vanhempia. :lol: :lol: :lol:

Laske nyt vaikka ihan huvin vuoksi, kuinka monta kertaa minä olen vaikkapa tässä ketjussa käyttänyt tuota R-sanaa. Luultavasti en kertaakaan, kerran tai pari olen kyllä ollut niin turhautunut, että lipsahduskin on saattanut tapahtua.

Itäisen Euroopan nostaminen ylös sosialismin suosta on ollut länsimaiden näkökulmasta sijoitus. Kuinka tuottava sellainen, siitä voidaan toki vääntää kättä; en usko, että mulla henkilökohtaista varallisuutta kauheasti enemmän olisi, jos nuo maat olisi jätetty oman onnensa nojaan.

Jos Venäjälle ei olisi tarvinnut maksaa sotakorvauksia ja jos Venäjä olisi sallinut Suomenkin ottaa vastaan Marshall-apua niin sitten minulla saattaisi jokunen lati enemmän takataskussa ollakin. Näinkin pärjätään, turha noita menneitä on enää vatvoa.

Poissa

ViestiLähetetty: 27.02.2025 11:52 

kimmoa kirjoitti:
Odotan edelleenkin vastausta siihen että mitä me kaksi ollaan hyödytty siitä, että EUCCP on pumpannut tuonne meidän verorahat? Polakit on varmaan hyötyneet paljonkin. Olisiko niistä itsestään ollut tuota muutosta tekemään? Tuskin.

Ollaan ainakin saatu EU:n 1 oikea sotilasmahti kun polakit päätti ettei meidän yli enään kävellä, toivottavasti ei herää valloitushalut, tai jos herää valtaisi vaikka Köningbergin ja Saksan, tosin ehkä Valko-venäläiset katselisi ennemmin puolalaismiehittäjää kuin Likasankoa.

Ja Venäläinen rauha, Lavrov vaatii että Ukraina vapauttaa miehittämänsä alueet jotka kuuluu oikeasti Ukrainalle, meidän pitäisi tehdä samoin, tehdään laki jonka mukaan venäjälle luovutetut alueet kuuluu suomelle ja rajaa ei avata ennenkuin ne on luovutettu takaisin :roll:

Poissa

ViestiLähetetty: 27.02.2025 14:36 

Xari kirjoitti:
kimmoa kirjoitti:

Ollaan ainakin saatu EU:n 1 oikea sotilasmahti kun polakit päätti ettei meidän yli enään kävellä, toivottavasti ei herää valloitushalut, tai jos herää valtaisi vaikka Köningbergin ja Saksan, tosin ehkä Valko-venäläiset katselisi ennemmin puolalaismiehittäjää kuin Likasankoa.

Ja Venäläinen rauha, Lavrov vaatii että Ukraina vapauttaa miehittämänsä alueet jotka kuuluu oikeasti Ukrainalle, meidän pitäisi tehdä samoin, tehdään laki jonka mukaan venäjälle luovutetut alueet kuuluu suomelle ja rajaa ei avata ennenkuin ne on luovutettu takaisin :roll:

Ei taida kauheasti Kimmoa lämmittää, että Puola on vahvistanut puolustustaan: Kimmon näkemyksen mukaan Venäjä ei ole aggressiivinen maa, mihin sitä puolustusta tarvitaan? Edelleen hän toivonee, että erilaiset tukirahat suunnattaisiin hänen ja hänen lähipiirinsä käyttöön, eikä muille maille vierahille.

Annetaan tuon rajan vain olla siinä missä se on, ja annetaan sen olla kiinni, kunnes Venäjä on vetäytynyt Ukrainasta. Eli siis maailman tappiin.

Poissa

ViestiLähetetty: 27.02.2025 14:54 

Jenkkilässä kohistaan siitä, että oikeusministeriö on julkaisemassa Epstainin pedofiilirinkiin liittyviä puhelu- ja lentologeja.

Satavarmaa on, että noista Magan julkaisemista tiedoista poistetaan Trumpin nimi ja koko operaation tarkoitus on vain hämärtää Trumpin ja Epstainin välistä yhteyttä.

Yhteys on kuitenkin päivänselvä ja mm. dokumentoitu 80-luvun lehtijuttuihin. Pedofiili mikä pedofiili, ei siitä ole oikeasti mitään epäselvää ollut koskaan (teinityttöjen kauneuskisat, ryntäily alastomien tyttöjen pukuhuoneisiin). Myös lukemattomat puhelin- ja lentologit ovat päätyneet julkisuuteen aiemmin, tuo kumppanuus on dokumentoitu oikein hyvin.

- Sen prinssi Andrewn hyväksikäyttämä tyttö muuten asui Mar-a-Lagossa. Prinssiltä oli turvallista puristaa rahaa, jotakuta toista puristamalla olisi voinut saada enemmän mutta olisi voinut mennä myös henki. Stormyn juttu oli erilainen, koska siinä oli kysymys kahdesta täysi-ikäisestä ihmisestä eikä siis rikoksesta; Stormya toki uhkailtiin, mutta ei tapettu.

Ironista on, että niiden Trumpia tukevien sekopäiden puheissa maailmaa hallitsevasta pedofiiliringistä on hievenen totta.

Poissa

ViestiLähetetty: 27.02.2025 21:56 

Vladimir Putinin tavoitteet on helppo nähdä ja ymmärtää.

Mutta mihin tähtää Trump?

Mutulla voisi sanoa, että hän hakee ultimatea hyvitystä sille, että hänet potkaistiin neljä vuotta sitten irti vallasta.

Uskoisin, että hän haluaa tehdä Yhdysvalloista samanlaisen valtion kuin esimerkiksi Venäjä on jo pitkään ollut (ts. sellaisen, jossa johtajan asema ei riipu äänestäjien oikuttelevasta tahdosta). Irtiotto läpidemokraattisista kumppanivaltioista ja diktatuurien lähestyminen sopisi hyvin tuohon tavoitteeseen.

Toisaalta jokin tuollainen on niin haastava tavoite, että on vaikea uskoa, että Donald Trumpin kaltainen tunari siinä onnistuisi: Trumpin bisnekset ovat aina kaatuneet ja varsinkin hänen liikekumppaneilleen on käynyt huonosti.

Ehkä Donald haluaa vain ennen kuolemaansa tuottaa satunnaista tuhoa, tehdä tästä maailmasta vähän skeidamman paikan? Pitää omalla tavallaan hauskaa, katsoa kun muut kärsivät?

Voisin kuvitella, että Trumpissa ja Putinissa on niin paljon samaa, että Putin jollain tavalla vaistoaa, mitä Donald haluaa.

Putin ei välttämättä usko, että Trump tavoitteissaan onnistuu; Trumpin tukeminen on kuitenkin Putinin kannalta fiksua, koska Trumpin tukeminen on tehokas tapa vahingoittaa länsimaita. Jo se, ettei Trump joutunut syytteeseen ilmiselvästä vallankaappausyrityksestä viittaa siihen, ettei Trumpia kannata aliarvioida.

Poissa

ViestiLähetetty: 27.02.2025 23:15 

Venäjä kieltää bensiinin viennin maaliskuun alusta elokuun loppuun, rintamallahan käytetään aaseja joten kait toi on siksi ettei Moskovassa väen voitonriemu hiivu :roll:

Sitä on turha haikailla rajan avaamista kun bensanhaku ei onnistu kumminkaan.

Poissa

ViestiLähetetty: 28.02.2025 10:23 

Trump lupaa vapauttaa Venäjän miehittämät alueet Ukrainassa, katsotaan pitkäänkö lupauksensa muistaa, ei se muistanut kutsuneensa Zelenskyä diktaattoriksikaan. https://x.com/DrewPavlou/status/1895303543827112126

Poissa

ViestiLähetetty: 28.02.2025 22:53 

Xari kirjoitti:
Trump lupaa vapauttaa Venäjän miehittämät alueet Ukrainassa, katsotaan pitkäänkö lupauksensa muistaa, ei se muistanut kutsuneensa Zelenskyä diktaattoriksikaan. https://x.com/DrewPavlou/status/1895303543827112126

Tuskinpa vain, ainakaan nyt kun Zelensky ei älynnyt nuoleskella ja imarrella Trumpia tapaamisessa. Anteeksiantamaton virhe. Kyllä siitä hyvästä joutaa heittää 40-miljoonainen kansa junan alle.

Poissa

ViestiLähetetty: 01.03.2025 00:09 

Säxä77 kirjoitti:
Xari kirjoitti:

Tuskinpa vain, ainakaan nyt kun Zelensky ei älynnyt nuoleskella ja imarrella Trumpia tapaamisessa. Anteeksiantamaton virhe. Kyllä siitä hyvästä joutaa heittää 40-miljoonainen kansa junan alle.

Luultavasti Zelensky nuoli kyllä ihan tarpeeksi, mutta olisi pitänyt myös suostua Trumpin rauhanehtoihin eli käytännössä muutamassa vuodessa luopua itsenäisyydestä.

Trump ja JD huusivat kuin hullut ja väittivät, ettei Zelensky ole osoittanut mitään kiitollisuutta; illalla Zelensky julkaisi videon tapaamisestaan kongressiedustajien kanssa eikä hän mitään muuta tehnytkään kuin kiitteli amerikkalaisia. Siis ennen tuota episodia Valkoisessa talossa.

Zelenskyin kehonkieli, kädet ristissä kuin iskuilta suojautuvalla, oli kamalaa katsottavaa.

Luulen, että seuraavaksi jenkit etähallinnalla lamauttavat Himarsit, StarLinkin jne. sekä poistavat pikana kaikki Venäjään kohdistuvat pakotteet. Putinilla ja Trumpilla on yhteensä yli 12.000 ydinasetta, siinä on mietittävää myös Xi:lle.

Poissa

ViestiLähetetty: 01.03.2025 11:21 

Ennen vaaleja oli katuhaastatteluja joissa Trumpin kannattajat valitteli että Amerikkaa ei enään arvosteta maailmalla ja Trump kyllä palauttaa sen arvostuksen...

Trump vaati Meksikon rajalle muuria jonka Meksiko vielä itse maksaa, alkaa tuntumaan että Kanada aitaa kohta rajansa ihan itse käskemättäkin.

Hyvä että noille kahjoille joku pistää vastaan, Starmer teki pyllynnuolemisen ennätyksen kuninkaan kutsuineen, seuraavana siellä on varmaan rakettimies :mrgreen:

Poissa

ViestiLähetetty: 01.03.2025 12:05 

Xari kirjoitti:
Ennen vaaleja oli katuhaastatteluja joissa Trumpin kannattajat valitteli että Amerikkaa ei enään arvosteta maailmalla ja Trump kyllä palauttaa sen arvostuksen...

Trump vaati Meksikon rajalle muuria jonka Meksiko vielä itse maksaa, alkaa tuntumaan että Kanada aitaa kohta rajansa ihan itse käskemättäkin.

Hyvä että noille kahjoille joku pistää vastaan, Starmer teki pyllynnuolemisen ennätyksen kuninkaan kutsuineen, seuraavana siellä on varmaan rakettimies :mrgreen:

Yleinen linja on, ettei Trump ymmärrä, mitä tekee.

Luultavasti Trumpin leiri tietää ihan tarkkaan, mihin se pyrkii; minun arvaukseni mukaan se on Magan vallan sementoiminen.

Trump oli oikein tyytyväinen tuon televisioidun kahakan jälkeen, hän katsoi syntyneen hyvää telkkarinäkyvyyttä.

Yhteistyöt D.C. Vancen kanssa sujui saumattomasti, oletettavasti juuri kuten oli suunniteltukin.

Mä olin vähän alle kolmekymppinen, kun sain nähdä Neuvostoliiton romahduksen.

Ja nyt mä saan ilmeisesti nähdä Naton romahtamisen. Tai Naton uskottavuuden romahduksen ainakin: mikään Trumpin lausunto ei voi enää palauttaa viidennen artiklan uskottavuutta, eikä siihen pysty Trumpin seuraajakaan.

Maailma on ehtinyt jo nähdä, ettei kuninkaalla ole vaatteita.

Tulevaisuutemme voisi olla vaikka näinkin synkkä:

EU:n itäisin reuna muuttuu Venäjän satelliittivaltioiksi ja vapaaksi jäävä läntinen osa tiivistyy liittovaltioksi, jolla on riittävä sotilaallinen voima ja kunnollinen ydinpelote. Syntyy Itä-EU ja Länsi-EU, ihan kuten joskus oli kaksi Saksaa.

Onneksi Venäjä alkaa olla taloudellisesti romahduspisteessä ja vaikka Trump tulisikin avuksi, niin jo syntyneiden vaurioiden korjaaminen vie aikaa. En minä tuota kahden unionin mallia varsinaisesti odota, mutta mahdolliselta se alkaa näyttää.

Poissa

ViestiLähetetty: 01.03.2025 13:19 

Ei Neuvostoliiton romahtamiseen kukaan uskonut, sille nähdään kohta jatko-osa mut meneekö mukana myös Trumplandia?

Trumphan kehui että tämän jälkeen ei enään vaaleja tarvitse järjestää, no ei jos koko liittovaltio hajoaa :?

Mä en usko että Venäjästä on meille isompaa sotilaallista uhkaa, paremminkin odotan että kohta itsenäinen Karjalan tasavalta haluaa liittyä Suomeen :lol: tai ainakin EU:hun.

Poissa

ViestiLähetetty: 01.03.2025 13:35 

Xari kirjoitti:
Ei Neuvostoliiton romahtamiseen kukaan uskonut, sille nähdään kohta jatko-osa mut meneekö mukana myös Trumplandia?

Trumphan kehui että tämän jälkeen ei enään vaaleja tarvitse järjestää, no ei jos koko liittovaltio hajoaa :?

Mä en usko että Venäjästä on meille isompaa sotilaallista uhkaa, paremminkin odotan että kohta itsenäinen Karjalan tasavalta haluaa liittyä Suomeen :lol: tai ainakin EU:hun.

Voit oikein hyvin olla oikeassa siinä, että tästä tämänhetkisestä asetelmasta voi alkaa myös positiivinen kehityskulku.

Minä odottaisin meidän suomalaisten kannalta positiivisia uutisia ennemmin Venäjältä kuin jenkeistä. Jenkkilässä magailu ei mielestäni ole mitenkään saavuttanut huippuansa vaan maa tulee kyllä lähivuosina yhä pahemmin vajoamaan magaan.

Venäjällä sen sijaan mikä hyvänsä kehityskulku on täysin mahdollinen, täydestä romahduksesta Putinin suurvaltaunelmien toteutumiseen asti.

Monet asiantuntijat tuntuvat uskovan, että Trumpin kanta Suomeen perustuu maiden keskinäisen kaupan balanssiin ja puolustusmenojen osuuteen bruttokansantuotteesta. Oikeasti, Suomi on kauppatavaraa neuvotteluissa Putinin kanssa; hyttysluokan kauppatavaraa Trumpille mutta paljon tärkeämpää Putinille.

Poissa

ViestiLähetetty: 01.03.2025 20:23 

Katselin tuossa John Boltonin ajatuksia Trumpin viimeisistä tekemisistä.

Bolton on sikäli mielenkiintoinen henkilö, että hän oli vielä jokunen vuosi sitten Trumpin lähipiiriläinen eli oikeasti tuntee ukon.

Bolton pitää itsestään selvänä, että kyse on Trumpin egosta: Trump pitää enemmän Putinin kielestä kuin Zelenskyn.

Jos tuo on totuus kaikessa yksinkertaisuudessaan, niin se olisi hyvä juttu.

Huonompi juttu, jos Trumpilla olisi jokin suunnitelma Putinin avulla sementoida Magan asema.

Poissa

ViestiLähetetty: 01.03.2025 23:21 

Varapresidentti Vance on Vermontissa hiihtolomalla perheineen ja kansalaiset ovat kerääntyneet kadunlaidoille "kannustamaan".

Ehkä toi viimeinen homma ei ihan vielä ole loppuun käsitelty.https://x.com/mattmfm/status/1895891182322130957

Liitteet:
vance.jpg
vance.jpg [ 67.37 KiB | Katsottu 4101 kertaa ]

Poissa

ViestiLähetetty: 02.03.2025 10:33 
Käyttäjän avatar

Koskakohan alkaa saamaan Che Guevara tyylisiä Zelensky t-paitoja..?

Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa

ViestiLähetetty: 02.03.2025 10:58 

Wesa kirjoitti:
Koskakohan alkaa saamaan Che Guevara tyylisiä Zelensky t-paitoja..?

Ihan sellaista ei näy mut suunnittelemaan, tuolla sen voi pistää jakoon. https://www.spreadshirt.fi/shop/design/zelensky+ukrainan+kunnia+miesten+premium+t-paita-D622931d1dbc5e466388e39ff?sellable=E7ZmDQAykzilN4rk3oYo-812-7

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 122/146 [ 3639 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125 ... 146  Seuraava