Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 225/237 [ 5916 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228 ... 237  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 05.05.2020 22:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
En malttanut lakata Ducatin rassaamista vaan kovin rohkeasti päätin alkaa tuunata koko vekotinta. Uutta väriä pintaan siis, Darkista tehdään Light! Pohjia väkästelin hieman on/off tuossa hetken aikaa mutta tänään ehdin jo parit pinnatkin töhötellä. Nyt ei siis tavoitella mitään "Bike Motor Shown ykköspalkintoa" vaan tehdään kokeilu vanhalla moottoripyörällä. :? 8-)



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 06.05.2020 22:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1526
Paikkakunta: The City of Häijää
Posti toi pyöränkulmien mittaussarjan jota tietysti mentiin heti hypyn kenkää talliin testaamaan. Mukana vannetta vasten tuleva teline jossa on vesivaaka camberin mittaamista varten. Normaalista vatupassin tynnyrin muotoisesta libellistä poiketen putki on ohuempi, pidempi ja vain yhteen suuntaan kaareva. Ihmettelin tovin, että olenko ihan tyhmä kun vatupassin kupla elää aivan omaa elämäänsä. Hetken kuluttua tajusin että lasiputki on asennettu vatupassiin ylösalaisin eli päät ovat korkeammalla kuin keskikohta. Ei ihme jos oli säädöt hakusessa :D



Have more than you show,
speak less than you know.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 07.05.2020 22:50 

Viestit: 526
Vitoseen uuden takapöörän laakerin taas.. ei pitäs näissä säästellä ku eipä näytä halvat pilipalit mitään kestävän..


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 15.05.2020 19:49 

Viestit: 109
Paikkakunta: Lempäälä
Cx:ään hyväkuntoinen takajousisylinteri ja alkuperäiset pallot on nyt paineistettu, kiitos France Moteurille paineistuksesta ja Sitroselle hyväkuntoisen sylinterin nopeasta toimituksesta. Pallot oli aiempi omistaja ostanut 7/ 2000, eli lähes 20v sitten. Toisessa oli 35bar ja toisessa 32bar, nyt molemmissa 40bar. Mielestäni aika hyvin paineet pysyneet.
Nyt autossa on molemmat takasylinterit 37mm, toisen vaihdoin kunnostuksen yhteydessä 3v sitten. Tre:n takasylinterithän on normaalisti 35mm halkaisijaltaan. Minkähän takia tuo parin millin ero? Rahassa se tuntuu, mutta tässä kohtaa en ymmärrä...
Etusylinterit ovat yleensä paremmin säilyneet, joten hyvä vaihtoehto nyt myös taakse.
Vaikka paine-ero muuttuma oli aika pieni, huomasi sen kyllä nyt kun on palloissa oikeat paineet, nyt on jousitus kunnossa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 15.05.2020 20:15 

Viestit: 982
CXästä ei ole täsmätietoa, mutta muissa sitikoissa on Breakin=farmarin takasylinterit olleet 2mm isommalla porauksella. Takajousituksen ominaisuuksia on sillä viritetty isommalle kantavuudelle, myös pallot erilaiset. Jos takana on eripariset sylinterit ja keskenään samanlaiset pallot, käytös on vähän toispuoleinen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 15.05.2020 21:23 

Viestit: 109
Paikkakunta: Lempäälä
Olen samaa mieltä tuosta eriparisuudesta.
Aikanaan kun etsin tuota ensimmäistä takasylinteriä, niin Storck sanoi, ettei vaikuta mitään ja ostin häneltä tuon 37mm:n sylinterin. Jonkin aikaa ajeltuani aloin epäillä hänen lausuntoaan ja siksi halusin nyt vaihtaa myös toiselle puolelle samanlaisen sylinterin.
Tätä 37 mm;stä on ollut myös Sedan GTi/Td -malleissa takana, pallojen paineista en osaa sanoa onko GTi;ssä eri paineet.
Uskon, että pallojen paineet ei vaikuta niin paljon, kuin sylinterien kokoerot, koska esim. n. 5-10barin vajauksen muutosta on vaikea huomata muuta kuin vertaamalla aivan priima palloihin. Sylinterien koolla vaikutus on varmaankin juuri kantavuuteen liittyvä ja se taas ei tässä kohtaa haittaa.
No, asia selviää kun pääsen kunnolla ajeleen lähiaikoina.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 19.05.2020 19:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1719
Paikkakunta: Korpilahti
Kutvonen sai kesäkiekot allensa, saa nähdä, kuinkakauan kestää... jokunen vuosi on paistamisesta 8-)



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 22.05.2020 17:40 

Viestit: 1999
Paikkakunta: JKL
Maksoin osallistumismaksun köyhien kokoontumisajoon (yht. 49.-). Eli ensi viikolla lähtö auton katsastukseen 8-)



"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 22.05.2020 21:51 

Viestit: 184
Sain ajettua melkein valmiin bmw projektin pihalle ja ajettua testilenkin. Xantia alkoi vuotamaan lhm:ää säiliön päältä ja lyhensin haljenneen paluuletkun ja laitoin klemmarin. Toistaiseksi pitää.



Xantia Activa TCT -95
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 22.05.2020 23:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Kasailin Ducatiin maalatut palikat ja uudelleen verhoilemani satulan paikalleen. Ensin tosin sahasin takarungosta reilu 15cm pois ja rakentelin takavalolle uudet kiinnikkeet. Samalla siirtyi takavilkut kauhukahvojen alle ja etuvilkut siirtyi viitisen senttiä alemmas.

Perän choppaamisen seurauksena tästä tuli nyt virallisesti kauniiden päivien pyörä, minkäänlaista kurasuojaa ei kuskin selälle enää ole tarjolla. No, kurakeleille on eri vehkeet. Samalla sai ne kehumani takavalon johdotukset parempaan suojaan ja takavilkkujen liittimet ylemmän lokasuojan ja penkin väliin suojaan.

Nyt kun ajelee tankin tyhjäksi niin saa sen vielä käpisteltäväksi. Aika vänkä kontrasti tosin on noinkin, kun tankki on kevyesti metallihohtomusta mattalakattuna ja muut katteet valkoisia mattalakattuna. Mut ehkä tää nyt tehdään alkuperäisen vision mukaan.



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 23.05.2020 10:46 

Viestit: 221
Paikkakunta: Villeneuve
kaseva kirjoitti:
Kasailin Ducatiin maalatut palikat ja uudelleen verhoilemani satulan paikalleen. Ensin tosin sahasin takarungosta reilu 15cm pois ja rakentelin takavalolle uudet kiinnikkeet. Samalla siirtyi takavilkut kauhukahvojen alle ja etuvilkut siirtyi viitisen senttiä alemmas.

Perän choppaamisen seurauksena tästä tuli nyt virallisesti kauniiden päivien pyörä, minkäänlaista kurasuojaa ei kuskin selälle enää ole tarjolla. No, kurakeleille on eri vehkeet. Samalla sai ne kehumani takavalon johdotukset parempaan suojaan ja takavilkkujen liittimet ylemmän lokasuojan ja penkin väliin suojaan.

Nyt kun ajelee tankin tyhjäksi niin saa sen vielä käpisteltäväksi. Aika vänkä kontrasti tosin on noinkin, kun tankki on kevyesti metallihohtomusta mattalakattuna ja muut katteet valkoisia mattalakattuna. Mut ehkä tää nyt tehdään alkuperäisen vision mukaan.



Paas kuva.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 23.05.2020 13:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Tämmöttes mallissa nyt.


Liitteet:
_JAN1694.jpg
_JAN1694.jpg [ 50.67 KiB | Katsottu 13791 kertaa ]
_JAN1692.jpg
_JAN1692.jpg [ 51.85 KiB | Katsottu 13791 kertaa ]

__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 23.05.2020 18:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 866
Paikkakunta: Janakkala
Vaihtelin pojan Mitsu Lanceriin etuiskarit ja alapallon. Samalla muistin, miksi inhoan japsiautojen (vaikka tämä hollantilaisvalmiste onkin) kanssa värkkäämistä; kaikki pitää purkaa rikkomalla, mikään pultti ei aukea, vaikka kuinka liotat, lämmität, nitkutat... :evil:



Ducato 3.0 ComfortMatic '08
Clio TCe 90 Dynamique '13
207 1.6 16V '07
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00
Visa 1.4 GT '83
AX First 1.4 Diesel '93
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 23.05.2020 20:59 

Viestit: 221
Paikkakunta: Villeneuve
kaseva kirjoitti:
Tämmöttes mallissa nyt.



No muodin ja sitä kautta "oman näkemyksen mukaan" mennään. Järjen kanssa ei paljon tekemistä...
Sorry, vanhan miehen mielipide.

Nimim. useita italialaisia konepyöriä tallissa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 23.05.2020 22:00 

Viestit: 384
Avasin Honda cb 900 bol d'orin moottorin voimakkaan naputuksen takia. Ja mitä löytyikään männän ja kannen välistä? No joku oli onnistunut pudottamaan sytytytystulpan alumiinisen kierrehatun sylinteriin. Onneksi ei isompia vaurioita, samalla uudet kumit venttiilin varsiin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 23.05.2020 22:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
aapo kirjoitti:
kaseva kirjoitti:
Tämmöttes mallissa nyt.



No muodin ja sitä kautta "oman näkemyksen mukaan" mennään. Järjen kanssa ei paljon tekemistä...
Sorry, vanhan miehen mielipide.

Nimim. useita italialaisia konepyöriä tallissa.


:P Väärin harrastettu! Aika vahva pussihousuviba tulee moisesta asenteesta. ;)

Ei vaan, muodista minä en todellakaan tiedä mitään vaan jätän sen asiantuntijoille. Sama juttu järjen kanssa, ihan nevörhöörd puhuttaessa kulkupeleistä joiden pitää vedota tunteisiin niin, että meinaa tulla tippa linssiin! Sen kyllä tiedän, että kun Monster esiteltiin ysärillä niin iskin siihen heti silmäni. Ainoa mikä jarrutti hankintaa oli ihan käsittämätön peräpään muotoilu kaikkine roikkuvine lipareineen, jotka pilasivat täysin muuten varsin puhdaslinjaisen moottoripyörän. Toinen oli hintalappu. :lol:

Onneksi näihin on nyttemmin mahdollisuus taviksenkin päästä kiinni kun ei nämä italiaisen luonteensa mukaisesti ole ainakaan Suomessa juuri minkään arvoisia rahalla mitaten. Eli nyt sellaisen pystyy hankkimaan ja saa "korjata" säädösten pakottamana tehdyt uhraukset tyylin palauttamiseksi. Keräilykappaleet ja harvinaisuudet on sitten ihan toinen juttu.

Mielipiteitään ei pidä pyydellä anteeksi, niihin on kaikilla oikeus ja velvollisuus. Se, että sen varjolla yrittää kertoa toiselle hänen mielipiteen tai näkemyksen olevan väärä niin voisi vaatia jo vähän reflektoimista.

Nimim. Ei tässä enää poikasia olla itsekään 8-)



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 24.05.2020 01:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1723
Paikkakunta: Parainen
kaseva kirjoitti:
Tämmöttes mallissa nyt.

Värityksestä voidaan keskustella mutta muuten kelpaa kyllä :D .
Jaa päivän aikaansaannos, no hain naapurisaarelta Dsuperin -72 kotiin. Ihan alkupään ladakahvoja, 300 jotain numeroltaan. Täydellinen projekti, siis kaikki pitää tehdä. Tekemistä vaille valmis :mrgreen: .



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 24.05.2020 10:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
aapo kirjoitti:
kaseva kirjoitti:
Tämmöttes mallissa nyt.
No muodin ja sitä kautta "oman näkemyksen mukaan" mennään. Järjen kanssa ei paljon tekemistä...
Olkoon kanta italialaisiin tai nakuihin, niin noinhan se on. Järjellä jos menisi, niin olisi muovit ympärillä, vaikka rumiahan ne katetut ovat. Järjellä jos menisi, niin olisi katettu saksalainen, eikä mitään italo- tai japsipommia, mutta pyörähommissa ei kai voi ikinä järkeä käyttää, kun kaikkea haluttua ei saa yhdessä paketissa kuitenkaan.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 24.05.2020 13:42 

Viestit: 221
Paikkakunta: Villeneuve
laakeri kirjoitti:
aapo kirjoitti:
kaseva kirjoitti:
Tämmöttes mallissa nyt.
No muodin ja sitä kautta "oman näkemyksen mukaan" mennään. Järjen kanssa ei paljon tekemistä...
Olkoon kanta italialaisiin tai nakuihin, niin noinhan se on. Järjellä jos menisi, niin olisi muovit ympärillä, vaikka rumiahan ne katetut ovat. Järjellä jos menisi, niin olisi katettu saksalainen, eikä mitään italo- tai japsipommia, mutta pyörähommissa ei kai voi ikinä järkeä käyttää, kun kaikkea haluttua ei saa yhdessä paketissa kuitenkaan.



;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 25.05.2020 11:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1719
Paikkakunta: Korpilahti
... Ja Mustakuukkakin sai kesäpyörät allensa, tosin teetti ekaakertaa käynnistyksen kanssa hommia, laturissa ollut akku olikin tyhjentynyt, koska hapettuma akunkengässä sisällä :shock: wanha akku tuossa tosin, kerran jo hylätty UA:n keulilta, näkyy yksi kenno kupsahtaneen.

Niin, ja tulihan sekin pestyä kesäkauden "kunniaksi" :mrgreen:



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 25.05.2020 11:58 

Viestit: 1178
Paikkakunta: Jyväskylä
Olisiko niin, että ennen mp-muotoilussa pyrittiin harmoniaan niin nykyään muotoilussa/värityksessä on enemmän kontrastia, poukkoilua ja epäloogisia linjoja. Levottomuudella halutaan antaa kuvaa äkkipikaisesta, levottomasta ja itsepäisestä kulkuvälineestä. Yritäpä vain kesyttää minut!



MB W204 -11, Peugeot 106 gti -98, Fiat Ducato -05, Tunturi Super Sport -83
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 30.05.2020 01:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Harmonia tuossa Monsterissa on aina puoleensa vetänytkin, paitsi tuo jo mainitsemani tehtaan jäljiltä oleva "orggis" takapään muotoilu. Toki halua omistaa lisää myös varsin makoisat ajo-ominaisuudet ja ehta L-moottorin soundi... 8-)

Mutta tänään (eli näköjään eilen) sain aikaiseksi lisää tämän helmen muodistamista. Nyt on tankkikin valkoinen. Josko sen jo tänään päivällä saisi nippuun niin pääsisi illalla nollaamaan stressiä. :ugeek:



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 30.05.2020 19:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1719
Paikkakunta: Korpilahti
CX 25 TRD Turbo 2 Break sai kesäiset misukat allensa... eipä nastarenkuloihin tainnut talven mittaan 100metriä enempää kertyä.



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 30.05.2020 21:12 

Viestit: 983
Paikkakunta: Vihti

Profiili WWW
Tyhjensin pihan talouskompostin :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi
ViestiLähetetty: 31.05.2020 00:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 874
Paikkakunta: Uusikaupunki
Tein vihreälle Xantialle erinäisiä huoltotoimenpiteitä kun oli niin hieno ilma puuhailla: Venttiilikopan tiiviste, nokka-akselin voiteluputken o-renkaat, ilmansuodatin ja jakopään puoleinen moottorin kannatinkumi tulivat kaikki korvattua uusilla. Lisäksi hinkkasin ovien ja puskureiden alunperin mustista listoista kesivät maalit pois - suurin osa lähti painepesurilla, mutta viimeiset 10% sai hinkata maalinpoistajalla hiki hatussa. Kaveri tyrkytti puoliksi väkisin ylikokoiset, mutta kieltämättä maukkaan näköiset aluvanteet "koeajoon". Voi olla, että jäävät lunastamatta, sillä ohuempi kumi ei todellakaan tee hyvää ajomukavuudelle. :)


Liitteet:
IMG_20200530_233115.jpg
IMG_20200530_233115.jpg [ 110.08 KiB | Katsottu 12394 kertaa ]

Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 225/237 [ 5916 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228 ... 237  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: