|
Kirjoittaja |
Viesti |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 05.05.2020 22:50 |
Viestit: 1878
|
En malttanut lakata Ducatin rassaamista vaan kovin rohkeasti päätin alkaa tuunata koko vekotinta. Uutta väriä pintaan siis, Darkista tehdään Light! Pohjia väkästelin hieman on/off tuossa hetken aikaa mutta tänään ehdin jo parit pinnatkin töhötellä. Nyt ei siis tavoitella mitään "Bike Motor Shown ykköspalkintoa" vaan tehdään kokeilu vanhalla moottoripyörällä. 
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
Hessu
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 06.05.2020 22:29 |
Viestit: 1526 Paikkakunta: The City of Häijää
|
Posti toi pyöränkulmien mittaussarjan jota tietysti mentiin heti hypyn kenkää talliin testaamaan. Mukana vannetta vasten tuleva teline jossa on vesivaaka camberin mittaamista varten. Normaalista vatupassin tynnyrin muotoisesta libellistä poiketen putki on ohuempi, pidempi ja vain yhteen suuntaan kaareva. Ihmettelin tovin, että olenko ihan tyhmä kun vatupassin kupla elää aivan omaa elämäänsä. Hetken kuluttua tajusin että lasiputki on asennettu vatupassiin ylösalaisin eli päät ovat korkeammalla kuin keskikohta. Ei ihme jos oli säädöt hakusessa 
Have more than you show, speak less than you know.
|
|
|
|
 |
vtsbx
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 07.05.2020 22:50 |
Viestit: 526
|
Vitoseen uuden takapöörän laakerin taas.. ei pitäs näissä säästellä ku eipä näytä halvat pilipalit mitään kestävän..
|
|
|
|
 |
Xmveku
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 15.05.2020 19:49 |
Viestit: 109 Paikkakunta: Lempäälä
|
Cx:ään hyväkuntoinen takajousisylinteri ja alkuperäiset pallot on nyt paineistettu, kiitos France Moteurille paineistuksesta ja Sitroselle hyväkuntoisen sylinterin nopeasta toimituksesta. Pallot oli aiempi omistaja ostanut 7/ 2000, eli lähes 20v sitten. Toisessa oli 35bar ja toisessa 32bar, nyt molemmissa 40bar. Mielestäni aika hyvin paineet pysyneet. Nyt autossa on molemmat takasylinterit 37mm, toisen vaihdoin kunnostuksen yhteydessä 3v sitten. Tre:n takasylinterithän on normaalisti 35mm halkaisijaltaan. Minkähän takia tuo parin millin ero? Rahassa se tuntuu, mutta tässä kohtaa en ymmärrä... Etusylinterit ovat yleensä paremmin säilyneet, joten hyvä vaihtoehto nyt myös taakse. Vaikka paine-ero muuttuma oli aika pieni, huomasi sen kyllä nyt kun on palloissa oikeat paineet, nyt on jousitus kunnossa.
|
|
|
|
 |
IJN
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 15.05.2020 20:15 |
Viestit: 982
|
CXästä ei ole täsmätietoa, mutta muissa sitikoissa on Breakin=farmarin takasylinterit olleet 2mm isommalla porauksella. Takajousituksen ominaisuuksia on sillä viritetty isommalle kantavuudelle, myös pallot erilaiset. Jos takana on eripariset sylinterit ja keskenään samanlaiset pallot, käytös on vähän toispuoleinen.
|
|
|
|
 |
Xmveku
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 15.05.2020 21:23 |
Viestit: 109 Paikkakunta: Lempäälä
|
Olen samaa mieltä tuosta eriparisuudesta. Aikanaan kun etsin tuota ensimmäistä takasylinteriä, niin Storck sanoi, ettei vaikuta mitään ja ostin häneltä tuon 37mm:n sylinterin. Jonkin aikaa ajeltuani aloin epäillä hänen lausuntoaan ja siksi halusin nyt vaihtaa myös toiselle puolelle samanlaisen sylinterin. Tätä 37 mm;stä on ollut myös Sedan GTi/Td -malleissa takana, pallojen paineista en osaa sanoa onko GTi;ssä eri paineet. Uskon, että pallojen paineet ei vaikuta niin paljon, kuin sylinterien kokoerot, koska esim. n. 5-10barin vajauksen muutosta on vaikea huomata muuta kuin vertaamalla aivan priima palloihin. Sylinterien koolla vaikutus on varmaankin juuri kantavuuteen liittyvä ja se taas ei tässä kohtaa haittaa. No, asia selviää kun pääsen kunnolla ajeleen lähiaikoina.
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 19.05.2020 19:36 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Korpilahti
|
Kutvonen sai kesäkiekot allensa, saa nähdä, kuinkakauan kestää... jokunen vuosi on paistamisesta 
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
C4_robotti
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 22.05.2020 17:40 |
Viestit: 1999 Paikkakunta: JKL
|
Maksoin osallistumismaksun köyhien kokoontumisajoon (yht. 49.-). Eli ensi viikolla lähtö auton katsastukseen 
"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
|
|
|
|
 |
cittroen
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 22.05.2020 21:51 |
Viestit: 184
|
Sain ajettua melkein valmiin bmw projektin pihalle ja ajettua testilenkin. Xantia alkoi vuotamaan lhm:ää säiliön päältä ja lyhensin haljenneen paluuletkun ja laitoin klemmarin. Toistaiseksi pitää.
Xantia Activa TCT -95
|
|
|
|
 |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 22.05.2020 23:48 |
Viestit: 1878
|
Kasailin Ducatiin maalatut palikat ja uudelleen verhoilemani satulan paikalleen. Ensin tosin sahasin takarungosta reilu 15cm pois ja rakentelin takavalolle uudet kiinnikkeet. Samalla siirtyi takavilkut kauhukahvojen alle ja etuvilkut siirtyi viitisen senttiä alemmas.
Perän choppaamisen seurauksena tästä tuli nyt virallisesti kauniiden päivien pyörä, minkäänlaista kurasuojaa ei kuskin selälle enää ole tarjolla. No, kurakeleille on eri vehkeet. Samalla sai ne kehumani takavalon johdotukset parempaan suojaan ja takavilkkujen liittimet ylemmän lokasuojan ja penkin väliin suojaan.
Nyt kun ajelee tankin tyhjäksi niin saa sen vielä käpisteltäväksi. Aika vänkä kontrasti tosin on noinkin, kun tankki on kevyesti metallihohtomusta mattalakattuna ja muut katteet valkoisia mattalakattuna. Mut ehkä tää nyt tehdään alkuperäisen vision mukaan.
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
aapo
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 23.05.2020 10:46 |
Viestit: 221 Paikkakunta: Villeneuve
|
kaseva kirjoitti: Kasailin Ducatiin maalatut palikat ja uudelleen verhoilemani satulan paikalleen. Ensin tosin sahasin takarungosta reilu 15cm pois ja rakentelin takavalolle uudet kiinnikkeet. Samalla siirtyi takavilkut kauhukahvojen alle ja etuvilkut siirtyi viitisen senttiä alemmas.
Perän choppaamisen seurauksena tästä tuli nyt virallisesti kauniiden päivien pyörä, minkäänlaista kurasuojaa ei kuskin selälle enää ole tarjolla. No, kurakeleille on eri vehkeet. Samalla sai ne kehumani takavalon johdotukset parempaan suojaan ja takavilkkujen liittimet ylemmän lokasuojan ja penkin väliin suojaan.
Nyt kun ajelee tankin tyhjäksi niin saa sen vielä käpisteltäväksi. Aika vänkä kontrasti tosin on noinkin, kun tankki on kevyesti metallihohtomusta mattalakattuna ja muut katteet valkoisia mattalakattuna. Mut ehkä tää nyt tehdään alkuperäisen vision mukaan. Paas kuva.
|
|
|
|
 |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 23.05.2020 13:06 |
Viestit: 1878
|
Tämmöttes mallissa nyt.
Liitteet: |

_JAN1694.jpg [ 50.67 KiB | Katsottu 13792 kertaa ]
|

_JAN1692.jpg [ 51.85 KiB | Katsottu 13792 kertaa ]
|
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
Eki
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 23.05.2020 18:38 |
Viestit: 866 Paikkakunta: Janakkala
|
Vaihtelin pojan Mitsu Lanceriin etuiskarit ja alapallon. Samalla muistin, miksi inhoan japsiautojen (vaikka tämä hollantilaisvalmiste onkin) kanssa värkkäämistä; kaikki pitää purkaa rikkomalla, mikään pultti ei aukea, vaikka kuinka liotat, lämmität, nitkutat... 
Ducato 3.0 ComfortMatic '08 Clio TCe 90 Dynamique '13 207 1.6 16V '07 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00 Visa 1.4 GT '83 AX First 1.4 Diesel '93
|
|
|
|
 |
aapo
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 23.05.2020 20:59 |
Viestit: 221 Paikkakunta: Villeneuve
|
kaseva kirjoitti: Tämmöttes mallissa nyt. No muodin ja sitä kautta "oman näkemyksen mukaan" mennään. Järjen kanssa ei paljon tekemistä... Sorry, vanhan miehen mielipide. Nimim. useita italialaisia konepyöriä tallissa.
|
|
|
|
 |
retrotuner
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 23.05.2020 22:00 |
Viestit: 384
|
Avasin Honda cb 900 bol d'orin moottorin voimakkaan naputuksen takia. Ja mitä löytyikään männän ja kannen välistä? No joku oli onnistunut pudottamaan sytytytystulpan alumiinisen kierrehatun sylinteriin. Onneksi ei isompia vaurioita, samalla uudet kumit venttiilin varsiin.
|
|
|
|
 |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 23.05.2020 22:34 |
Viestit: 1878
|
aapo kirjoitti: kaseva kirjoitti: Tämmöttes mallissa nyt. No muodin ja sitä kautta "oman näkemyksen mukaan" mennään. Järjen kanssa ei paljon tekemistä... Sorry, vanhan miehen mielipide. Nimim. useita italialaisia konepyöriä tallissa.  Väärin harrastettu! Aika vahva pussihousuviba tulee moisesta asenteesta. Ei vaan, muodista minä en todellakaan tiedä mitään vaan jätän sen asiantuntijoille. Sama juttu järjen kanssa, ihan nevörhöörd puhuttaessa kulkupeleistä joiden pitää vedota tunteisiin niin, että meinaa tulla tippa linssiin! Sen kyllä tiedän, että kun Monster esiteltiin ysärillä niin iskin siihen heti silmäni. Ainoa mikä jarrutti hankintaa oli ihan käsittämätön peräpään muotoilu kaikkine roikkuvine lipareineen, jotka pilasivat täysin muuten varsin puhdaslinjaisen moottoripyörän. Toinen oli hintalappu. Onneksi näihin on nyttemmin mahdollisuus taviksenkin päästä kiinni kun ei nämä italiaisen luonteensa mukaisesti ole ainakaan Suomessa juuri minkään arvoisia rahalla mitaten. Eli nyt sellaisen pystyy hankkimaan ja saa "korjata" säädösten pakottamana tehdyt uhraukset tyylin palauttamiseksi. Keräilykappaleet ja harvinaisuudet on sitten ihan toinen juttu. Mielipiteitään ei pidä pyydellä anteeksi, niihin on kaikilla oikeus ja velvollisuus. Se, että sen varjolla yrittää kertoa toiselle hänen mielipiteen tai näkemyksen olevan väärä niin voisi vaatia jo vähän reflektoimista. Nimim. Ei tässä enää poikasia olla itsekään 
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 24.05.2020 01:09 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Parainen
|
kaseva kirjoitti: Tämmöttes mallissa nyt. Värityksestä voidaan keskustella mutta muuten kelpaa kyllä  . Jaa päivän aikaansaannos, no hain naapurisaarelta Dsuperin -72 kotiin. Ihan alkupään ladakahvoja, 300 jotain numeroltaan. Täydellinen projekti, siis kaikki pitää tehdä. Tekemistä vaille valmis  .
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 24.05.2020 10:30 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
aapo kirjoitti: kaseva kirjoitti: Tämmöttes mallissa nyt. No muodin ja sitä kautta "oman näkemyksen mukaan" mennään. Järjen kanssa ei paljon tekemistä... Olkoon kanta italialaisiin tai nakuihin, niin noinhan se on. Järjellä jos menisi, niin olisi muovit ympärillä, vaikka rumiahan ne katetut ovat. Järjellä jos menisi, niin olisi katettu saksalainen, eikä mitään italo- tai japsipommia, mutta pyörähommissa ei kai voi ikinä järkeä käyttää, kun kaikkea haluttua ei saa yhdessä paketissa kuitenkaan.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
aapo
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 24.05.2020 13:42 |
Viestit: 221 Paikkakunta: Villeneuve
|
laakeri kirjoitti: aapo kirjoitti: kaseva kirjoitti: Tämmöttes mallissa nyt. No muodin ja sitä kautta "oman näkemyksen mukaan" mennään. Järjen kanssa ei paljon tekemistä... Olkoon kanta italialaisiin tai nakuihin, niin noinhan se on. Järjellä jos menisi, niin olisi muovit ympärillä, vaikka rumiahan ne katetut ovat. Järjellä jos menisi, niin olisi katettu saksalainen, eikä mitään italo- tai japsipommia, mutta pyörähommissa ei kai voi ikinä järkeä käyttää, kun kaikkea haluttua ei saa yhdessä paketissa kuitenkaan. 
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 25.05.2020 11:51 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Korpilahti
|
... Ja Mustakuukkakin sai kesäpyörät allensa, tosin teetti ekaakertaa käynnistyksen kanssa hommia, laturissa ollut akku olikin tyhjentynyt, koska hapettuma akunkengässä sisällä  wanha akku tuossa tosin, kerran jo hylätty UA:n keulilta, näkyy yksi kenno kupsahtaneen. Niin, ja tulihan sekin pestyä kesäkauden "kunniaksi" 
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
Aapeli
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 25.05.2020 11:58 |
Viestit: 1178 Paikkakunta: Jyväskylä
|
Olisiko niin, että ennen mp-muotoilussa pyrittiin harmoniaan niin nykyään muotoilussa/värityksessä on enemmän kontrastia, poukkoilua ja epäloogisia linjoja. Levottomuudella halutaan antaa kuvaa äkkipikaisesta, levottomasta ja itsepäisestä kulkuvälineestä. Yritäpä vain kesyttää minut!
MB W204 -11, Peugeot 106 gti -98, Fiat Ducato -05, Tunturi Super Sport -83
|
|
|
|
 |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 30.05.2020 01:20 |
Viestit: 1878
|
Harmonia tuossa Monsterissa on aina puoleensa vetänytkin, paitsi tuo jo mainitsemani tehtaan jäljiltä oleva "orggis" takapään muotoilu. Toki halua omistaa lisää myös varsin makoisat ajo-ominaisuudet ja ehta L-moottorin soundi... Mutta tänään (eli näköjään eilen) sain aikaiseksi lisää tämän helmen muodistamista. Nyt on tankkikin valkoinen. Josko sen jo tänään päivällä saisi nippuun niin pääsisi illalla nollaamaan stressiä. 
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 30.05.2020 19:56 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Korpilahti
|
CX 25 TRD Turbo 2 Break sai kesäiset misukat allensa... eipä nastarenkuloihin tainnut talven mittaan 100metriä enempää kertyä.
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
Bumper
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 31.05.2020 00:12 |
Viestit: 874 Paikkakunta: Uusikaupunki
|
Tein vihreälle Xantialle erinäisiä huoltotoimenpiteitä kun oli niin hieno ilma puuhailla: Venttiilikopan tiiviste, nokka-akselin voiteluputken o-renkaat, ilmansuodatin ja jakopään puoleinen moottorin kannatinkumi tulivat kaikki korvattua uusilla. Lisäksi hinkkasin ovien ja puskureiden alunperin mustista listoista kesivät maalit pois - suurin osa lähti painepesurilla, mutta viimeiset 10% sai hinkata maalinpoistajalla hiki hatussa. Kaveri tyrkytti puoliksi väkisin ylikokoiset, mutta kieltämättä maukkaan näköiset aluvanteet "koeajoon". Voi olla, että jäävät lunastamatta, sillä ohuempi kumi ei todellakaan tee hyvää ajomukavuudelle. 
Liitteet: |

IMG_20200530_233115.jpg [ 110.08 KiB | Katsottu 12395 kertaa ]
|
Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
|
|
|
|
 |
|
|