Citro-Classica 2025:ssa kuulin suomen kieltä, varmasti tämän palstan kirjoittajia.
Totesin, ettei minulla ollut syytä lähestyä puhujia, joten pysyin vaiti.
Tämä oli minulle viimeinen Citro-Classica. Kokonaisuutena paras kokemus kokonaisvaltaisesti tarkasteltuna,
hellekelit Ranskassa ja Benelux-maissa (jopa +30*C, mutta ei hiostavaa kosteutta ollenkaan) ennen viikonloppua, itse CC25:ssa maksit +20*C.
Viimeinen käynti, koska menokulut melkoiset. Joka yö eri hotelli, yhteensä 17 eri maassa (Suomi 18.). Liechtensteinissa tulli pysäytti minut kysyen, mitä teen kääpiövaltiossa: transit !! Sain poliisin perääni heti hotellista lähdettyäni Ostravassa, en ymmärtänyt, miksi minut haluttiin pysäyttää: Selvisi ajaneeni liikennevalojen punaisista läpi. Mutta sakkoa ei tullut, koska olin ison linja-auton perässä, joka ajoi valoista läpi ja en linja-auton koon takia nähnyt valopylvästä lainkaan.
Rohkenin ajaa Pariisin keskustassa Seinen länsirantaa Javelilta Eiffel-tornille, itärannalle Alman sillan kautta.
Sitten kulku sakkasi Avenue du Président Wilsonilla; Ienan liikenneympyrä todella kaoottinen, liikennevalot eivät ole ohjelmoitu katkomaan liikenne kokonaan sinne tulevilta kauduilta, joten päätin, etten lähde uhmaamaan autoni koskemattomuutta ajamalla Ienasta Riemukaarelle ja sieltä Nanterreen, missä hotellini oli. Tuli mieleen elokuva Griswaldien Euroopan-lomasta, missä jäätiin kiertämään samaa liikenneympyrää uudelleen ja uudelleen!!
Selvisi Pariisin keskustan liikenteestä, mutta aiheutin itse autolleni vahinkoa parkkitalossa Alankomaissa, teräväreunaiseen betonipylvääseen peruuttaen.

Yhteensä n. 6400 km. Isoin yllätys korkeat moottoritiemaksut Ranskassa ja Itävallassa vignette-moottoritiemaksu, jota en osannut odottaa.