|
Kirjoittaja |
Viesti |
Neppi
|
Viestin otsikko: Re: Partner 1.9D 1998 Elvytys Lähetetty: 04.09.2014 10:03 |
Viestit: 138
|
Uiui thanks!
Nyt iha ekaks vaihtelen polttoainelinjaan uusia pletkuja ja lemstereitä, josko saisin sen älyttömän ilmavaivan kuriin.
Onko polttoainelinjassa (esim. jossain letkun välissä) takaiskuventtiiliä?
Onks sille joku syy, et linja on konehuoneen osalta niin monesta osasta rakennettu, vai onks tässä mun yksilössä näkyvissä jonku kyläsepän toteutus? Käsipumpulta lähtee kumiletkulla, vaihtuu kohta muoviletkuun, suodattimen tulot ja lähdöt on pikkuosista kasattu yms. Tässä sohvalla maatessa, silmät kii laskien, on siirtopumpun jälkeen ainaki kymmenen letkun- / putkenpäätä, joista ilma vois systeemiin livahtaa...
Mut leima tuli. Kyllähän se katsastussetä naureskeli mun taka-akseli"korjaukselle", uusi akseli kun oli päällepäin paljon pahemman näkönen, ku vanha. Ei kuitenkaan väljä, joten eipä ollu sanomista. Keulan kolina ei loppunu pallonivelen vaihdolla (no eipä ne usein kyl kolisekaan), joten katseet kääntyy joustintukien yläpäiden laakerointiin. Niitä en kuitenkaan ala nyt vaihtamaan, menee sit ku iskarit on vaihtovuorossa.
Polttoaineensuodattimen vaihdoin. Suodatinkotelon pohjalla paskaa ja putua, kohta otan sen uudelleen auki, irti, ja putsailen kunnolla koko hässäkän. Puran konehuoneen osalta koko polttoainelinjan pöydälle ja uusin mitä pitää uusia.
Ilmanputsarin otin auki. Huhhuh! Aivan tukossa koko filtteri. Uuden vaihtamalla muuttu, niinku tuolla aiemmin arvelin, aika tavalla pirteemmäks koko kamiina.
Vaihteensiirtovipuja ostelin pari pussillista, laitan samalla ku vaihdan kytkinvaijerin. Nyt kuitenki polttoainensiirron kimppuun.
N
|
|
|
|
 |
Neppi
|
Viestin otsikko: Re: Partner 1.9D 1998 Elvytys Lähetetty: 05.09.2014 15:13 |
Viestit: 138
|
Polttoaineletkut käsipumpulta syöttöpumpulle uusittu, ilmavaiva ei korjaantunu, joten käsipumppu tai tankilta tulevassa linjassa häikkää.
Pa-suodatinkoteloa putsaillessa löysin siitä hanan. Mitä se tekee? Eli XYD9 polttoainefiltterin kotelon takanurkassa (huohotushässäkän paikkeilla) on semmonen valkonen pyöriteltävä jutska, jossa nuolet. Otan kuvan. Mitä se tekee ja missä asennossa sen pitää olla?
EGR tulpattu ja imusarja pesty sisältä. Olihan paskaa!
N
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Partner 1.9D 1998 Elvytys Lähetetty: 05.09.2014 17:01 |
Viestit: 4695 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
haojaa. kerroppas millainen PA suodatin ja pumppu sulla on käytössä . lisäksi kurki apukuskin puolelta PA linjaa pitkin , näkyykö siellä sellaista mötikkää ,johon PA letku menee , ja siinä on myös vesiletku mukana. alota OHITTAMALLA se mötikkä siitä PA linjasta. jos sulla on apukuskin puolella sellainen kalvomallinen pumppu ,jossa on putsari alapuolella , niin siinäkin saattaa olla ilmavuotoja . eikä paljoa parempi ole se mäntäpumppu tyyppinenkään. eti jostain noista alkajaiseksi.
|
|
|
|
 |
Neppi
|
Viestin otsikko: Re: Partner 1.9D 1998 Elvytys Lähetetty: 05.09.2014 22:00 |
Viestit: 138
|
Tommonen suodatin. Liitteet:
Pösönaftasuod2.jpg [ 106.74 KiB | Katsottu 79834 kertaa ]
Ja toi valkonen, mihin toi tosi likanen ruuvimeisseli osoittaa, on se "hana" mistä kyselin... Liitteet:
Pösönaftasuod1.jpg [ 82.18 KiB | Katsottu 79834 kertaa ]
Ja siirtopumppu on tommonen. Kävin tänään hakee M-kaupan veneosastolta testimieleks uuden. Ainaki sain tällä testattua, et onks alkuperäinen horo. Liitteet:
Pösösiirtop.jpg [ 78.34 KiB | Katsottu 79834 kertaa ]
Vaihteensiirtovipuset vaihtelin uusiin ja ke klo 21:50 puoleenhintaan tselliltä ostettu pesuhomma tänään hoidettu. Ei muuttunu kauniimmaksi ei. EGR blokkaus tuntui tuottaneen tulosta, tosin ilmaa tulee pa-linjaan edellenki jostain, joten piristynyt käytös kyllä osin vesittyy. Lisäks säätelin syöttöö etwaksen verran lisää. Alkaa kohta olee raketti. Heh. Aika paljon varmaan vaikuttaa seki, et ilma mahtuu nykyään kulkee imusarjan läpi... N
|
|
|
|
 |
Neppi
|
Viestin otsikko: Re: Partner 1.9D 1998 Elvytys Lähetetty: 06.09.2014 00:37 |
Viestit: 138
|
Onks tässä sähköistä tms siirtopumppua jossain? Tankissa? Jossain välillä?
N
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Partner 1.9D 1998 Elvytys Lähetetty: 06.09.2014 07:08 |
Viestit: 4695 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
ei noissa oo erillistä pumppua. HDi versiossa löytyy. kuitenkin tuo sun pösös näyttää tuoreemmalta ja nuo mun ohjeet ovat siihen vanhempaan variaatioon.
|
|
|
|
 |
Neppi
|
Viestin otsikko: Re: Partner 1.9D 1998 Elvytys Lähetetty: 06.09.2014 09:58 |
Viestit: 138
|
Tuoreitahan ne, pösöt.
Arvelin, et laitan sinne semmosen sähköpumpun, mut et jos siellä jo on semmonen, ni sen tietenki korjaisin, enkä uutta viereen asettelis...
N
|
|
|
|
 |
Neppi
|
Viestin otsikko: Re: Partner 1.9D 1998 Elvytys Lähetetty: 08.09.2014 07:27 |
Viestit: 138
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: Partner 1.9D 1998 Elvytys Lähetetty: 08.09.2014 09:13 |
Viestit: 2201 Paikkakunta: Laukaa
|
Neppi kirjoitti: Tossa linkin kuvassa osa nro9 on se, mikä mua askarruttaa. Mikä se on ja missä asennossa sen pitäis olla? http://www.frenchcarforum.co.uk/forum/v ... hp?t=32772Neppi Siinä suodattimen jalassa on jonkinlainen termostaatti, jolla polttoaineen lämpätilaa kannen kanavistossa säädellään. Näin muistelen. Sen valkoisen lätkän takana on o-rengas, joka on voinut kovettua, ja näin ollen on mahdollinen ilmavuodon aiheuttaja.
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
citroen for ever
|
Viestin otsikko: Re: Partner 1.9D 1998 Elvytys Lähetetty: 08.09.2014 10:03 |
Viestit: 511
|
eskere kirjoitti: Neppi kirjoitti: Tossa linkin kuvassa osa nro9 on se, mikä mua askarruttaa. Mikä se on ja missä asennossa sen pitäis olla? http://www.frenchcarforum.co.uk/forum/v ... hp?t=32772Neppi Siinä suodattimen jalassa on jonkinlainen termostaatti, jolla polttoaineen lämpätilaa kannen kanavistossa säädellään. Näin muistelen. Sen valkoisen lätkän takana on o-rengas, joka on voinut kovettua, ja näin ollen on mahdollinen ilmavuodon aiheuttaja. Juu "jonkinlainen" termostaatti siinä on, se termostaatti säätää moottorin lämpötilaa ei sen kummempaa.
|
|
|
|
 |
Neppi
|
Viestin otsikko: Re: Partner 1.9D 1998 Elvytys Lähetetty: 08.09.2014 10:17 |
Viestit: 138
|
Höpönlöpön. Kysymyksessä on siis toi polttoainesuodattimen kotelon alanurkassa oleva valkonen "vipu", mun kuvassa ruuvimeisselin osoittama, ton linkin kuvassa osa numero 9. Ei varmaan säädä koko koneen lämpötilaa! Ü
Siinä "vivussa" on nuolet ja sitä pystyy pyörittelee, mihinhän asentoon se kuuluis asetella? Toimintaperiaate ymmärtääkseni on, et sen hanatermostaattihommelin kautta löpö ohjautuu joko suodattimelle, tai ensin suodattimen alapuoliseen labyrinttiin lämpiämään ja sit vast suodattimelle. En vain löydä logiikkaa vempeleen käyttöjärjestelmästä.
Täytyy vielä ottaa auki koko hässäkkä...
N
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Partner 1.9D 1998 Elvytys Lähetetty: 08.09.2014 12:35 |
Viestit: 4695 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
 vai säätää koneen lämpötilaa ! . eiköhän liene tunnistin ,kuinkapaljon on vettä pa:n joukosta keääntyny putsaripöntön pohjalle.
|
|
|
|
 |
Neppi
|
Viestin otsikko: Re: Partner 1.9D 1998 Elvytys Lähetetty: 08.09.2014 12:48 |
Viestit: 138
|
Emmä usko sitäkään, ku sit siihen tulis varmaan piuha. Vaan miepä olenki sankarpoika ja käyn pösökaupasta kysymässä! Ü
N
Edit: ja kävinki, mut asiakaspalvelijat oli vissiin ulkoistettu Kiinaan, ni en saanu palvelua. Toisella kertaa sit...
|
|
|
|
 |
citroen for ever
|
Viestin otsikko: Re: Partner 1.9D 1998 Elvytys Lähetetty: 08.09.2014 19:22 |
Viestit: 511
|
[
Neppi[/quote] Siinä suodattimen jalassa on jonkinlainen termostaatti, jolla polttoaineen lämpätilaa kannen kanavistossa säädellään. Siis aivan oikein suodattimen jalassa on moottorin jäähdytystermostaatti ja kotelon rungossa on polttoaineen lämmityksen säädin.
|
|
|
|
 |
Neppi
|
Viestin otsikko: Re: Partner 1.9D 1998 Elvytys Lähetetty: 08.09.2014 21:45 |
Viestit: 138
|
Siinä hanassa on nuolet <- -> ja jos pappatunturissa ois samanlaiset nuolet, ni luulisin, et vaakassa se on kii ja pystyssä auki. Tää vaa ei oo pappis (vaikka seki on kyllä tuolla pihalla), ni en tajuu koko hommaa.
Kävin sopimassa keskiviikoksi takaiskuventtiili- ja nylonputkikaupat, josko vaikka vielä samaan läjään pikkunen sähköinen siirtopumppu... Uudet oorenkaat siihen hanajutskaan. Jos ei sillä tokene, tursotan tiivisteliimaa maskinreijistä koko konehuoneen täyteen.
N
|
|
|
|
 |
Teme
|
Viestin otsikko: Re: Partner 1.9D 1998 Elvytys Lähetetty: 09.09.2014 10:29 |
Viestit: 433 Paikkakunta: Eurajoki
|
Alä laita sähköistä pumppua, VE pumppu ei pidä siitä, saat lisää ongelmia.
Se että minä olen väärässä ei tarkoita että sinä olisit oikeassa.
|
|
|
|
 |
Neppi
|
Viestin otsikko: Re: Partner 1.9D 1998 Elvytys Lähetetty: 09.09.2014 11:30 |
Viestit: 138
|
Meinaaks et ennakot kärsii? Eiks siellä oo tulopuolella jokatapaukses pikku paine? Jos laittaa semmosen pumpun, missä on pieni paine mut tarpeeks tuottoo? Jos siirtopumpun paine ois vaik 0,3-0,4bar ni siitäkö syöttöpumppu jo sekoais?
Ei mulla vielä sitä pumppua olekaan, ääneen tässä vain mietin...
N
|
|
|
|
 |
Teme
|
Viestin otsikko: Re: Partner 1.9D 1998 Elvytys Lähetetty: 09.09.2014 21:15 |
Viestit: 433 Paikkakunta: Eurajoki
|
Ihan sama minkä pumpun laitat, alkaa vuotaa ulos ja ongelmat lisääntyy. VE-pumpussa on sisällä siirtopumppu ja jos paikat on tiiviit, se toimii kyllä.
Se että minä olen väärässä ei tarkoita että sinä olisit oikeassa.
|
|
|
|
 |
Neppi
|
Viestin otsikko: Re: Partner 1.9D 1998 Elvytys Lähetetty: 10.09.2014 10:15 |
Viestit: 138
|
No en sit.
Yllättäen tossa mallissa on sivuverhoilut yhtä palaa etuovelta takaluukulle. Autolla on ilmeisesti kuljetettu heinäpaaleja ja ajeltu pelkkiä sorateitä. Järkyttävä määrä scheibaa löyty kylkikoteloista. Purin siis verhoilut pois pesua varten. Samalla hoituu äänieristyksen paranteluasiat. Ykkösvaiheessa liimailen pyöränkotelot kokonaan STP:llä ja isot kylkipellit 10 sentin välistyksellä. Kakkosvaiheessa lisään soppaan jonku huokoisen ääntäimevän matskun. Tarkoitus ei oo tehdä autohifilehteä, vaan lähinnä saattaa auto tilaan, jossa Peltorit vois jättää ajon ajaks kotiin. Ilkiästi painaa silmälasinsankaa... Ü
No autohifiä sen verran, et puuttuneet etukaiuttimet korvasin netistä kympillä löytyneillä Alpinen nelituumasilla. Alko jännästi kuuluu ratijo, ku laitto ämyrit.
N
|
|
|
|
 |
Neppi
|
Viestin otsikko: Re: Partner 1.9D 1998 Elvytys Lähetetty: 13.09.2014 09:06 |
Viestit: 138
|
Pääsin vihdoin tutkimaan ilmavuoto-asiaa tarkemmin. Löytyi suodatinkotelon termostaattihanajutskan kohalta tippa. Kotelo irti ja sit taistelin sen termostaattihanajutskan siitä irti. O-renkaat kovettunu ja litistyny, niinku oletus oli. Neljännestä kaupasta (Etra, ~4€) löytyi sopivat. Homma kasaan, ja ainaki ekan koeajon perusteella tuntuis paremmalta. Nythän tuo on seissy yön, joten aamukäynnistys selvittää loput. Jos toi vieläki sammuu koulun risteykseen, käyn hakemassa ne uhoamani nailonit ja takaiskuventtiilit rekkaosakaupasta. Missä asennossa sen polttoaineen esilämmitystermostaattihanan pitäis olla? Oik etuoven repsottava ovipahvi nostettu pöydälle, pesty ja kaiutinasennus aloitettu. Tossahan ei oo alunperin ollu ovikajareita, nyt tulee. Ihan tavis pyöreet 10". Alkup. etupenkit purettu paloiks. Repsikan istuintyynystä tulee nyk kuskinpenkin istuintyyny ja verhoilulyyssinrepaleista rakentelen lisäistuimiin sisustan kans mätsäävät pinnat. Penkinlämmittimet testaan, ja jos ne toimii, asennan vaik töhön dösään. http://www.kylahullutkulkurit.fi/forum/ ... f=2&t=4277N
|
|
|
|
 |
Neppi
|
Viestin otsikko: Re: Partner 1.9D 1998 Elvytys Lähetetty: 13.09.2014 22:29 |
Viestit: 138
|
Ja niin lähti yön seisomisen jälkeen käyntiin ku palmusaarelta! En piä pahana sitä...
Kaiutinasennuksia tein vähän lisää eteen ja taakse. Ei vielä valmista, mut johtoajatus löytyi. Tuleeks takakaijuttimille valmiit johdot jonnekki? Onks ne ees ollu vaihtoehtona lisävarustelistalla?
N
|
|
|
|
 |
amikutoseeni
|
Viestin otsikko: Re: Partner 1.9D 1998 Elvytys Lähetetty: 13.09.2014 23:49 |
Viestit: 265 Paikkakunta: Lapinlahti
|
Takakaiuttimet on ainakin Modutop-katossa. Voisi olettaa, että johdotus Modutopia varten on autossa valmiina.
Ami 6 1962 * 2CV6 Spécial 1986 * Saxo 1.4i SX automatic 2000 * Berlingo 2.0 HDi Spacelight 2002 * C6 3.0 HDi Exclusive 2012
|
|
|
|
 |
Neppi
|
Viestin otsikko: Re: Partner 1.9D 1998 Elvytys Lähetetty: 14.09.2014 00:41 |
Viestit: 138
|
Onks ne kajarit siellä katossa vai kyljissä? Piuhat on kyl kaikki varmaan samat.
N
|
|
|
|
 |
Neppi
|
Viestin otsikko: Re: Partner 1.9D 1998 Elvytys Lähetetty: 19.09.2014 09:29 |
Viestit: 138
|
Rutussa ollut takaluukku vaihtui ehjään, sisämeteli pieneni ihan korvissa! Ü Samalla asentui takas paikoilleen pesussa käynyt tavaratilan matto. Nyt sisällä pystyy jo puhumaan.
Alunperin typerästi toteutettu lisäistuimen kiinnitys suunniteltiin ja toteutettiin paremmin. Alunperin oli lokasuojan läpi työnnetty pultit, ja siinä se. Jos takasisälokasuojan halus irrottaa, piti irrottaa myös lisäistuin. Öö.
Nyt siellä on peltilokasuojaa vasten latta, jossa pultit on kii. Sisälokarin on päällimmäisenä, ja normaalisti irroitettavissa. Samalla putsailin lokarin ja kotelot ja laitoin ruostesuojat ja vähän äänieristysmielessä paksumpaa massaa kans. Yläpuolella on pulteissa mutterit, jotka pitää systeemin paikoillaan. Pulttien päässä on jatkomutterit, jotka tulee inansa verran sisäverhoilusta läpi. Penkki tulee näihin muttereihin M10 siipiruuveilla kii. Lisäistuinten irrotus tapahtuu nykyään auton sisältä, ei pyöränkotelosta, ja kestää operationa noi 42sek. Kuva kertois enemmän ku vaimo tunnissa, arvaa muistinko ottaa...
N
|
|
|
|
 |
Neppi
|
Viestin otsikko: Re: Partner 1.9D 1998 Elvytys Lähetetty: 19.09.2014 19:10 |
Viestit: 138
|
OHO.
Myyty!
Muuan herrasmies kävi pihasta hakemassa.
No elämä on. Uutta vastaavaa, liukuovellista, metsästämään...
N
|
|
|
|
 |
|
|