|
Kirjoittaja |
Viesti |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 08.02.2011 16:37 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Kyllä irrotettavalla kuulaosalla olevan mallin kuulaosan pitää olla irtoava, vaikkei se peittäisi mitään katsastuksessa. Onko siinä mitään järkeä on kokonaan toinen asia.
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 08.02.2011 17:22 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
zX-files kirjoitti: Kyllä irrotettavalla kuulaosalla olevan mallin kuulaosan pitää olla irtoava, vaikkei se peittäisi mitään katsastuksessa. Onko siinä mitään järkeä on kokonaan toinen asia. Tämä koskee varmaankin vain riittävän tuoreita, joissa muutenkin pitää olla koukuissa enemmänkin hyväksyntämerkintöjä - eikös niissä joku muutos tullut vuosituhannen alussa vai muistanko väärin? Irtoamattomia irrotettavia on ollut, eikä katsastuksesa väliä... eipä siihen mitään syytä ole, miksi tarvisi irrota.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 09.02.2011 08:37 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Xantiaa tuli eilen käytettyä leimalla, ja menihän se läpi, ennakko-odotuksista huolimatta. Kohdalle osui aseman Sitikka-mies, jonka tiesin entuudestaan hyvin vähäpuheiseksi, jotenka oli pakko heittää pari kommenttia, kun alettiin nostella auton nokkaa etukeventimellä. Ensin laitettiin keventimen päälle kumipalat, sitten kevennin ylös ja todetaan, että eipä noussut etupyörät ilmaan. Kevennin alas ja sitten todetaan, ettei sinne meinaa mennä ohutkaan korokepala enää väliin.  Tässä vaiheessa sanoin, että "kyllä se on ihan oikea Sitikka", mitään vastakommenttia ei kuulunut. No, loppujen lopuksi ne ohuet muoviläpyskät mahtuivat väliin ja saatiin etupyörät juuri ilmaan, mutta tarkastelun jälkeen niitä korokepaloja ei luonnollisestikaan saanut enää pois keventimen päältä.  Sanoin siihen, että "ei taida muilla autoilla olla tällaisia ongelmia", johon yllättäen sain vastauksen: "niinhän se vähän on". No, loppujen lopuksi tuli korjauskehoitus sumuvalon suuntauksesta liian alas ja vasemman lähivalon lasin säröt. 35 e maksoi karsastus K1:llä ja savutusmittaus etukäteen toisaalla 20 e.
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 09.02.2011 08:59 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Tulsku kirjoitti: No, loppujen lopuksi tuli korjauskehoitus sumuvalon suuntauksesta liian alas ja vasemman lähivalon lasin säröt. Ai täällä ollaan niin tarkkoja? Täytyykin sitten katsoa jossain vaiheessa, minne Xantian sumuvalot näyttävät. Vihreässä tuli pidettyä nen iin alas käännettyinä kuin ruuveissa oli varaa, eikä ollut Haminan katsastusmiehillä valittamista 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 09.02.2011 11:08 |
Viestit: 2201 Paikkakunta: Laukaa
|
Tapsa 550 kirjoitti: Visa katsastettu huomautuksitta,viety talvisäilöön lopetetun kurkkutarhan kasvihuoneeseen..  Hyvin valmisteltu katsastus on läpihuutojuttu Kai siellä kasvihuoneessa on hyvä ilmanvaihto, ettei Visa rupea kurkkuja kasvamaan 
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 09.02.2011 11:18 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
eskere kirjoitti: Tapsa 550 kirjoitti: Visa katsastettu huomautuksitta,viety talvisäilöön lopetetun kurkkutarhan kasvihuoneeseen..  Hyvin valmisteltu katsastus on läpihuutojuttu Kai siellä kasvihuoneessa on hyvä ilmanvaihto, ettei Visa rupea kurkkuja kasvamaan  On kylmä kuiva kivituhka pohja,jalkapallojoukkue Sapa pitää harjoituksi toisessa osastossa,kenttä on salipändikentän mitoilla.
|
|
|
|
 |
sitikkaporo
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 16.02.2011 12:01 |
Viestit: 1114
|
En minä mutta pomo (nais-immeinen) kävi hiivattiaan katsastamassa eilen ja kiroili tänään ku lappalainen. Oli katsuri antanut hylsyn, syynä "talvirenkaista lähtenyt liikaa nastoja"  Uusintanäytölle sitten uusien (tai parempien) talvirenkaiden kera... Mistähän alkaen katsurit on renkaita syynäilleet?? Olen ajanut kerran poliisin ratsiaan vanhoilla nastarenkailla, joissa nastoja ei ollut kuin nimeksi, urasyvyys kuitenkin hyvä, sanoivat vaan että kaipa ajelet varovasti. Sanoin että tiedän kyllä renkaiden kunnon, ajotyyli sovitetaan sen mukaiseksi.. Toivotti hyvää matkaa..
C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
|
|
|
|
 |
maddis
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 16.02.2011 12:10 |
Viestit: 197 Paikkakunta: Ylöjärvi
|
Ainahan ne on niitä katsoneet? Tuurista riippuu kuinka tarkkaan katsovat. Ei saa puuttua liikaa nastoja eikä nastamäärässä saa olla liian suurta heittoa renkaiden välillä.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 16.02.2011 13:59 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Kyllä tosiaan on renkaat aina katsottu katsastuksessa. Eihän sen pitäisi mikään uusi asia olla? Jos nastoja on vähän, niin loputkin pois nyppimällä kelpaa... 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
rmattila
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 16.02.2011 14:45 |
Viestit: 852 Paikkakunta: VT 2
|
Kerran talvella olin katsastuksessa edelliskeväänä nypityillä nastarenkailla. Inssi löysi toisesta takarenkaasta YHDEN nyppimättä jääneen nysän, ja oli sitä mieltä, että takarenkaiden nastamäärissä on yli 30 prosentin ero => hylky.
Minä esitin, että nastamääriin pitää lukea vain ne nastat, jotka ajotilanteessa ulottuvat pyörän kehän ulkopuolelle, mitä kyseinen katkennut nasta ei tehnyt. Selitys kelpasi ja leima tuli.
Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka. http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/ http://alstuttu.org/
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 28.02.2011 10:41 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Nyt alkoi kevään katsastusrumba, juniorin Pösönen 306 läpi 49 euron hintaan. Sanallinen vaihtokehotus alustan tärkeimmistä heloista, kehuja Boschilaisesta rumpuseisontajarrusta nyt kun on uudet automaagisäädöt.
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 28.02.2011 10:50 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
"Mistähän alkaen katsurit on renkaita syynäilleet?? "
Kyllä se on yks itarkastuskohta ja 25-30% ero tekee hylyn. TM testasi just katsureita ja noin kahdeksan kymmenestä EI huomannut takarenkaiden suurta nastaeroa.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Aakku
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 28.02.2011 11:30 |
Viestit: 1180
|
Miten tarkkaan katsastuksessa katsotaan vanteiden kantavuus? Minulla on pakussa alut, joista kesävanteista löytyy merkintä, joka on alle akselimassojen. Näistä talvirenkaiden aluista ei löydy mitään lukemaa. Entäs peltivanteet? Niistäkään en ole lukemaa kantavuudesta löytänyt.
Citroën 2CV AZ Berline -56
|
|
|
|
 |
Bumper
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 21.03.2011 15:26 |
Viestit: 874 Paikkakunta: Uusikaupunki
|
Rauman uusi Plus-katsastus tuli testattua, ja Xantia meni laakista läpi hintaan 55€. Ensimmäinen kerta kun en uusinut ennen katsastusta auton etupäähän koiranluita/alapalloja/tms. Jonkinasteista asiantuntemustakin tuntui olevan kun etutolppien yläpäitä oikein erikseen syynättiin ja kehuttiin hyviksi. 
Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 21.03.2011 15:50 |
Viestit: 7815 Paikkakunta: Eurajoki
|
Bumper kirjoitti: Rauman uusi Plus-katsastus tuli testattua, ja Xantia meni laakista läpi hintaan 55€. K1:sen entistä porukkaahan siellä on... Pitää varmaan itsekin testata josko vaihtaisi, Rauman K1:ellä on kyllä aina saanut loistavaa palvelua "paperiasioissa" 
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
Oldis
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 04.04.2011 09:20 |
Viestit: 832 Paikkakunta: Imatra
|
Kävin, ja ekakertaa C5 hylätiin katsastuksessa. Vika oli aika perinteinen, eli vasen raidetangonpää väljä. No eipä niitä tule enää itse tarkastettua, Moponettiin siis taas asiaa.
Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
|
|
|
|
 |
Oldis
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 04.04.2011 12:25 |
Viestit: 832 Paikkakunta: Imatra
|
Nytkö se jo vaihdettu? Kysyi katsastus herra, kun konttorille uudestaan kurvasin, vaihdettu on ja vuoden saa taas huristella.
Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
|
|
|
|
 |
Eki
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 06.04.2011 11:38 |
Viestit: 866 Paikkakunta: Janakkala
|
Allekirjoituksen mukainen Xantia kävi tänään Hämeenlinnan K1:llä. Hieman odotin, että olisi sanonut edes vas. takapyörän laakerista, kun huutaa melko lailla. Viime vuonna samassa paikassa erikseen pyydettäessä onnistui siitä löytämään aavistuksellisen välyksen, mutta ilmeisesti ei sitten ole pahentunut vuoden aikana.  Tuskin parantunutkaan... Sen sijaan kehui, että alusta on oikein hyvässä kunnossa. Eikä tänä vuonna edes koputeltu vasaralla. Iskareitten kuntoakin kehui, meinasin kysyä että mitkä ne on, mutta pidin kuitenkin suuni kiinni. Kun vaimo otti savut töissä, niin hinnaksi jäi 35 EUR aika ennakkoon varaten ja netin kautta maksaen. Viime vuonna oli 39 EUR... Xantian voi nyt jättää hyvillä mielin tässä kevään aikana seisomaan, kun tuli vaimolle hankittua työmatkoja varten tuollainen Twingo. Vaihtoehtoina olisi toki ollut ensisijaisesti uudehko C2 tai C3, mutta sai työn kautta tuon Twingon niin edullisesti, ettei siinä ollut muilla sijaa. 
Ducato 3.0 ComfortMatic '08 Clio TCe 90 Dynamique '13 207 1.6 16V '07 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00 Visa 1.4 GT '83 AX First 1.4 Diesel '93
|
|
|
|
 |
Oldis
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 11.04.2011 19:31 |
Viestit: 832 Paikkakunta: Imatra
|
Katsoi muuten tarkaan auton takapään, eli onko koukkua vai eikö ole, no nyt olin ottanut sen kiinniruostuneen koukun irti. parituntia siinä hurahti, lämpöä ja myrkkyä. Niin viimein suostui lähtemään.
Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
|
|
|
|
 |
pökkelö
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 13.04.2011 21:49 |
Viestit: 182
|
Xantia Break 1.8 16v -99 tänään katsastettavana. 10€ savumittaus haettu etukäteen ja ennakkoon varattuna k1 35 €. Läpi meni lähes moitteitta. Nuori mies syynasi tarkkaan ja perusteellisesti. Vain etujarrujen letkujen kumipinnasta löysi pientä rispaantumisen alkua, josta huomautti. Muuten kehui kunnossa olevaksi peliksi, ja taas saa vuoden ajella. ja kelpaahan sillä, kunhan tankkaa 98. 95 E10 muuttui mopo autoksi ja vääntö hävisi täysin.
|
|
|
|
 |
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 20.04.2011 09:56 |
Viestit: 2821
|
Tuli laitettua aamusta kello aikaisin (minulle aikaisin Huom!) soimaan. Saaran keula portista tielle ja keula kohti paikallista K-1:stä josta on tullut hyvän palvelun ja mukavien ihmisten takia vaki paikka Tuli hätäpäissään oltua siellä todellakin AJOISSA siinä sitten muutaman tutun bussikuskin kanssa meni jutellessa aika ja konttori avasi ovensakin aikanaan. Katsastajan mukaan ja menoksi. Kaikki toimi ja sitten se jo odotettu asia tapahtuu, puhallin päälle pois ja päälle ja TÄYSILLE Nämä kuuluisat transistorit vai mitkä lienee sanoivat sopimuksen irti. No Kyseinen auto on ollut omistuksessani niin pitkään ,että jo talvella vastaavia juttuja lueskellessa mietin koska tätä "iloinen" perhetapahtuma sattuu kohdalle Muuten kaikki menikin jos käytetään sanaa ihan okei, ja ilman huomautuksia tuli ajoaikaa taas "melkein" vuodeksi kun tuohan on koko talven seisonut ja määräaika meni jo umpeen reilut 1,5kk sitten  Eli hyvä alku tälle päivälle ainakin jos en muuta sano 
|
|
|
|
 |
Igor
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 21.04.2011 12:53 |
Viestit: 1599 Paikkakunta: Tampere
|
Activa katsastettu. Ainoa huomautus oli "näitä ei taida kauheesti olla tällä koneella"  Hintaa tuli 56€ pakokaasumittauksineen + 30€ muutoskatsastus 17" vanteille...
- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006) - ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 21.04.2011 15:03 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Xantia katsastettu tänään. Ainoa varsinainen huomatus ja merkintä tuli etuparkkipolttimoviasta. Sanottiin "alamittaisen" ohuiksi kuluneista etukiekoista; sallittu 19mm olikin 18,6mm, sallittiin. Päästöissä, jarruissa, alustassa mitään huomauttamista. Tervattuja ABS-hammaskiekkoja ihmetteli.
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 28.04.2011 19:48 |
Viestit: 5857 Paikkakunta: Lahti
|
K-1 Lotila ja CX leimaan kertakäynnillä Käsijarru ei aivan täyttänyt normeja mut tuumasi vaan että kyllä tämä kesäautolle riittää 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
|
|