|
Kirjoittaja |
Viesti |
PietuG
|
Viestin otsikko: Re: Xantia starttaa, mutta ei käynnisty Lähetetty: 16.06.2011 19:44 |
Viestit: 474
|
Luovuttaja-autosta otettiin vain moottori, startti, laturi, ruisku, eli moottori apulaitteineen ja vaihdelaatikko. Rajapintana on anturit, kaapelointia ei siirretty. Toki kokeilin myös jo myös luovuttajan boksia ilman tulosta. Kaikki kaapelit ja kontaktit on käyty läpi ja releiden toiminta tarkistettu.
Nyt tilanne muuttui sen verran että ajoneston varoitus on saanut äänensä takaisin, eli huutaa kun yritän käynnistää autoa. Startti siis pyörii, siinä kaikki. Vaihdoin nyt samalla myös akun uuteen. Entinen omistaja löysi kaukosäätimen ja sillä ovet toimivat normaalisti, mutta ajonestoa sekään ei saa pois päältä. Lisäksi löytyi myös alkuperäinen "tyhmä" avain jossa oletettavasti on siru sisällä. Näistä ei kuitenkaan ole ollut apua.
Mistähän löytäisin Xantian -99 manuaalin?
|
|
|
|
 |
Jankos
|
Viestin otsikko: Re: Xantia starttaa, mutta ei käynnisty Lähetetty: 16.06.2011 20:32 |
Viestit: 1228 Paikkakunta: Jokioinen
|
Eli anturit on uudesta moottorista. Niiden ei kyllä pitäisi vaikuttaa yhtään tuohon ajonestoon. Ja ajoneston pitäisi kyllä mennä päältä pois vaikka ei moottoria olisi lainkaan. Xantian haynes manuaalihan on tuolla: http://citroen.podolsk.ru/xm/docum/haynes_xantia/Mutta haynesissa ei näköjään ole ajonestosta mitään. Vilkaisen autodataa...
Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
|
|
|
|
 |
Jankos
|
Viestin otsikko: Re: Xantia starttaa, mutta ei käynnisty Lähetetty: 16.06.2011 21:19 |
Viestit: 1228 Paikkakunta: Jokioinen
|
-99 mallissa ei mun tulkinnan mukaan tuo kolarikytkin ei vaikuta enää tuon ajoneston käyttösähköön (vanhemmissa vaikuttaa) vaan vaikuttaa kaksoisreleen toisen releen ohjaukseen eli puola / bensapumppu. Mutta noita taas ohjaa moottorinohjain ja ei välttämättä ohjaa tuota relettä päälle jos ajonesto on päällä?
Naksuuko kaksoisrele kun pistää sähköjä päälle?
Painelitko tuota kolarikytkintä?
Tuleeko moottorinohjaimelle käyttöjännitteet? Sulake F14 kautta pinniin 18 jatkuva 12 volttia ja pinniin 34 virtalukolta käyntiasennon 12 volttia?
Entä maat, pinnit 2, 14 ja 19? Mittaa noista maapinneistä jännitettä maata vasten kun laitat sähköt päälle jos on jännitettä niin maajohto jostain irti.
Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Xantia starttaa, mutta ei käynnisty Lähetetty: 16.06.2011 23:04 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Joitain näkökohtia: YKK-anturi, vaihtuiko se, oliko irti. Kumpi reistaa, sytkä, vai ruiskupuoli. Tuleeko plussa, miinusta vasten mitattuina puolakanteen, liittimiin 3-4, oikenpuoleisiin. 1-2, vasemmanpuoleisten jännite pitäisi sykkiä startatessa. Olisi mitattava pistoke kiinni kannessa, vaikka väliadapterin (Abikot 4mm, uros ja naarasparit*, näistä* mieluiten muoviholkki pois, tilalle kokomittainen kutistemuovisukka.) kera. Pistokkeesta, 3-4:sta johto mötikkään (kondensaattori), jonka kiinnityskorvake pitäisi olla kanteen pultattu, 6mm kierre. Onko moottorin ja akun miinusnavan välinen jännite 0V, kun virrat kytketty.
|
|
|
|
 |
PietuG
|
Viestin otsikko: Re: Xantia starttaa, mutta ei käynnisty Lähetetty: 20.06.2011 15:47 |
Viestit: 474
|
Nyt sain auton piuhan päähän ja piuhan pää sanoo että moottorin ohjainlaite ei vastaa. Että näin tällä kertaa. Kaikki eo. viesteissä olevat nastat sun muut kontaktit on myös tarkistettu mutta nyt kone herjaa tuota ohjainlaitetta.
|
|
|
|
 |
|
|