Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Hydrauliikkaputken jatkaminen/korjaaminen
ViestiLähetetty: 17.12.2012 23:38 

Viestit: 17
Morjenttes!

Lueskelin että hydrauliikkaputken voisi jatkaa helmiliitoksella. Onkos jollain kokemusta moisesta ja jos on niin miten on kestänyt? Ja miten se kannattaa tehdä?

Tai onkohan jotain muuta "järkevää" tapaa jatkaa putki ilman tuon http://id19p.over-blog.com/article-2357862.html tyyppistä työkalua.

Juu ja tiedän, että korjaaminen on väliaikasta ja epäilyttävää ja ei oo niin hyvä kuin uusi ja kaikkee. ;)
Mutta uskallampa kysäistä silti :D


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hydrauliikkaputken jatkaminen/korjaaminen
ViestiLähetetty: 17.12.2012 23:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
Mersun tasonsäädön putkeen laitoin helmiliitokset ja hyvin toimi.
Ei ollut mitään erikoistyökaluja vain liittimet ja kiintoavaimet. :)
Niin ja putkea. ;)

Lisätään vielä linkki:
http://kauppa.vaunupalvelu.fi/product/6 ... ora-teras/

Joku tuollainen se oli.



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hydrauliikkaputken jatkaminen/korjaaminen
ViestiLähetetty: 17.12.2012 23:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Mikäli kyse jarruputkesta niin helmellä ei saa jatkaa.
Itse olen jatkanut pari kokeilua CX:n putkia jotka eivät olleet jarrujärjestelmässä ja hyvin ne toimii, täysin tihkumatta. Samaan vaivaan kyllä vaihtais koko putken, eikö?



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hydrauliikkaputken jatkaminen/korjaaminen
ViestiLähetetty: 18.12.2012 00:13 

Viestit: 17
Juu, ei ole jarruputki, vaan piiiiiiiitkä jousituksenputki oikealta takaa eteen. Kyllähän sen koko putkenkin tietty vaihtaa, ehkä :) On vaan aikasta hankalasti mutkilla ja kulkee pirun ahtaista väleistä... Luulen että takapään pyörien tuenta tarvitsee tiputtaa alas, jotta putken saa väänneltyä paikalleen.

Mitenköhän nuo putket tulevat? Vain suora pätkäkö vai valmiiksi taivuteltuna?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hydrauliikkaputken jatkaminen/korjaaminen
ViestiLähetetty: 18.12.2012 00:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1199
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
Mistähän autosta tässä on kyse?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hydrauliikkaputken jatkaminen/korjaaminen
ViestiLähetetty: 18.12.2012 09:03 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Pitkät putket ovat tulleet taitettuina sisältäen "oikeat mutkat". "Suorat kohdat" suoriksi ja putki paikalleen. Näin joskus BX:ssä. Jossa myös piti takakelkkaa pudottaa, ei paha homma.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hydrauliikkaputken jatkaminen/korjaaminen
ViestiLähetetty: 18.12.2012 09:28 

Viestit: 680
Se jousitusputki on myös tavallaan jarruputki. Jarrupaine tulee takajousitukselta , joten enpä lähtisi jatkamaan putkea.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hydrauliikkaputken jatkaminen/korjaaminen
ViestiLähetetty: 18.12.2012 10:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 708
^C5:ssä jarruissa ja jousituksessa molemmissa omat nesteet eli ei häviä jarrut... mutta turhaa arvailua kun ei tiedä mistä autosta on kyse...



C5II 2.0 HDI break automatic AM6
C5II 2.0 HDI berline automatic AM6
C5II 2.0 16v berline man.
C4 I 1.6 16V
ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hydrauliikkaputken jatkaminen/korjaaminen
ViestiLähetetty: 18.12.2012 11:16 

Viestit: 330
kun ei tiedä puhuuko tommi81 jostain työkoneesta vai henkilöautosta? Ilmeisesti autosta?
Olisi parempi varmaan uusia koko putki orkkis-liitosten väliltä, koska vanha putki voi korkata sitten uudestaan jostain "lahosta" uuden liitoksen vierestä jos se on jo kerran hapantunut.
Jarrut tosiaan xantia/BX samoissa putkissa, niin ei kannattas jatkaa vaikka miten olisi anopin auto :)
C5 kuten muut mainitsi on oma jarrupiiri ja jousituspiiri.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hydrauliikkaputken jatkaminen/korjaaminen
ViestiLähetetty: 18.12.2012 12:03 

Viestit: 4994
Teräsputket katkeaa joskus myös värinästä jostain mutkasta vaikka olisi ruosteettomatkin (ainakin jos varaajassa/kiinnikkeissä on sanomista), enpä tiedä onko oikein tehty liitos sen vaarallisempi kuin ehjä putkikaan, jos putkessa ei muuta vikaa, ruosteista putkea ei oikein pysty muutenkaan jatkamaan. (Oikein tehdyllä tarkoitan noita joihin on tyssätty työkalulla originaalin kaltainen pullistuma, helmiliitoksista ei ole kokemuksia. Ainakin luulen että ne teki tuon oikean sitikkahuollossa C5:en (pelkkään jousituksen) pitkään putkeen)


(C5:een löytyisi muuten uusi iskemätön alkuperäinen pitkä putki tiivisteineen Turusta, jos osia/pätkää tarvitsee...)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hydrauliikkaputken jatkaminen/korjaaminen
ViestiLähetetty: 18.12.2012 13:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4072
Paikkakunta: Eteläkärki
Kannattaa noita jatkoksia suunnitellessa muistaa, että Citroenin hydraulijärjestelmän paine on noin kaksinkertainen perinteisen jarrujärjestelmän paineisiin verrattuna. :roll: LHM-järjestelmä 175 bar ja LDS-järjestelmä 140 bar.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hydrauliikkaputken jatkaminen/korjaaminen
ViestiLähetetty: 18.12.2012 13:36 

Viestit: 17
Juu, tosiaan kyseessä on Xantia break 2.0 16v vuodelta 1996.

Taidan lähteä takakelkan pudotus hommiin ja katselemaan miten sen uuden putken saisi sinne soviteltua. Ei ehkä kehtaa näin ensikertalaisena ruveta putkea jatkamaan... Eiköhän senkin vielä joskus kerkeä opettelemaan :)

Kiitsa, moi!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hydrauliikkaputken jatkaminen/korjaaminen
ViestiLähetetty: 18.12.2012 13:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4679
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
hep. tuo 175 on paineenvaraajan katkaisupaine ja 145 kytkentäpaine. ns. safety valve rajaa autotyypistä riippuen paineen =jousitusjärjestelmä päälle 75 ja 110. silti kun suihku tulee ohuena suihkuna ,niin se kyllä tekee kutaa.
eli päävaraajan ulkopuoliset paineet pois ennen putkien ronkkimista.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 13 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: